2025-11-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Straffa en gammal, multisjuk 90-åring för hans åsikter.

Vad fan sysslar Sverige med?

Lägg ner HMF-lagen!

Är du seriös nu!??Självklart ska denne dömas för hets mot folkgrupp
Citera
2025-11-20, 21:50
Medlem
En muslimsk 90 årig man boendes i ett muslimskt land skulle knappast bli åtalad av den muslimska polisen för om han sa något motsvarande om kristna. Domen är politisk i enlighet med planen att utplåna svensken, tråkigt men så är det. Samma med Vera Oredsson.
Citera
2025-11-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Bland det vidrigaste jag läst i veckan. Bra att lagstiftningen fungerar och åldringen lär få ett strängt straff, men väldig obehaglig utveckling att muslimer från Mellanöstern inte ens får känna sig trygga på sina jobb.
hahaha. . Du måste skämta . Åklagaren borde få sparken som ens tar upp ärendet men är man vänsterpack förstår man inte det bara är så .
Citera
2025-11-20, 22:08
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Straffa en gammal, multisjuk 90-åring för hans åsikter.

Vad fan sysslar Sverige med?

Lägg ner HMF-lagen!
Ja, fyfan vad förfärligt att man inte får rasistiskt kränka folk längre!!! Låt folk få heila och hata fritt, samhället blir ju så jävla mycket trevligare då! Och när vi ändå är på pucken så släpp fri aktiv klubb-killarna. De ville ju bara yttra sina åsikter fysiskt, VI HAR INGET YTTRANDEFRIHET I DETTA LAND LÄNGRE!!!!
Citera
2025-11-20, 22:09
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har tidigare arbetat inom arbetsterapin på ett äldreboende. Där var den lägsta åldersgränsen
55 plus. Vill bara nämna att redan vid 70-årsåldern och ibland även tidigare, kunde man märka
förändringar i den kognitiva förmågan. Jag märker det även hos mig själv, som är 60 plus.

Sedan tror jag faktiskt att en person i 90-årsåldern inte ska förväntas uttrycka sig politiskt korrekt med dagens normer.

Istället anar jag att de flesta känner en befrielse över att få uttrycka sig precis som de själva önskar. Många 90-åringar hänger förstås med i tidens gång och håller reda på vad som händer i världen medan andra lever med de normer och värderingar de själva upplevde som yngre.

Det måste man väl ändå ha förståelse för.
Mycket klokt och sakligt inlägg.

Vad många inte tänker på är hur Sverige har förändrats under hans långa 90 åriga liv. Det är en lång resa han gjort i ett land i stor förändring. Särskilt vad som hänt genom invandringen de senaste 15 åren.

Hur många har inte tänkt samma tanke som mannen? Ärligt nu!
Citera
2025-11-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tvärtom har jag ett väldigt förstående och överseende med gamlingar som har blivit så dåliga att de inte längre klarar sig i hemmet med hemtjänst, utan kräver en plats på ett äldreboende. Medellivslängden på äldreboenden är sex månader efter de har skrivits in. Äldre tappar omdömet och är inte lika klartänkta. Helt sjukt att åklagaren tänker släpa en 90-åring inför domstol för att han råkat bete sig olämpligt i matsalen.

Nej det är du inte. Du generaliserar och infantiliserar gamlingarna. Du ser de inte som individer utan som en grupp slöa mongon utan självkontroll som är så pass borta att de inte längre kan betraktas som lika inför lagen.

Nej medellivslängden är inte 6 månader. Vart har du fått det ifrån?

"I snitt är svensken som flyttar in på ett äldreboende 86 år gammal och medianlivslängden från inflytt är 2 år."

https://www.dagensarena.se/innehall/darfor-skiljer-sig-dodligheten-nordens-aldrevard/

Även här är det högst individuellt. Det finns folk som bor 10-15 år på äldreboenden och folk som dör efter 2 dagar.
Citera
2025-11-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var där överhuvudtaget någon som förstod vad han sa?

Någon skrev i början av tråden att 90-åringen borde ha fått en utskällning och en påminnelse om vem som torkar honom i röven, men helt idiotiskt att väcka åtal.
Äldre ”sanningssägare” som sätter en ära i att förolämpa folk, är rätt påfrestande.
På krogen blir folk avhysta om de beter sig, kunde ingen slängt ut honom…?
Han har väl ingen annan restaurang att välja på - blir det för många tombuteljer i lägenheten klagar personalen. Ett dilemma.
(Tillägg: intressant att mannens ekonomi dryftades i anmälan)

F ö delar jag hans uppfattning.
Senast redigerad av rosalenin 2025-11-20 kl. 22:15.
Citera
2025-11-20, 22:11
Medlem
Varför svarade hon inte mannen bara.Nej hon polisanmälde istället!
Undrar hur dom övriga på boendet uppfattade det? Det måste vara den överlägset värsta folkgruppen vi
tvingats ha i vårt land.(Muslimer) Och hur fan kan dom servera alkohol dessutom?

Vi har alla rätt att tycka det vi tycker, det rår en polisanmälan inte på.
Citera
2025-11-20, 22:12
Medlem
Förolämpa inte personalen på restaurangen du besöker. Stanna hemmdå. Vad är problemet gubbe?
Citera
2025-11-20, 22:15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Varför låtsas du som att det handlar om att han lugnt yttrade en åsikt? Han gapade uppenbarligen på flera stycken som en psykiskt sjuk person om att de ska dra från landet. Vi lever i ett civiliserat land där du förväntas bete dig civiliserat. Klarar du inte det så får du ta konsekvenserna.

Citat:
Majoriteten av personalen i restaurangen är muslimer. Och det är något som den 90-årige mannen tycks reagera på. Enligt vittnen muttrar han att han är ”jävla trött på detta stället” och att ”dessa muslimer borde inte få vara kvar”.

Mannen vänder sig sedan direkt till en anställd; en syrisk sexbarnsmamma som kom till Sverige 2020 och som bär muslimsk sjal; för att framföra sitt missnöje.

– Alla muslimer måste ut från Sverige, säger han enligt vittnesuppgifter och tillägger därefter:

– Du ska inte stanna här!

Det var inte speciellt grovt eller hetsigt. Varför ska han inte få säga så? Jag hade inte sagt så och jag hade sagt åt honom att vara tyst om det var någon jag kände, även om jag håller med honom. Det betyder inte att jag tycker att det ska vara straffbart. Det är pinsamt att anmäla någon för det där.

Jag skulle ALDRIG kunna anmäla en blatte/afrikan (om det ens är möjligt) som ropat något negativt om mig som handlar om min ras.

Det vore sanslöst pinsamt. Då framstår man som svag och lättkränkt.
Citera
2025-11-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det var inte speciellt grovt eller hetsigt. Varför ska han inte få säga så? Jag hade inte sagt så och jag hade sagt åt honom att vara tyst om det var någon jag kände, även om jag håller med honom. Det betyder inte att jag tycker att det ska vara straffbart. Det är pinsamt att anmäla någon för det där.

Jag skulle ALDRIG kunna anmäla en blatte/afrikan (om det ens är möjligt) som ropat något negativt om mig som handlar om min ras.

Det vore sanslöst pinsamt. Då framstår man som svag och lättkränkt.
"Du ska inte stanna här!" är att gapa sin skit till någon som vill höra det. Utropstecknet indikerar tonen. Klarar du inte av att bete dig civiliserat så ska du inte vara ute bland folk. Jag fattar inte varför du inte förstår detta.
Citera
2025-11-20, 22:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej det är du inte. Du generaliserar och infantiliserar gamlingarna. Du ser de inte som individer utan som en grupp slöa mongon utan självkontroll som är så pass borta att de inte längre kan betraktas som lika inför lagen.

Nej medellivslängden är inte 6 månader. Vart har du fått det ifrån?

"I snitt är svensken som flyttar in på ett äldreboende 86 år gammal och medianlivslängden från inflytt är 2 år."

https://www.dagensarena.se/innehall/darfor-skiljer-sig-dodligheten-nordens-aldrevard/

Även här är det högst individuellt. Det finns folk som bor 10-15 år på äldreboenden och folk som dör efter 2 dagar.

Så du kan inte skilja på medellivslängd och medianlivslängd heller?

"I snitt är svensken som flyttar in på ett äldreboende 86 år gammal och medianlivslängden från inflytt är 2 år. Cirka hälften dör inom ett år från det att de har flyttat till ett särskilt boende"

Vi kommer inte längre. Du kan inte ens skilja på medel och median. Jag står fast vid att det var sjukt dåligt av den kvinnliga åklagaren att dra en tidigare ostraffad 90-åring inför domstol för att han råkat bete sig lite olämpligt och stötande i matsalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in