Idag, 12:08
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Måste ge medhåll på det här med Mjällby, undrar om de i deras form inte hade lyckats bättre.

Överlag så har det gått utför inom svensk fotboll.

Handlar det om en mentalitet i samhället kring män som gjort alla till just mähän överlag?

Generationsväxling dom gamla rävarna lade av och det uppstod ett vakuum det kommer ta tid att få ordning på dagens landslag. Man behöver rutinerade spelare också i landslaget .
Idag, 12:19
Medlem
Svenskar måste sluta överskatta sitt landslag, ni har en irrationell övertro på er själva. Jag var helt förbryllad när folk trodde att Sverige var favoriter till att vinna gruppen efter lottningen. Ett Sverige som inte tagit sig till två raka mästerskap, i en grupp med Schweiz som aldrig missar mästerskap och som oftast tar sig till slutspel och slår bra nationer. Som någon med kosovoalbanskt ursprung så hade jag på känn att vi skulle göra livet surt för Sverige redan från början, och jag har hela tiden reagerat på den underskattning ni visat era motståndare. Som någon som följer Kosovo så vet jag vilken talang vi har i laget, vi har legat under radarn hela tiden och sett hur motståndarna, i synnerhet svenskarna, har underskattat oss. Nu är vi här, tog en komfortabel dubbel mot Sverige och klar tvåa i gruppen. Hade vi inte kollapsat som vi gjorde mot Schweiz i första matchen hade vi slagits om förstaplatsen till och med.

Ha lite ödmjukhet, Sverige är sämst i Skandinavien med marginal. Att ni ekonomiskt är ett I-land betyder inte att ni är ett i-land på fotbollsplanen.
Idag, 12:20
Medlem
Det grundläggande problemet för svensk del under Potters ledning är mycket enkelt.
Det saknas erforderlig kvalite både i defensiven som på mittfältet.
Sålunda finnes begränsningar för vad laget kan prestera,även om taktik och allt i övrigt är optimerat.

Svenska landslaget är för närvarande som att sätta läppstift på en gris.

Igår kväll så släpper vi återigen in ett par helt horribla baklängesmål.Det är bollar som en bättre defensiv inte tillåter resultera i baklängesmål.
Vi har ingen balans mittfältsmässigt.Där skriks det efter både hårdfaren härförare som effektiv spelfördelare.Det saknas fysik och det saknas kvalite.

Vi kunde ha värvat in Pep som FK..tillgängligt spelarmaterials uppenbara begränsningar i fotbollskompetens hade oavsett inte resulterat i något jättelyft.

Framtiden ser dessutom mörk ut.Ungdomssidan är inte heller bra.Vi kommer att få leva med ett herrlandslag som fortsatt kommer att prestera undermåligt,sett ur historiskt perspektiv.

Vi kommer att fortsatt förgäves försöka sminka grisen.Det är ju som det är.

Ta bara försvaret plus målvakt.Sammantaget är detta med råge det absolut sämsta jag sett landslaget tvingas spela med..och jag har sett alla svenska landslag sedan VM 1974.Vi snackar historiskt låg nuvarande kvalitetsnivå..den klart och tydligt markant sämsta på över 50 år.
Att detta inte håller är både naturligt och logiskt.
Senast redigerad av Lookalike Idag kl. 12:25.
Idag, 12:53
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja! Tyvärr är ju lagkemin något som en förbundskapten aldrig skulle våga fixa till pga oron att bli kallad för rasist.

Jag tror det här laget hade vart betydligt mer framgångsrikt än dagens blattelag.

Olsen
Krafth-Starfeldt-Jansson-Svensson
Holm-Larsson-Svanberg-Forsberg
Claesson-Nilsson

Klassiskt 4-4-2 med flera starka ledarfigurer samt rutin och kriganda. Noterbart är att det är en etnisk svensk startelva men det här är mitt drömläge som det ser ut just nu.

Antar du postade ditt inlägg i fel forum, ditt inlägg borde ligga under humor, det är ju ett riktigt, riktigt, riktigt bra skämt! (Iofs kan du ju enbart vara en svagbegåvad MFFare oxå.)
Senast redigerad av UnitedKingdom Idag kl. 13:13.
Idag, 13:01
Medlem
zerxezs avatar
Jag håller med, sluta försöka sminka grisen med "häftiga" alfa hanar tränare från Europa med skägg och fåror i pannan, alla försöker se ut som mads mikkelsen. Testa nått nytt, sätt in Bianca Ingrosso som tränare eller någon folkkär programledare typ Anders Lundin eller Rickard Olsson. Det har redan visat sig att fotbollsteori inte fungerar och är irrelevant, det är lika lönlöst som en armé av analytiker försöker läsa av hur börsen kommer gå.
Idag, 13:05
Medlem
Gv1875s avatar
Herman Johansson ska få chansen i laget! Kul!
Idag, 13:15
Medlem
Det här är Sveriges sämsta landslag genom tiderna i alla kategori. Ett komplett haveri. Alla involverade ska skämmas. Det finns inga ursäkter.

Ingen spelar för någon och ledningen är ett stort skämt. Det har kollapsat långt ned i juniorlagen och det kommer ta minst 10 år att åtgärda. 0 hjärta och ingen patriotism. De sjunger knappt på nationalsången.

Jämför med 94-laget. Vilken astronomisk skillnad.

Hela landslaget måste bytas ut med spelare med en helt annan mentalitet. Då måste hela uppläggen redan i ungdomsträningen läggas om imorgon.

Att nå kvartsfinal 2018 var en bra prestation och det var sista gången svenska fotbollslandslaget fungerade.

Idag hade de spelat oavgjort mot damlandslaget.
Idag, 13:51
Moderator
easy_dans avatar
Fortsatt diskussion kan tas här (FB) Svenska Fotbollslandslaget

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här