2025-11-16, 10:02
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Men vi har uppenbarligen vissa talanger utspridda över olika lag i Sverige, men på nåt sätt verkar man inte få ihop de bästa till ett landslag.

För många viljor som tror de är bäst, blir pannkaka, ju fler kockar desto ...

Tror fn att Hammarby Bajen hade vunnit eller iallafall blivit oavgjort mot Schweiz igår.
2025-11-16, 10:04
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Tycker Sverige gör en bra match till skillnad från tidigare. Resultatet speglar inte alls matchbilden. Vi dominerar en hel del mot ett starkt motstånd trots massa avbräck. Tycker Potter skött det bra under denna korta tid. Framtiden ser ljus ut!

Du lever i någon slags självförnekelse
2025-11-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stup-i-kvarten
För många viljor som tror de är bäst, blir pannkaka, ju fler kockar desto ...

Tror fn att Hammarby Bajen hade vunnit eller iallafall blivit oavgjort mot Schweiz igår.

Jag tror faktiskt Mjällby hade vunnit över Schwiez.
2025-11-16, 10:14
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetaskaman
VNL och Elanga är grymma.
Sverige måste få igång Isak och Gyökeres samt satsa på ( att jag behöver ens skriva detta 😵‍&#128171barcelonaspelaren Bardghji!

Helt sjuk är den svenska idrottskulturen där enorma talanger inte ges möjligheter till utveckling. Tror inge ens messi hade fått någon chans i det svenska landslaget

Haha men skämtar du! Det är irriterande med såna som dig som inte fattar vad problemet är. Vi kan slänga in hur många jävla talanger som helst, det kommer inte göra det minsta jävla skillnad.

Så länge Sverige inte kan spela som ett lag som kämpar och krigar för varandra så kommer det alltid bli pinsamma förluster. In med Bardgji och vi hade släppt in ytterligare ett mål eftersom han är extremt dålig på att försvara.
2025-11-16, 10:22
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Jupp , känns som problem ala Nederländerna

Ja! Tyvärr är ju lagkemin något som en förbundskapten aldrig skulle våga fixa till pga oron att bli kallad för rasist.

Jag tror det här laget hade vart betydligt mer framgångsrikt än dagens blattelag.

Olsen
Krafth-Starfeldt-Jansson-Svensson
Holm-Larsson-Svanberg-Forsberg
Claesson-Nilsson

Klassiskt 4-4-2 med flera starka ledarfigurer samt rutin och kriganda. Noterbart är att det är en etnisk svensk startelva men det här är mitt drömläge som det ser ut just nu.
2025-11-16, 10:29
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja! Tyvärr är ju lagkemin något som en förbundskapten aldrig skulle våga fixa till pga oron att bli kallad för rasist.

Jag tror det här laget hade vart betydligt mer framgångsrikt än dagens blattelag.

Olsen
Claesson-Nilsson

Klassiskt 4-4-2 med flera starka ledarfigurer samt rutin och kriganda. Noterbart är att det är en etnisk svensk startelva men det här är mitt drömläge som det ser ut just nu.
Danske Olsen var ju bra senast han spelade i landslaget, så varför inte.
2025-11-16, 10:30
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Inte helt omöjliga matcher med andra ord.

För att parafrasera Dum och Dummare.
"En på miljonen" Så det finns en chans!
2025-11-16, 10:38
Medlem
Steinarrs avatar
Visst är Sveriges backlinje alldeles för dålig för VM men vad har egentligen 1.6 miljarders-mannen åstadkommit hittills?

Isaks insatser har varit under all kritik.

Om Potter är modig så bör han inte låta Isak spela någonting mer i playoff.
2025-11-16, 10:38
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Ja, Sverige går för tillfället igenom en landslagskris precis som Frankrike (1993-1998), Tyskland, Argentina, Brasilien, Holland har gått igenom.
Det finns en viss fotbollsnjutning att fortsätta att tro på sitt landslag under sådana mörka tider. Till exempel, de som valde tålamod och optimism efter förlusten i VM 1990 mot Costa Rica var de som njöt mest av drömsommaren 1994.

Oavsett om det blir mirakel kval eller icke mirakel kval till USA-Kanada-Mexiko 2026, är jag övertygad om att Graham Potter kommer att vara historisk om två eller fyra år (EM UK & Orlando 2028 och VM Spanien & Portugal 2030). Ren magkänsla.
Trots att det var förmodligen inte många kandidater som ville ta i detta eländiga fördärv efter Kosovo/JDT så känner man en genuin glädje hos Graham Potter.
En blind tro och kärlek för Svenskar, Sverige och Sveriges fotbollslandslag. Det är sånt som leder vägen till morgondagens drömmar och segrar.

Håller med 100% angående Potter och hoppas att han blir kvar länge.
2025-11-16, 10:45
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
I alla andra länder med akademilag lärs sådant ut, men inte i Sverige. I det flesta andra länder ses fotboll som en utbildning, akademier spelar mot varandra och får bra matchträning. I Sverige lär vi istället ut att det är fult att tävla. Vi är så jävla menlösa och passiva och idrotten speglar samhället klockrent. Vilket jävla U-land vi har blivit på alla nivåer.

Stämmer väl inte helt, finns massa ungdoms turneringar i landet
2025-11-16, 10:46
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Hahaha din tomte, bara spelare från allsvenskan? då får vi akta oss för Malta. Isak och Gyökeres är mer än välkomna i landslaget av den enkla anledningen att de är det bästa svenska spelare vi har

Idén är inte tokdum i grunden. Varför tror du egentligen det svenska landslaget är helt jävla värdelöst? Mjällby hade gjort det här bättre än landslaget.

Fotboll har alltid vart en lagsport och tro det eller ej, jag tror inte ens Sverige är hopplöst vad gäller detta. Problemet är bara att vi har tagit ut fel spelare och lämnat fel spelare hemma.

Bort med de flesta med invandrarbakgrund, det kanske är ett rasistiskt förslag men jag kan lova att landslaget hade blivit mycket bättre som lag om alla som pratar sin jävla ortensvenska försvinner. Samt de som går att ifrågasätta vilket land de egentöigen har sina sympatier för
2025-11-16, 10:47
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower

Olsen
Claesson-Nilsson

Den där 11an gillar jag. Bergvall och Nygren saknas dock. Bergvall är den bästa mittfältaren vi har trots att han bara är 19. Han är liksom startspelare i Tottenham när han är skadefri.

Sedan vet jag inte riktigt om jag vill ha Jansson i backlinjen.

Men som du säger så skulle Potter bli kölhalad om inga araber eller afrikaner fick spela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in