Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Varför citerade du mitt inlägg?

Trodde det var underförstått att din del var viktig att lyfta. Men kunde ha varit lite mer tydlig
Tycker det är en rimlig fråga om varför man vill limmar på en gift kvinna.
Citera
2025-11-15, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jo du hänvisade till ett sådant inlägg med det förra du skrev

Ta din medicin så att du slutar hallucinera. Jag har inte fört något resonemang kopplat till att hon skulle vara en golddigger. Ingen aning vad du pratar om.
Citera
2025-11-15, 17:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ta din medicin så att du slutar hallucinera. Jag har inte fört något resonemang kopplat till att hon skulle vara en golddigger. Ingen aning vad du pratar om.

Se inlägg 92#.

Jag har skrivit:
"Vet du ens om TS är rik? Om inte hur och varför drar du då slutsatsen att hon är en golddigger?"

Du har svarat:
"Det är inte normalt att berätta något sådär personligt så pass tidigt. En kvinna med offerkofta."
Citera
2025-11-15, 17:24
Medlem
Citat:
Så det är någonting man tar upp det allra första man gör när man träffar en främling? Nej, det är det inte.

Livet är ganska kort och om man är en person med hög funktionalitet så ska man inte slösa sin tid på dysfunktionella människor. Det kan man göra, men då är det viktigt att förstå att man kommer bidra mer själv än vad man får tillbaka.

Män som förstår sitt värde kommer inte ödsla tid på en defekt kvinna. Det skulle jag aldrig göra.

Människor som “klickar” kan prata om dom mest underliga ting och på känsla, som i andras öron då istället stämplas som konstigt.
Skönt att det finns rebeller som inte följer ett manus, alltid.

Män som förstår sitt värde borde inte överväga att vara en side dude till en trebarnsmamma som redan är gift.
Det är märkligt hur fokuset styrs mot kvinnan med trauma-bagaget och hur den “hjälplöse” TS behöver räddas från att inte lura in sig själv i en otrohetsaffär.
Det enda TS behöver göra är att respektera både mamman, deras barn, hennes man, och ta avstånd.
Citera
2025-11-15, 17:45
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Trodde det var underförstått att din del var viktig att lyfta. Men kunde ha varit lite mer tydlig
Tycker det är en rimlig fråga om varför man vill limmar på en gift kvinna.
Aha, då är jag med, och enig med dig.
Citera
2025-11-15, 18:28
Medlem
Bör man alltså numera starta en tråd om man funderar på att ta en fika med någon?
Helvete vad komplicerat livet blivit.
Får tänka på det nästa gång om jag ska luncha med någon, måste ju vara gravallvar på gång.

OnT så dristar jag mig till att säga; våga och vinn.
Citera
2025-11-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Det är väl egentligen två sidor av samma mynt. Vissa blir nerbrutna, andra bittra. Inget av det speciellt gynnsamt varken för en själv eller andra. Men samtidigt jäkligt mänskligt.
Jag menar, ungefär som om man övar på att spela gitarr, man blir bättre ju mer man spelar.
Men jag förstår samtidigt att det finns dom som ger upp och bryts ned av själslig mobbning, givetvis...

De som ger upp och bryts ned är väl de, om man jämför med gitarrövandet, de som inte blev bättre på att spela gitarr även om de övade, de hade inte anlag för det helt enkelt.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-11-15 kl. 18:48.
Citera
2025-11-15, 18:50
Medlem
Citat:
Vilken underbar morgon att få vakna upp till ett väl väntat inbördeskrig i ytterligare en trolltråd

Det är fint att se hur ni grabbar startar en räddningsaktion för er handikappade broder som behöves räddas från en farlig trebarnsmorsa. Vem vet vad hon gömmer i amnings-BH:n

Att TS inte ser några problem med att pissa på mammans befintliga man verkar ni helt glömt bort i samband med att ni allierar en grupp i ett tappert försök att lyckas övertala en stycken kvinnlig användare, som bara råkar ha en annan åsikt än er.
Snyggt att trycka in lite självförhävelse för att övertyga henne om att "du visst duger som man".
Men "Pellefant775" ska ha extra cred för att ha tagit dig an "Agnes Wold utan problem".
Kvinnor 70+ förtjänar också kuk, och fitta som fitta sa vi va

Vad har "SoulOfSophia" fitta och armhålor med TS att göra.
TS plan är att belägra en gift trebarnsmorsa. Är det manligt?

Helt rätt. Folk snackar för mycket. Bättre om ni bara knep igen foderluckan
Håll käft!
Jag svarade på ett inlägg som inte gällde Ts, därav mitt svar.
Citera
2025-11-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Se inlägg 92#.

Jag har skrivit:
"Vet du ens om TS är rik? Om inte hur och varför drar du då slutsatsen att hon är en golddigger?"

Du har svarat:
"Det är inte normalt att berätta något sådär personligt så pass tidigt. En kvinna med offerkofta."

Svaret innehåller ingenting om guldgrävare, behöver tant läsglasögon?
Citera
2025-11-15, 20:34
Avstängd
Citat:
Människor som “klickar” kan prata om dom mest underliga ting och på känsla, som i andras öron då istället stämplas som konstigt.
Skönt att det finns rebeller som inte följer ett manus, alltid.

Män som förstår sitt värde borde inte överväga att vara en side dude till en trebarnsmamma som redan är gift.
Det är märkligt hur fokuset styrs mot kvinnan med trauma-bagaget och hur den “hjälplöse” TS behöver räddas från att inte lura in sig själv i en otrohetsaffär.
Det enda TS behöver göra är att respektera både mamman, deras barn, hennes man, och ta avstånd.

Behöver räddas? Det är TS som ber om råd och den information som finns att ta del av i det första inlägget i tråden tyder på att hon inte är en bra kandidat men du har rätt… kanske är TS stora stygga vargen eller så kommer jorden gå under imorgon. Det går att tramsa hur mycket som helst.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-11-15 kl. 20:36.
Citera
2025-11-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Jag menar, ungefär som om man övar på att spela gitarr, man blir bättre ju mer man spelar.
Men jag förstår samtidigt att det finns dom som ger upp och bryts ned av själslig mobbning, givetvis...

De som ger upp och bryts ned är väl de, om man jämför med gitarrövandet, de som inte blev bättre på att spela gitarr även om de övade, de hade inte anlag för det helt enkelt.

Fast tvärtom.
Anlag och talang tar dig så långt som det gör.
Att fortsätta träna med en stor dos envishet och tålamod tar dig till en annan nivå.
Dom flesta är inte villiga att lägga ner det jobb som krävs.
Förståeligt, och jag hade själv inte haft lust att lägga ner den tid som krävs för att bemästra ett instrument till fullo.

Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Håll käft!
Jag svarade på ett inlägg som inte gällde Ts, därav mitt svar.

Det är logiskt att döma andra. Det är trotts allt en viktig faktor för människans överlevnad. Speciellt förr när vi inte levde så skyddat som vi gör idag.
Men det är helt ologiskt att inte acceptera vilsna och trasiga själar som inte agerar eller för sig som gemene man.

Ska vi alla vara och se ut exakt likadant?
Ska alla ha samma åsikt också?
Var går gränsen för dig kontra någon annan för hur frispråkig, öppen och öppensinnad man får vara?

Vi befinner oss i en gråskala när vi hanterar relationer.
I TS frågeställning ser vi hur dom flesta användare väljer att skuldbelägga den som till synes är svagast (mamman). För det är ju enkelt?
Är det rimligt att rädda TS som frivilligt vill gå på en kaffe för att han hoppas på att få knulla en person-i-behov-av-hjälp?

Den enda TS behöver räddas ifrån är sig själv.
Citera
2025-11-15, 20:55
Medlem
Citat:
Behöver räddas? Det är TS som ber om råd och den information som finns att ta del av i det första inlägget i tråden tyder på att hon inte är en bra kandidat men du har rätt… kanske är TS stora stygga vargen eller så kommer jorden gå under imorgon. Det går att tramsa hur mycket som helst.

Självklart är hon inte en bra kandidat för TS att ragga på.
Hon är ju gift och har redan en man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in