Citat:
Ursprungligen postat av
Bone Collector
Ca. 108 miljarder handlar den totala siffran om. Enligt:
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/sveriges-stod-till-ukraina/
Det mesta handlar inte om rena pengar, utan om värdet på donerade saker som krigsmaterial, sjukvårdsmaterial o.dyl.
Vi har haft förrådsrensning där vi skänkt bort sånt som bara samlar damm, till någon annan som behöver det mycket mer.
Och ja, de få rena pengarna som vi skänkt är kaffepengar för ett land som Sverige.
Vilken värld lever du i som tror att några miljarder är mycket för ett I-land som Sverige?
Vi lägger dubbelt så mycket pengar på en tunnel eller ett sjukhus.
Du tjänar också indirekt pengar på krigsindustrin, pga att en stor del av skattepengarna kommer från svensk vapenindustri.
Ju bättre det går för svensk vapenindustri, desto rikare blir staten och därmed
folket (som du tillhör).
Kloka investeringar i en lukrativ bransch är knappast något som gör en till "ett svin".
Självklart kan jag skicka 1% av min lön. Det motsvarar gott och väl andelen av skattepengarna vi skickar. Kaffepengar som jag sa.
Japp det var inte oväntat att du är ett svin som lever gott på andras olycka.
sverige slänger bort varor,pengar och vapen till korrupta skitskallar och deras fickor och några i sverige får cashback och toppjobb efteråt på att slänga bort svenskarnas skattepengar i ett tomt hål istället för att betala av på statsskulden så plussar man på skulden till 1300 miljarder för att betala onödiga räntor och alltid vara i skuld.
Det mesta går till amerikansk vapenindustri och en liten del till wallenberg och en liten del av det kommer tillbaks i skatter.
Du kan skicka alla dina pengar på kontot till mig så lovar jag att du får en mycket högre återbäring på minst 50%.
Justja du var ju inte seriös och ville inte skicka dina egna pengar från ditt konto utan tvingar alla i sverige att godkänna korrupta politikers skickande av svenskarnas skattepengar för att du själv snor en liten liten bit av de pengarna.
130000miljoner ungefär totalt i varor och pengar osv så att eu länderna ska tvingas köpa mer vapen från till stor del amerikansk industri eller i bästa fall några plan jas med amerikanskt innehåll osv.
https://www.fpr.se/aktuellt/nyheter/2025-02-13-underlagsrapport--svenskt-ukrainastod-i-en-internationell-kontext.html
och eu länderna cirka 3000000 miljoner kronor till oligarkernas fickor i ukraina och eliten i eu + usa.
och 1500000 miljoner från usa till amerikansk vapenindustri.
Jag vet att du totalt skiter i ukrainarna och fred så låtsas inte om nåt sånt.
Återkom förövrigt när du är seriös och skickar några årslöner från ditt eget konto istället för att tvinga hela svenska befolkningen och sno pengar från alla som inte vill skicka pengar till korrupta politiker,industri och oligarker.