• 1
  • 2
2025-11-05, 18:35
Medlem
Frewibs avatar
Det är inte jättevanligt att västerlänningar konverterar till islam, men alla européer som gör det har en sak gemensamt - de är gingers! Hur kommer det sig? Det är ju ganska vanligt att folk konverterar i fängelset, är gingers överrepresenterade bland vita i fängelser? Vad är det som gör att de verkar vara benägna att dra sig till islam?
Citera
2025-11-05, 18:43
Medlem
var inte Jesus en ginger?
Citera
2025-11-05, 18:53
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Det är inte jättevanligt att västerlänningar konverterar till islam, men alla européer som gör det har en sak gemensamt - de är gingers! Hur kommer det sig? Det är ju ganska vanligt att folk konverterar i fängelset, är gingers överrepresenterade bland vita i fängelser? Vad är det som gör att de verkar vara benägna att dra sig till islam?

Jag tror det korrelerar med gingers (rödhåriga) katter, det är något djupt stört i gingers DNA, extra tydligt bland katter då de ställer till med jävelskap hela tiden. En fet ginger katt trakasserar hela grannskapets katter och vill ofta skada dem på riktigt.
Citera
2025-11-05, 18:54
Medlem
Galejans avatar
Människor som inte känner samhörighet med majoritetssamhället brukar ofta hitta andra att sympatisera med. Svårare behöver det inte vara.
Citera
2025-11-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib

Det tror jag inte ett skit på! Har du en länk eller drog du det ur röven?
Citera
2025-11-05, 21:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Bra och intressant fråga.
Citera
2025-11-05, 22:23
Medlem
INGSOCs avatar
Tror inte det finns någon sådan länk, behöver se data på det.
De jag annektodiskt främst sett konvertera till islam har varit vita svenska kvinnor som iaf inte ser ginger ut i ansiktet (slöja).

Dock inom vissa islamska länder färgar man håret/skägget rött då man tolkat i vissa texter att Muhammed gjorde så.
https://www.ndtv.com/offbeat/why-ora...ladesh-2120072
Citera
2025-11-05, 22:26
Medlem
Vad har Jesus med Islam att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
var inte Jesus en ginger?
Citera
2025-11-05, 22:33
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Haha, har du exempel på någon rödhårig som konverterat? Personligen har jag bara sett blonda, medelålderskvinnor som plötsligt fått en livskris och blivit muslimer.
Citera
2025-11-05, 22:44
Medlem
Kustenklars avatar
Googla ” gingers are black ” .
Citera
2025-11-05, 23:12
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det tror jag inte ett skit på! Har du en länk eller drog du det ur röven?
Är du själv ginger eller varför blev du upprörd? Det är ett mönster som jag har noterat, och ville veta vad andra tänkte om saken.
Citera
2025-11-05, 23:14
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockMenSchysst
Haha, har du exempel på någon rödhårig som konverterat? Personligen har jag bara sett blonda, medelålderskvinnor som plötsligt fått en livskris och blivit muslimer.
https://x.com/BGatesIsaPyscho/status...06198680986098
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in