Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2025-11-10, 22:27
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Inte förvånad. Stölder av motorfordon brukar man lägga mer krut vid, även om det knappast är särskilt mycket.

Även jag har blivit utsatt för liknande brott, om än inte lika många. Det som sticker mest i ögonen för min del är ju inte att polisen inte lyckas lösa det. Jag tror vi alla har viss förståelse för att dessa brott kan vara svårlösta.

Problemet är att de inte ens försöker. Polisen har en inställning redan från början att det här aldrig kommer gå. Det enda de egentligen gör med anmälan är att ta emot det, diarieföra den, och sedermera besluta om att lägga ned utredningen. Ingen har ens kollat på ärendet, så din anmälan och utredning resulterar endast i en administrativ åtgärd som på sin höjd tar 15min.

Elcykelstölder ökade med 30% senaste två åren. Runt 0,2% klaras upp.
Tänk lite själv också, hur fan ska bolizen veta eller hitta en stulen cykel?

Får du en båtmotor stulen som dyker upp på din GPS i en sjö i Polen eller Ryssland så finns det inte så mycket de kan göra åt det heller.

Försöker eller inte spelar eg ingen roll, om nån snor din hoj hur fan ska de veta eller lägga resurser på? Det är viktigt för dig och för mig som också fått saker stulna men bolizen kan inte hjälpa oss med det. Det är en cykel eller båtmotor liksom.
Citera
2025-11-11, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Elcykelstölder ökade med 30% senaste två åren. Runt 0,2% klaras upp.
Tänk lite själv också, hur fan ska bolizen veta eller hitta en stulen cykel?

Får du en båtmotor stulen som dyker upp på din GPS i en sjö i Polen eller Ryssland så finns det inte så mycket de kan göra åt det heller.

Försöker eller inte spelar eg ingen roll, om nån snor din hoj hur fan ska de veta eller lägga resurser på? Det är viktigt för dig och för mig som också fått saker stulna men bolizen kan inte hjälpa oss med det. Det är en cykel eller båtmotor liksom.

Genom att i vart fall försöka anstränga sig? Du förstår inte vad jag menar. Min poäng är att de inte ens försöker. De lägger ner utredning direkt utan att kolla på om det här är en cykelstöld som faktiskt går att lösa.

Folk snor ju fan datorer, cyklar, gitarrer, motorsågar osv och lägger upp dessa på blocket utan att polisen gör någonting.
Citera
2025-11-11, 06:59
Medlem
Citat:
Folk snor ju fan datorer, cyklar, gitarrer, motorsågar osv och lägger upp dessa på blocket utan att polisen gör någonting.
Om du tar saken i egna händer och tar tillbaka det de snott från dig, samtidigt som du ger tjyven rejält med stryk med ett basebollrack, då kan du ge dig på att de utreder.

Att inte utreda småbrott för att tid inte finns, är precis lika illa som att hemtjänsten inte byter blöja på mormor, bara för att tiden inte fanns. Antingen gör man sitt jobb, eller så gör man det inte.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-11-11 kl. 07:03.
Citera
2025-11-11, 12:09
Medlem
Rättsväsendet lägger olagligt ner grövre brott som människorov – brott som planerats och genomförts! De skriver falskt i sitt digitala system ”ej brott, hör inte under allmänt åtal”, trots att det är brott och hör under allmänt åtal! Inget arbete görs – inga gripanden, inga förhör, inga bevis samlas in, ingen utredning, ingen hjälp! Bara gaslightar och ignorerar brottsoffret och alla bevis som visar hela brottet, och låtsas som att ingenting existerar. Allt för att mörklägga brottet!

Att Uppdrag granskning bara tar upp ”vardagstjuvar” 🤣 visar att de inte vill ta upp de verkliga brotten i rättsväsendet och i landet 🥹🥲
Senast redigerad av Lilly28okt2009ober 2025-11-11 kl. 12:15.
Citera
2025-11-11, 19:09
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Genom att i vart fall försöka anstränga sig? Du förstår inte vad jag menar. Min poäng är att de inte ens försöker. De lägger ner utredning direkt utan att kolla på om det här är en cykelstöld som faktiskt går att lösa.

Och jag förklarar varför det är så.
- Hej min cykel är stulen, kan ni hämta den?
- Nej.

För hur fan ska de veta var den är utan GPS.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in