2025-11-04, 13:41
Medlem
Jag satt precis och drack en när jag snubblade över den här tråden. Jag dricker inte direkt alkohol eller läsk men ibland kan det vara kul att dricka något annat vatten, mjölk eller eventuellt - men i mindre grad - juicer. Det ända problemet är väl att det kan uppfattas av andra som att man luktar riktig öl. Ska snart hämta en unge på skolan så får ta en tandborstning först.
Senast redigerad av MDchlorian 2025-11-04 kl. 13:43.
Citera
2025-11-04, 13:42
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Nej enligt mig kan man inte dricka alkohol om man är alkoholist, och det är om jag förstår det 0,5 % Jag och många nyktra alkoholister håller med dig om att det är att leka med elden, majoriteten jag känner till gör det inte! Förstod inte riktigt vad du menar med "vilande" alkoholberoende, en gång alkoholist alltid alkoholist, det är som allergier eller diabetes, det går inte över för att man ändrar sina levnadsvanor, man får lära sig leva med det helt enkelt.

Det finns öl med 0,0% alkohol också. Sen finns ju små mängder alkohol naturligt i många livsmedel så som frukt, juice kefir mfl, så nästan omöjligt helt undvika.
Citera
2025-11-04, 13:44
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Du menar alltså att 90 % av befolkningen i USA är barn, WT eller svagbegåvade?
Det är väl precis lika korkat att dricka alkoholfri öl till maten som läsk?

Ja, det är väl ingen statshemlighet att amerikaner generellt är korkade? Bor du under en sten?

Källa på att 90% av alla amerikaner dricker läsk och juice till maten, tack?

Öl (oavsett alkoholhalt) är en smakbärare (och förhöjare) ihop med mat. Läsk och juice är i nio fall av tio en smakdödare. Dessutom vet de flesta av oss att socker är extremt onyttigt, och att läsk i princip bara innehåller socker, färgämnen och andra onyttigheter.

Frågor på det?
Citera
2025-11-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ja vem köper alkoholfri öl och dricker det? Vad är meningen med att dricka detta? Öl dricks väl pga av alkoholen i första hand och knappast för att det är sådan god dryck? Dricker ni denna dryck och varför?
Är nog ganska många som dricker en öl för smaken, då passar en alkoholfri öl bäst i vissa situationer: Även om alkoholen är smakbärande vilket gör att det är svårt att hitta en riktigt god alkoholfri öl.
De flesta normala vuxna dricker öl för smaken.
Däremot alkoholister och ungdomar dricker mest för att bli fulla.
Så frågan är vad är du? En barnunge eller alkis?
Citera
2025-11-04, 13:46
Medlem
styckets avatar
Jag, gott. Trevligt. Dricker inte för o bli full.
Citera
2025-11-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Du menar alltså att 90 % av befolkningen i USA är barn, WT eller svagbegåvade?
Det är väl precis lika korkat att dricka alkoholfri öl till maten som läsk?
Har faktiskt aldrig förstått Amerikaners dryckesval till mat:
Har varit på en finmiddag: Med vällagade skaldjursrätter där folk drack drinkar bl.a. whiskey sour till maten. Och finare tillställningar när nån dricker drinkar hela kvällen???
Faktum är att man blivit tillfrågad om man tillhör nån fin släkt då man försökt klä sig anständigt och hålla sig till vin eller vatten till maten.
Så delvis har du nog rätt(Och Amerikanare är korkade i vissa hänseenden): Men faktum är att de flesta amerikaner jag träffat dricker vatten om de inte intar någon alkoholhaltig dryck.
Förutom de 250+ kg människor som drar en liter kola till hamburgaren, men de är inte i majoritet där jag varit.
Citera
2025-11-04, 13:59
Medlem
Motacilla.albas avatar
Lättöl är för mig dålig lager. Dricker hellre vatten.
Det finns riktigt god alkoholfri öl
Easy rider och ship full of IPA är mina favoriter. Perfekt måltidsdryck när man ska ta bilen.
Visst är lättöl billigare men smakar därefter. Den dyraste ingrediensen är humle men också den som gör öl till en drickvärdig produkt. En god alkoholfri öl kostar därför lite mera pga humlen.
Senast redigerad av Motacilla.alba 2025-11-04 kl. 14:04.
Citera
2025-11-04, 14:02
Avslutad
Alkisarna 500m ifrån min bostad samlas dagligen i parken runt fontänen klockan 14 för sin "AW" har alltid med sig svagdricka och vodka. Köpte hem en liter av nyfikenhet från Ica för någon månad sedan och det var ta mig fan de värsta jag stoppat i min mun på ett decennium. Tycker allt alkoholfritt luktar urin och smakar mögligt.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-11-04 kl. 14:05.
Citera
2025-11-04, 14:04
Medlem
Dricker man öl är det väl för å känna lite rus ju, själv blir det folköl.. 6 stycken är lagom en fredagskväll tex.
Citera
2025-11-04, 14:05
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Dricker ni denna dryck och varför?
För att öl är gott.
För att slippa alkoholen.
Citera
2025-11-04, 14:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Läsk till maten? Vem farao dricker det förutom barn, white trash och begåvningshandikappade?

Till mat dricker man vatten (kran eller kolsyrat), öl (lättöl eller stark) eller vin. Mjölk om man har behov av det.

De som dricker läsk, juice eller måltidsdrycker till mat bör buras in.
Händer jag tar hemkokt lingondricka till maten, förlåt mig då..
Läsk till maten, aldrig! Mjölk, skulle vara till blodpudding då, men det äter jag rätt sällan.

Annars håller jag med dig, vatten öl eller vin till maten.
Känner en Fd. alkoholist som dricker alkoholfri öl då och då till maten, annars ingen jag känner.
Citera
2025-11-04, 14:14
Medlem
Lättöl var/är för billigt för att bryggerierna ska tjäna bra. Och för billigt för att anses kulturellt o fint nog för bättre medelklass att dricka. Så därför dyrare alkoholfri öl så att konsumenterna kan känna sig lite upphöjda och tillverkarna tjäna mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in