2025-11-04, 12:32
Medlem
Ja vem köper alkoholfri öl och dricker det? Vad är meningen med att dricka detta? Öl dricks väl pga av alkoholen i första hand och knappast för att det är sådan god dryck? Dricker ni denna dryck och varför?
Citera
2025-11-04, 12:36
Medlem
Belters avatar
Dricker den för att det är godare än läsk.
Frågor på det?
Citera
2025-11-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ja vem köper alkoholfri öl och dricker det? Vad är meningen med att dricka detta? Öl dricks väl pga av alkoholen i första hand och knappast för att det är sådan god dryck? Dricker ni denna dryck och varför?

Du dricker uppenbarligen inte öl för smaken, och förstår alltså inte varför man dricker nåt för smaken?

Varför dricker du läsk? För att du gillar smaken? Varför dricker du kaffe? För att du gillar smaken?

Varför dricker man öl utan alkohol? Ja, för att man inte vill ha alkoholen, samt för att man gillar smaken. Alternativt, inte vill ha smaken av alternativen.

Varför kör du med näspray utan kokain? Lite samma typ av fråga...
Citera
2025-11-04, 12:40
Medlem
StonedMonkeys avatar
Dom jag träffat på som dricker det är nyktra alkoholister. Tydligen gillar dom smaken. Jag är själv nykter alkoholist och skulle aldrig få för mig att köpa eller dricka det, men sen drack jag aldrig öl för smakens skull och är knappast någon finsmakare.. Men utöver nyktra alkoholister kan jag tänka mig att samma klientel som dricker lättöl lika gärna lan klämma en alkoholfri.
Citera
2025-11-04, 12:44
Medlem
Zaedrewss avatar
För att det är en god middagsdryck kanske? Och man vill ta bilen hem efter. Många resonerar säkert så. Ok vatten, Cola eller en alkohol fri öl.

Egentligen skulle det ju säkert gå bra. Med typ lättöl eller kanske en mellan också. För att det inte skulle ge utslag i kontroll om man blev stoppad av polis. Men varför liksom ens chansa. Det är öl som smakar som öl (typ).
Senast redigerad av Zaedrews 2025-11-04 kl. 12:51.
Citera
2025-11-04, 12:44
Medlem
Citat:

Tillexempel den som är ute och kör bil men ändå vill gå ut på krogen i en annan stad bara för feelingen.

-eller den som ska köra hem de andra som dricker.
Citera
2025-11-04, 12:50
Medlem
ChocolateMousse-2s avatar
Dricker ibland alkoholfri öl till lunchen. Hellre det än en läsk!
Citera
2025-11-04, 12:52
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Dom jag träffat på som dricker det är nyktra alkoholister. Tydligen gillar dom smaken. Jag är själv nykter alkoholist och skulle aldrig få för mig att köpa eller dricka det, men sen drack jag aldrig öl för smakens skull och är knappast någon finsmakare.. Men utöver nyktra alkoholister kan jag tänka mig att samma klientel som dricker lättöl lika gärna lan klämma en alkoholfri.
Då kan de väl dricka lättöl istället, billigare, om de gillar ölsmaken så mycket. För mig låter det som att "leka med elden" att dricka alkoholfri (nästan, för den är inte riktigt alkoholfri) öl om man "vilande" alkoholberoende men de gör som de vill givetvis.
Citera
2025-11-04, 12:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Den dricks för att det är en oerhört god måltidsdryck. Ska man då köra bil efteråt så finns det inget bättre alternativ.

Ska man dricka för alkoholen så finns det ju starkare drycker.
Citera
2025-11-04, 12:53
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateMousse-2
Dricker ibland alkoholfri öl till lunchen. Hellre det än en läsk!
Tveksamt om det bättre än läsk. Läsk innehåller inte en massa puriner som öl gör , med eller utan alkohol.
Citera
2025-11-04, 12:55
Medlem
ChocolateMousse-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Tveksamt om det bättre än läsk. Läsk innehåller inte en massa puriner som öl gör , med eller utan alkohol.

Möjligt, men dricker hellre en klass 1 eller en alkoholfri öl än läsk till mat.
Citera
2025-11-04, 12:55
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Ja lockfågeln åkte ju tyvärr in på anstalt, så nu måste nån vara nykter nog att köra hela gänget hem till ankdammen. Å som andra sagt, öl kan man dricka för smaken, om du vill bli full så är det på tok för lite alkohol i ölen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in