• 1
  • 2
Igår, 21:55
Medlem
Vet inte hur jag ska ta upp detta. Fick veta att en tjejkompis börjat dejta en man sedan några månader. Har inte träffat honom men såg honom på hennes FB. Verkade ju reko så skickade en vänförfrågan lite sådär. Det är där det konstiga börjar. En annan bekant till mig såg av en slump att jag blivit vän med honom och berättar att hon har dejtat den här killen, att de varit tillsammans i 5-6 år, men att han började visa tendenser till kontrollbehov som gjorde att hon kände sig otrygg och ville göra slut. Är väl tydligen då helvetet brakat lös. Hon ska ha blivit utsatt för misshandel och det slutade med att hon fått fly från gården där de bodde.

Nu är jag jävligt nervös för min kompis säkerhet. Vi blev ju vänner för inte så länge sen, så jag har ju inte kunnat se att de varit tillsammans. Men alltså, hur i hela friden lägger jag fram det min tjejkompis? Han lär ju säkert charma upp henne som vem som helst, flytta ihop och sen är det kört.

Är ju inte bara att säga "jag tror din kille är psykopat", eller "jag har hört att han misshandlar kvinnor".
Citera
Igår, 21:57
Medlem
Genelkurmays avatar
Tjejer gillar farliga badboys

Låt naturen ha sin gång
Citera
Igår, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Låt naturen ha sin gång
Du tänker att jag ska låta henne bli misshandlad?
Citera
Igår, 22:01
Medlem
SkattefriZons avatar
Är det en bra kompis så visar du upp vad som har skrivits om hennes nya pojkvän.

Säg att du vet inget men hon skrev det här till mig. Inte konstigare än så.
Citera
Medlem
Din s.k girlfriend älskar badboysen, och detta vet du om, så vad är din egentliga fråga?
Citera
Medlem
Vad är det i din personlighet som gör att du beter dig på det sätt som du gör? Det är väl snarast du, som är psykopaten i sammanhanget.

(FB) Sjukt konstig situation, ex träffar exets ex....

(FB) Söka upp folk från dejtingsidor på Facebook, okej?
Senast redigerad av PatricHbg Igår kl. 22:04.
Citera
Igår, 22:04
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getaman
Vet inte hur jag ska ta upp detta. Fick veta att en tjejkompis börjat dejta en man sedan några månader. Har inte träffat honom men såg honom på hennes FB. Verkade ju reko så skickade en vänförfrågan lite sådär.

Va?
Citera
Igår, 22:06
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Låt naturen ha sin gång

Tjejer gillar farliga badboys för att dom kan skydda en genom att slå ned sådana som dig =)
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Vet inte hur jag ska ta upp detta. Fick veta att en tjejkompis börjat dejta en man sedan några månader. Har inte träffat honom men såg honom på hennes FB. Verkade ju reko så skickade en vänförfrågan lite sådär. Det är där det konstiga börjar. En annan bekant till mig såg av en slump att jag blivit vän med honom och berättar att hon har dejtat den här killen, att de varit tillsammans i 5-6 år, men att han började visa tendenser till kontrollbehov som gjorde att hon kände sig otrygg och ville göra slut. Är väl tydligen då helvetet brakat lös. Hon ska ha blivit utsatt för misshandel och det slutade med att hon fått fly från gården där de bodde.

Nu är jag jävligt nervös för min kompis säkerhet. Vi blev ju vänner för inte så länge sen, så jag har ju inte kunnat se att de varit tillsammans. Men alltså, hur i hela friden lägger jag fram det min tjejkompis? Han lär ju säkert charma upp henne som vem som helst, flytta ihop och sen är det kört.

Är ju inte bara att säga "jag tror din kille är psykopat", eller "jag har hört att han misshandlar kvinnor".
Sköt dig själv och spring inte med skvaller? Du vet ju inte ens om din andra väninna talar sanning eller om hon försöker hämnas för något? Han kanske dumpade henne och nu sprider hon rykten för att jävlas?

Lägg inte näsan i blöt.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Tjejer gillar farliga badboys för att dom kan skydda en genom att slå ned sådana som dig =)
Badboys har inga problem att slå sina tjejer heller, ibland sönder och samman.
Vilket skydd 😄
Citera
Igår, 22:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Badboys har inga problem att slå sina tjejer heller, ibland sönder och samman.
Vilket skydd 😄

En man som slår sin kvinna är ingen badboy, utan en kvinnomisshandlare som är raka motsatsen. Vad som definierar en så kallad badboy är att han skyddar sin kvinna. Något som du och andra män här på fb inte verkar vara kapabla till att göra, då ni delar samma misstolkning kring vad en badboy är och därför drar samma felaktiga skämt om att dom även slår sina kvinnor...
Citera
Igår, 22:26
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Du tänker att jag ska låta henne bli misshandlad?

Tänk så blir hon kåt av det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in