2025-11-03, 15:33
Medlem
Varit inne på dejtingsidan Happypancake ett par månader. till och från. Såg en tjej som bodde i en närliggande stad. Tänkte jag chansade och sökte på bilden och fick upp en träff. Står ju dessutom både stad och ålder på Happypancake.

Hur okej är det att skriva till någon direkt på Facebook? Har ju även provat Facebooks Dating, där det med vissa omvägar går att hitta rätt person på Facebook.

Skulle det uppfattas som stalking? Eller påträngande? Eller bara en oskyldig raggning?

Har ju absolut inte tänkt skriva på tex mobil eller så. Där går gränsen.
Citera
2025-11-03, 15:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan nog upplevas som störande. Man är väl på den specifika plattformen för att just bara kunna bli kontagdad via just denna. Om du liksom gräver och finner och kontaktar i övrigt = stalker varning..
Citera
2025-11-03, 15:53
Medlem
Katzyns avatar
Det upplevs som skrämmande och obehagligt. Du har ju haft möjlighet att kontakta henne på happypancake. Fick du inte kontakt där är det väl för att hon inte är intresserad.

Det kan finnas lägen där man kan söka upp någon men då ska man ha bra skäl att tro att de faktiskt vill det och är intresserade. T.ex om du chattat länge med någon och bägge verkar intresserade men ditt konto stängs ner oväntat. Eller om du träffat någon IRL och upplevt att det fanns starkt ömsesidigt intresse men du glömde ta kontaktuppgifter.

Men att kontakta någon som du har noll skäl att tro att hon skulle vara intresserad av dig lär med stor sannolikhet inte uppskattas. Hur kommer det sig att du inte skriver med henne på pannkakan liksom?
Citera
2025-11-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getaman
Varit inne på dejtingsidan Happypancake ett par månader. till och från. Såg en tjej som bodde i en närliggande stad. Tänkte jag chansade och sökte på bilden och fick upp en träff. Står ju dessutom både stad och ålder på Happypancake.

Hur okej är det att skriva till någon direkt på Facebook? Har ju även provat Facebooks Dating, där det med vissa omvägar går att hitta rätt person på Facebook.

Skulle det uppfattas som stalking? Eller påträngande? Eller bara en oskyldig raggning?

Klart det är stalking, du har ju sökt upp bilden, bara det är att gräva djupare...
Citera
2025-11-03, 16:47
Medlem
Stalker...
Citera
2025-11-03, 16:58
Medlem
Gör ABSOLUT INTE det här. Om du ser en person på happypancake så är det på happypancake det är okej att ta kontakt. Samma sak med alla andra dejtingsidor och appar.
Citera
2025-11-03, 17:28
Medlem
Citat:

Jag killgissar nu, men det skulle förmodligen upplevas som creep-2000!

Happypancake, är det fullt av vinnare menar du?
Citera
2025-11-03, 17:57
Medlem
Avalionns avatar
Kolla lexbase först.😂
Citera
2025-11-03, 18:06
Medlem
I värsta fall är det inte hennes egna profil.
I okej fall tycker hon att du är ett crepp.
I bra fall tar hon det som en komplimang och växlar några meningar med dig. Men inte mer.

Nu vet jag inte hur glada pannkakor funkar men om ni inte har matchat så kan man väl anta att hon inte är intresserad.
Dom snubbar som kontaktat mig i liknande sätt har gett mig kväljningar.

Citera
2025-11-03, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
I värsta fall är det inte hennes egna profil.
I okej fall tycker hon att du är ett crepp.
I bra fall tar hon det som en komplimang och växlar några meningar med dig. Men inte mer.

Nu vet jag inte hur glada pannkakor funkar men om ni inte har matchat så kan man väl anta att hon inte är intresserad.
Dom snubbar som kontaktat mig i liknande sätt har gett mig kväljningar.

Pga deras utseende eller att du har så dålig stealth?
Citera
2025-11-03, 18:15
Avstängd
Citat:

Nej det är inte ok!
Citera
2025-11-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Gör ABSOLUT INTE det här. Om du ser en person på happypancake så är det på happypancake det är okej att ta kontakt. Samma sak med alla andra dejtingsidor och appar.

Tänkte skriva samma sak. Har varit med om detta ett fåtal gånger, väldigt obehagligt beteende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in