• 5
  • 6
2025-11-04, 15:51
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahappDetVarDet
Är man kräsen om man är 32 och inte vill träffa någon som har barn sen tidigare?
Provat att vara bonusförälder på heltid men upplevde att det inte blev någon familjekänsla då jag alltid var minst viktig i sammanhanget för alla parter (inklusive mig själv. Vill påpeka att detta inte är konstigt alls utan så det måste fungera såklart!) men framöver hade jag önskat en mer "vi"-känsla och har svårt att se det med någon som redan har barn. Är jag kräsen?

Kräsen?
Svar: NEJ!

Mindre risk att få pedofilstämpel på dig, slippa bli utnyttjad ekonomiskt och du slösar inte bort ett eller flera år av ditt liv.
Citera
2025-11-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahappDetVarDet
Gäller ovanstående även män då eftersom jag är kvinna? 🤔

Ja samma sak åt andra hållet, ursäkta förresten läste fel. Men ja.
Citera
2025-11-05, 05:48
Medlem
AtlasAxiss avatar
Nej helt rätt jag hade aldrig dejtat någon seriöst med barn. Träffas tillfälligt går toppen.
Citera
2025-11-05, 06:12
Medlem
EnflygandeKos avatar
Nej är helt sunt tänkt tycker jag. Trevligt för kvinnan om hon har barn men det är hennes inte mina. Hade jag haft egna barn hade jag kanske varit mer öppen för att dejta någon annan med barn. Men nu vill jag enbart ha "mina egna". Tyvärr men ser ensamstående kvinnor som redflags.

Samt finns ju risk att de har ett "galet" " jobbigt" ex som man känner sig bevakad av.
Citera
2025-11-05, 06:46
Medlem
Incendios avatar
Jag tycker bsolut inte att det faller under "kräsen" att välja att avstå eller inte avstå något som så fundamentalt kommer att påverka ditt och dina eventuella barns liv. Som före detta olyckligt styvbarn tycker jag bara att det är bra att du vet vad du vill och inte.
Citera
2025-11-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Jag tycker bsolut inte att det faller under "kräsen" att välja att avstå eller inte avstå något som så fundamentalt kommer att påverka ditt och dina eventuella barns liv. Som före detta olyckligt styvbarn tycker jag bara att det är bra att du vet vad du vill och inte.

Tsck! Kände att jag blev övertygad av dig 🙏 ledsen att höra att du var olyckligt styvbarn 😔
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in