• 1
  • 2
2025-11-03, 01:11
Medlem
Är man kräsen om man är 32 och inte vill träffa någon som har barn sen tidigare?
Provat att vara bonusförälder på heltid men upplevde att det inte blev någon familjekänsla då jag alltid var minst viktig i sammanhanget för alla parter (inklusive mig själv. Vill påpeka att detta inte är konstigt alls utan så det måste fungera såklart!) men framöver hade jag önskat en mer "vi"-känsla och har svårt att se det med någon som redan har barn. Är jag kräsen?
Citera
2025-11-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahappDetVarDet
Är man kräsen om man är 32 och inte vill träffa någon som har barn sen tidigare?
Provat att vara bonusförälder på heltid men upplevde att det inte blev någon familjekänsla då jag alltid var minst viktig i sammanhanget för alla parter (inklusive mig själv. Vill påpeka att detta inte är konstigt alls utan så det måste fungera såklart!) men framöver hade jag önskat en mer "vi"-känsla och har svårt att se det med någon som redan har barn. Är jag kräsen?

Svar på din fråga: nej
Citera
2025-11-03, 01:26
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Nej.
Citera
2025-11-03, 01:28
Avstängd
triptykens avatar
Är väl skitsamma om du är kräsen eller inte? Om du inte gillart så är det väl sunt att du följer ditt hjärta i frågan?
Citera
2025-11-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahappDetVarDet

För dig betyder det tydligen väldigt mycket så det kvittar väl vad jag tycker!
Citera
2025-11-03, 01:57
Medlem
kalkryggars avatar
Det är så du känner och då ska du gå efter det. Du har ju till och med provat utan att du tycker det blev bra.

Jag var ihop med en tjej med barn när jag var yngre. Hon hade ungen varannan vecka och det tyckte jag var toppen. För då umgicks jag och tjejen stenhårt under en vecka. Pippade, gick på restaurang, bio, träffade folk och åkte hit å dit. Nästa vecka när hon hade ungen så höll jag mig i bakgrunden och gjorde saker utan tjejen. Hängde med vänner och spelade biljard, satt på café osv.

Det var fan guld. Men sen ville hon att vi skulle skaffa barn och jag kände det var dags att dra mig undan och bli singel igen. Jag var ganska ung då (yngre än tjejen).
Citera
2025-11-03, 06:39
Medlem
Se till att träffa tjejer som har barn varannan vecka.

För då kan du alltid skaffa 2 tjejer som har jämna eller ojämna veckor.

Du slipper barn och du får lite variation på förhållandet med.
Citera
2025-11-03, 06:45
Medlem
Imriks avatar
Nej du är inte kräsen. Är man barnfri själv så vill man ju att förhållandet går ut på att man är varandras nummer ett. Man ska få känna sig högst prioriterad av en person i alla fall en tid, och dom du själv säger, det är inte så med en förälder, och så ska det helt enkelt vara.
Citera
2025-11-03, 07:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Dejta personer utan barn, är jag kräsen?

Att träffa någon kärring som har yngre barn ska man väl absolut undvika, däremot kan det väl vara en krydda i tillvaron att träffa någon som har en tonårsdotter. Dessutom ska man väl undvika de som inte har delad vårdnad, för det kan väl vara en indikation på att det finns någon ansiktstatuerad kåkfarare till pappa nånstans?
Citera
2025-11-03, 07:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Nix eller. Men kräsen är du ju. Att stänga ute vissa är just att vara kräsen. Men i grunden är det ju helt ok. Man vill inte träffa en med bagage. Om den man nu blir kär med har en unge blir det ju så mycket extra att hantera.

Sedan kan det funka fint ändå. Så detta med bagage ska ju inte vara ett totalt hinder.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-11-03 kl. 07:38.
Citera
2025-11-03, 07:36
Medlem
Onanikrems avatar
Som yngre (under 30) skulle jag aldrig dejta en tjej med barn, barn är jobbiga, tidskrävande och dyra i drift (om det inte är ens egna barn, då har man överseende med det)

30-50 är en avvägningsfråga. Hur gamla är barnen och hur många är de? Utbudet av kvinnor utan barn sinar snabbt efter 30.

Över 50 år det oftast inga problem, barnen har lämnat boet förhoppningsvis och klarar sig själva. Då kan kvinnan i fråga starta på en ny kula igen.

Jag avskyr inte barn men att föda upp en eller flera gökungar kräver tid, engagemang och kostar pengar. Kanske inget jag är sugen på..
Citera
2025-11-03, 07:36
Medlem
Belters avatar
Nej det har ingenting med att vara kräsen att göra. Snarare en smula egocentrisk med en släng av narcissism. Jag är likadan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in