2025-11-01, 19:23
Medlem
Har också hörlurar på auto när jag går ut. Kul.

Förutom det är det nog jobba, gymma, städa, dricka kaffe, röka gräs, kolla aktiemarknaden.

Man gör jävligt mycket på autopilot egentligen. Beror väl bara på vad man räknar som det.
Senast redigerad av Chillgren 2025-11-01 kl. 19:51.
Citera
2025-11-01, 19:25
Medlem
zombie-nations avatar
Har en kompis som liksom bara sveper runt med händerna, sedan är maten lagad, disken diskad och huset städat. Fattar inte hur man kan vara så. Det känns som magi och fusk.
Citera
2025-11-01, 19:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Jag spolar alltid efter att jag har varit på toaletten.
Wow, det brukar ta enorm viljekraft för mig att skiljas från mina prestationer. Beundransvärt!

Jag har ett rätt monotont jobb där jag gör många moment på autopilot, men eftersom det är säkerhetsrelaterat så måste jag dubbelkolla stup i kvarten eftersom jag tänkte på annat under tiden...
Citera
2025-11-01, 19:42
Medlem
Sqrbankens avatar
Klickar förbi aktuella ämnen och nya ämnen på FB så fort jag öppnar en browser.
Citera
2025-11-01, 22:46
Medlem
Bilresan till jobbet på morgonen går ibland på autopilot...vaknar efter första koppen kaffe i fikarummet
Citera
2025-11-01, 22:52
Medlem
Det där är nog likadan person som jag, även om kroppen inte håller längre ned krämpor och stigande ålder, men i köket kan jag fixa en trerätters, diska under tiden, samtidigt som jag planerar kläder till grabben inför morgondagen och vattnar blommor 😊,en av mina få egenskaper jag faktiskt gillar, det och att jag kan fixa en patentlösning till det mesta 😊👍👍

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har en kompis som liksom bara sveper runt med händerna, sedan är maten lagad, disken diskad och huset städat. Fattar inte hur man kan vara så. Det känns som magi och fusk.
Citera
2025-11-02, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Goder afton,

Varenda dag sätter jag på mig mina hörlurar när jag ska ut genom dörren. 8/10 gånger när jag trycker på strömknappen när jag fått dem på huvudet visar det sig att de redan är på. Det lurar mig nästan varje gång och jag kopplar inte alls att jag sätter på lurarna direkt jag tar dem i handen. Men på något vis gör jag det alltid, helt omedveten om det.

Förr har jag även haft liknande med snus- att jag på autopiloten lägger in en snus när en redan finns där. Är väl en vanesak och för att man månne känner sig uttråkad.
Ett annat klassiskt exempel som många kan relatera till är väl när man kör bil men svävar iväg i tankarna till en helt annan plats men fortsatt kör bra. Sen "vaknar" man plötsligt till och hajar att man varit borta en stund. Boksatvlig autopilot i det fallet.

Har du några liknande exempel från ditt liv?
Inte på det sättet. Men alltid när jag jobbar går jag på autopilot. Alla kallar mig för snabb, robot osv. Tycker ofta många andra är klumpiga och ineffektiva. Jag köttar bara på utan att tänka. Det blir alltid bra ändå
Citera
2025-11-02, 13:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Det där är nog likadan person som jag, även om kroppen inte håller längre ned krämpor och stigande ålder, men i köket kan jag fixa en trerätters, diska under tiden, samtidigt som jag planerar kläder till grabben inför morgondagen och vattnar blommor 😊,en av mina få egenskaper jag faktiskt gillar, det och att jag kan fixa en patentlösning till det mesta 😊👍👍

Men hur fan gör ni???

Dessutom har jag krämpor på detta.

Stackars mig.
Citera
2025-11-02, 13:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Det kallas äktenskap, att ha en fru.
Citera
2025-11-02, 22:46
Bannlyst
Citat:
Men hur fan gör ni???

Dessutom har jag krämpor på detta.

Stackars mig.
Du måste försöka lära dig att automatisera
Citera
2025-11-02, 22:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MevelFixwap
Du måste försöka lära dig att automatisera

Jag är över 50 och har försökt med det hela mitt liv. Hur gör man för att lära sig?
Citera
2025-11-02, 23:01
Bannlyst
Citat:
Jag är över 50 och har försökt med det hela mitt liv. Hur gör man för att lära sig?
Antagligen har du autism och ADHD/add. Med hjälp av medicinering för ADHD kan man åtminstone få en hyfsat fungerade automation.

Autismen är svårare att behandla, och ska egentligen inte bara ses som ett handikapp. Autister är experter på att tänka reflekterande och se detaljer. Det kan verkligen vara en bra egenskap, i synnerhet om man är en sådan som presterar bra i logiska tester och sammanhang. Men det tar mycket energi att inte kunna lägga reflektioner åt sidan. Då blir det stökigt. Man blir trött. Och man blir ännu tröttare av plotter!

En ond cirkel således.

Men är du hemma hos någon annan beter man sig inte så. På jobbet beter man sig inte så. Utan där flyter det på bra. Alltså KAN man automatisera. Med en viss ansträngning. Hade autister varit mer intresserade av att dela livet med någon hade de ju helt klart upprätthållit ordningen mycket bättre. Men så är sällan fallet, hehe.

Finns massor med hjälp man kan ta om man har NPF. Men den diskussionen kan vi fortsätta ta i en annan tråd. Antingen om du vill starta en, eller leta upp en. Citera mitt inlägg här så svarar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in