• 1
  • 2
2025-11-01, 16:33
Medlem
HBTKuks avatar
Goder afton,

Varenda dag sätter jag på mig mina hörlurar när jag ska ut genom dörren. 8/10 gånger när jag trycker på strömknappen när jag fått dem på huvudet visar det sig att de redan är på. Det lurar mig nästan varje gång och jag kopplar inte alls att jag sätter på lurarna direkt jag tar dem i handen. Men på något vis gör jag det alltid, helt omedveten om det.

Förr har jag även haft liknande med snus- att jag på autopiloten lägger in en snus när en redan finns där. Är väl en vanesak och för att man månne känner sig uttråkad.
Ett annat klassiskt exempel som många kan relatera till är väl när man kör bil men svävar iväg i tankarna till en helt annan plats men fortsatt kör bra. Sen "vaknar" man plötsligt till och hajar att man varit borta en stund. Boksatvlig autopilot i det fallet.

Har du några liknande exempel från ditt liv?
Citera
2025-11-01, 16:38
Medlem
Hellesylts avatar
Jag spolar alltid efter att jag har varit på toaletten.
Citera
2025-11-01, 16:41
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Jag spolar alltid efter att jag har varit på toaletten.
En god egenskap, får man säga.
Citera
2025-11-01, 16:45
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
En god egenskap, får man säga.

Jag torkar också rumpan efter toalettbesök på autopilot även om det sällan finns någonting att torka.
Citera
2025-11-01, 17:21
Medlem
MaryGoores avatar
7-4 låter jag Jusus ta ratten.
Citera
2025-11-01, 17:35
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Autopilot handlar väl mycket om muskelminne? Typ köra bil, skriva på ett tangentbord, släcka lampor, borsta tänderna.

I princip alla mina rutiner sker på autopilot. Tror det är nyckeln till fungerande rutiner. Att de sitter i muskelminnet.
Citera
2025-11-01, 17:42
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
På min arbetsplats hör det till mina uppgifter att göra förmiddagskaffet. Många gånger har jag inte en aning om jag knäppt igång bryggaren när det väl är dags för rast. Hittills har kaffet alltid varit färdigt när vi kommer till fikarummet.

Det där att köra bil på autopilot har hänt några gånger.
Helt plötsligt blir man medveten om att mann kör bil och tänker "-Var är jag, vart är jag på väg och varför".
Citera
2025-11-01, 17:47
Medlem
otellos avatar
Kör bil.
Citera
2025-11-01, 17:53
Medlem
Stänger av larmet på väckarklockan och snoozar 😂
Citera
2025-11-01, 18:17
Medlem
zombie-nations avatar
Har nästan inget på autopilot. Jag gör det mesta helt medvetet, vilket är utmattande. Det hände mer när jag var ung och hade dagar som var exakt samma. Då kunde jag cykla hem från skolan och "vakna upp" när jag var hemma. Jag kan ta medicin nästan på autopilot och göra te, men bara för att det upprepas varje dag. Saker som jag inte gör varje dag kan inte bli automatiserade hos mig.
Citera
2025-11-01, 18:41
Medlem
Stänger garagedörren. Ibland måste jag vända om och köra tillbaka för att faktist se att den är stängd. Och det är den ju alltid.
Citera
2025-11-01, 19:11
Medlem
Jobbet, går på autopilot. Kan inte säga vad jag gjorde igår, kan inte säga vad jag ska göra på måndag. Allt bara flyter på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in