• 2
  • 3
2025-11-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
TS är medveten om att ett 7 årigt BARN får ha 70 mg om dagen va? För att klara av att gå i skolan och sitta still i klassrummet!

Din partner missbrukar inte något alls! Han hon den det eller vad det nu är för ngt får väl helt enkelt en barnslig dos....70 mg....klart individen tar lite mer! 100mg är vanlig standard svensson adhd dos...

Jag har 110 mg...

Ni har ju uppenbart något mer ingående problem än att han får för låg dos utskrivet. Om personen beter sig bra emot dig och allt sådant där borde du inse denne är undermedicinerad. För inte är väl denne 7 år?

Sedan har ju folk sina problem även om de blir mer hanterbara med elvanse,,,,

Så som du resonerar tvekar jag på att du själv är ren...jesus alltså...bara en tanke : Hela världen fungerar inte som du tror i ditt egna huvud. Tror vi får ta ett urinprov på dej... 70 mg e generellt maxdos. Bara för att vissa personer får högre dos betyder knappast det att majoriteten får det. Har du inget konstruktivt o komma med skriv i nån annan tråd istället. Detta har inget med "undermedicinerad" o göra. Snarare tvärtom, men eftersom du har en knark hjärna o inte tänker klart, så förstår jag att du försöker rättfärdiga detta. Förstå att det finns folk som missanvänder sina ADHD mediciner, vet inte om du själv gör det..men det finns många..vilket leder till negativa konsekvenser för personerna och deras omgivning.
Citera
2025-11-04, 05:55
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Jud!skt skitsnack, alla blir lugna av smådoser. Dessa skit 'mediciner' är till för odisciplinerade stackare. Blev själv diagnosticerad med "Grov ADHD" som barn och var verkligen uppe i varv på den tiden. Numera har jag ett intensivt arbete som kräver full fokus, och visserligen sviktar det ibland men genom DISCIPLIN klarar man av det LIKT ALLA ANDRA FFS. Ni knarkarfittor som påstår annat bör verkligen ta er i kragen.

TS förstår att det suger och att killen har goda sidor till sig, och förmodligen erbjuder riktigt intensivt sex de dagar han är stimmad. Men du är dessvärre en enabler.. Utan dig hade han blivit tvungen att antingen ta tag i sitt liv, eller flytta in i en jävlar knarkarkvart och skjuta tjack med övriga pundare.

Har det gått så långt att du börjat söka hjälp råder jag dig nästan till att flytta ut i någon vecka eller två. Ge honom en wake-up call och låt horungen känna hur det känns utan dig. Tima det gärna tills han sitter där utan tjacket.

Skulle det inte hjälpa, ring läkarjäveln och få "medicinen" indragen.
Njaa, nu är Concerta inte samma sak som vyvanse men när jag provade det för ADD så märke jag inte ett skit på rekommenderad maxdos. Men visst, jag kanske skulle behövt en annan sort eller mycket mer? Tanken var att höja min "medvetandegrad" & ge just lite bättre fokus. För adHd är det, uppenbarligen, inte energitillskott som behövs utan fokusering.

Om du blivit diagnostiserad med grav adhd så har du ju en massa överskottsenergi & väldigt många lär sig med åldern att hantera det & att fokusera bättre & klarar sig därför utan mediciner. Grattis till dig.

I övrigt håller jag med dig. TS borde lämna eller visa på nåt annat sätt att hon menar allvar.
Citera
2025-11-10, 22:31
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianabb
Ja men typ? Då pundar man bara? Får man verkligen göra såhär med sina adhd mediciner? Apotekarierna ifrågesätter aldrig att hen är utan medicin redan efter 3 veckor (när hen skal fortfarande ha minst 7st kvar), eller när hen får mig att gå dit 2ggr på en och samma månad för att hämta ut? .
Dessutom förskriver läkaren 2 burkar per uttag?? (brukar alltid ta ut bara 1 per gång för att hen skulle troligen vart redan död).

Nej, HAN är beroende. Både av spel och tjack.DU är medberoende, och bör avsluta relationen ASAP.
Citera
2025-11-12, 12:03
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
TS är medveten om att ett 7 årigt BARN får ha 70 mg om dagen va? För att klara av att gå i skolan och sitta still i klassrummet!

Din partner missbrukar inte något alls! Han hon den det eller vad det nu är för ngt får väl helt enkelt en barnslig dos....70 mg....klart individen tar lite mer! 100mg är vanlig standard svensson adhd dos...

Jag har 110 mg...

Ni har ju uppenbart något mer ingående problem än att han får för låg dos utskrivet. Om personen beter sig bra emot dig och allt sådant där borde du inse denne är undermedicinerad. För inte är väl denne 7 år?

Sedan har ju folk sina problem även om de blir mer hanterbara med elvanse,,,,

Ja verkligen, 100 mg Elvanse om dagen -standarddos för Svensson enligt Flashbackkliniken. Nästa steg: intravenös Red Bull som tilläggsmedicin. Diagnos ställd via tangentbord, recept utskrivet av Dr. TheContender.
Citera
2025-11-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ja verkligen, 100 mg Elvanse om dagen -standarddos för Svensson enligt Flashbackkliniken. Nästa steg: intravenös Red Bull som tilläggsmedicin. Diagnos ställd via tangentbord, recept utskrivet av Dr. TheContender.

70mg är ju den rekommenderade maxdosen för en vuxen tom. Kanske att det framstår som en barndos om man gått på 110mg jättelänge men med den logiken kan varenda dos anses vara en "barndos". 100mg+ har jag svårt att tro om man inte haft missbruksproblematik eller problematik som är mycket större än normalt.
Senast redigerad av fruktfabrik 2025-11-12 kl. 14:33.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in