Citat:
TS är medveten om att ett 7 årigt BARN får ha 70 mg om dagen va? För att klara av att gå i skolan och sitta still i klassrummet!
Din partner missbrukar inte något alls! Han hon den det eller vad det nu är för ngt får väl helt enkelt en barnslig dos....70 mg....klart individen tar lite mer! 100mg är vanlig standard svensson adhd dos...
Jag har 110 mg...
Ni har ju uppenbart något mer ingående problem än att han får för låg dos utskrivet. Om personen beter sig bra emot dig och allt sådant där borde du inse denne är undermedicinerad. För inte är väl denne 7 år?
Sedan har ju folk sina problem även om de blir mer hanterbara med elvanse,,,,
Din partner missbrukar inte något alls! Han hon den det eller vad det nu är för ngt får väl helt enkelt en barnslig dos....70 mg....klart individen tar lite mer! 100mg är vanlig standard svensson adhd dos...
Jag har 110 mg...
Ni har ju uppenbart något mer ingående problem än att han får för låg dos utskrivet. Om personen beter sig bra emot dig och allt sådant där borde du inse denne är undermedicinerad. För inte är väl denne 7 år?
Sedan har ju folk sina problem även om de blir mer hanterbara med elvanse,,,,
Så som du resonerar tvekar jag på att du själv är ren...jesus alltså...bara en tanke : Hela världen fungerar inte som du tror i ditt egna huvud. Tror vi får ta ett urinprov på dej... 70 mg e generellt maxdos. Bara för att vissa personer får högre dos betyder knappast det att majoriteten får det. Har du inget konstruktivt o komma med skriv i nån annan tråd istället. Detta har inget med "undermedicinerad" o göra. Snarare tvärtom, men eftersom du har en knark hjärna o inte tänker klart, så förstår jag att du försöker rättfärdiga detta. Förstå att det finns folk som missanvänder sina ADHD mediciner, vet inte om du själv gör det..men det finns många..vilket leder till negativa konsekvenser för personerna och deras omgivning.