Citat:
Så sant, så uppenbart i detta fall
Citat:
Se ovan. Du har inget val. Du är uppenbarligen medberoende & borde söka hjälp. Om din "älskling" håller på sådär fast ni är tillsammans så är det ju inte du som betyder nåt. Då är det bara "spel" & att få vara speedad eller hur man nu blir på det där.
Tack för din kommentar. Just nu är jag tyvärr "låst" vid hen då vi precis flyttat till en ny, större och DYRARE lägenheten där min inkomst skulle inte räcka för både hyra, räkningar och mat. Senad finns det även andra faktorer som gör det omöjligt att lämna hen som du kanske kan tänka dig.
Men det känns som jag börjar nå min gräns. Jag börjar blir äldre och inse att detta kommer nog inte ändras, och jag är redan utbränd.
Vi blev faktiskt nyktra ihop från en hel andel droger och då tänkte jag, shit vad starka vi är. Vi klarar jo allt om vi blev nyktra ihop! Men hen hade tydligen aldrig blivit "riktigt" nykter, och det är faktiskt skrämmande att inse.
Men det känns som jag börjar nå min gräns. Jag börjar blir äldre och inse att detta kommer nog inte ändras, och jag är redan utbränd.
Vi blev faktiskt nyktra ihop från en hel andel droger och då tänkte jag, shit vad starka vi är. Vi klarar jo allt om vi blev nyktra ihop! Men hen hade tydligen aldrig blivit "riktigt" nykter, och det är faktiskt skrämmande att inse.
Har personen grav adhd så kanske den bara känner sig normal, vad vet jag? Hursomhelst, om jag själv sitter med min mor & bästa vän i sommarstugan har jag inget större sug efter öl men om jag är själv blir törsten svår att stå emot. Skulle jag ha en fin tjej jag tyckte om vore det inga problem alls att avstå i veckorna & vara nöjd med att dela en vinare på fredag. Men som sagt, tycker personen om dig & inte tar dig för given så borde den gå med på att ta tag i sina problem.