2025-10-30, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusmag
Är du tio år? Låter som att du är det med dina "häftiga" öknamn..

Ska regeringen bokstavligen skapa jobb menar du?

Ich bin "Högerpack" :-)

Använder bara samma invektiv som dina vänner i dumhögern, men det har du givetvis inte reagerat på.

Kasta sten i glashus är dumhögerns paradgren!

Ja srbetslöheten gnällde högern på när sossarna styrde.
Men nu när den ligger på rekordnivåer så är det knäpptyst från tuffe uffes gäng.
Citera
2025-10-30, 06:48
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hur kan någon bry sig om detta, det är obegripligt. Höj nivån Aftonbladet!

Sådana här "gräv" kommer vi få se hela vägen fram till valet nu, smutskastning och annat fint.

Naturligtvis inga "gräv" om att ha svart städhjälp hemma dock.
Citera
2025-10-30, 06:50
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Mot bakgrund av vad du säger så tycker jag att UKs beslut att adoptera framstår som en än mer uppoffrande, moralisk och etisk föredömlig handling. Med reservation för att vi förstås inte vet UKs bevekelsegrunder.

Men som sagt, bra beslut att adoptera i vilket fall!

Ja, det är en mycket moralisk och etisk handling som bör bedömas utifrån den högsta moraliska och etiska kapacitet vi kan tillämpa. Men att kritisera det biologiska och kalla det miljöförstörande, samtidigt som man ignorerar de biologiska fakta som styr fortplantning, innebär att om man betraktar handlingen som klandervärd i relation till miljö, omgivning eller planet, bör man i så fall anklaga naturen, biologin och evolutionen för klandervärda, det vill säga instinktiva och evolutionärt nödvändiga förutsättningar som har banat väg för och gett upphov till vår existens, till att du existerar.

Att göra det vore ytterst ignorant, inte bara därför att vi som däggdjur instinktivt formas av dessa förutsättningar, utan också därför att vår existens i sig är en direkt konsekvens av dessa evolutionära och biologiska principer.

Edit: Kanske lite för avancerad argumentation, jag förenklar:

Du vore inte ens kapabel att göra några moraliska eller etiska värderingar i relation till adoption utan biologiska, evolutionärt formade förutsättningar. Din moraliska och etiska kapacitet, till exempel i relation till adoption, är en oundviklig konsekvens av biologisk evolution.
Senast redigerad av particulum1 2025-10-30 kl. 07:15.
Citera
2025-10-30, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Är verkligen S och resten av packet några som överhuvudtaget ska yttra sig?

Fjollan Ola (?) som var korruptionsexpert.. får man gissa att exakt noll jävla timmar har lagts på att kolla korruptionen inom vänsterblocket?

Du gissar och svamlar hej vilt märker jag, Dumhögerns begåvade skribenter svämmar över i alla trådar tillsammans med SD- mobben.
Senast redigerad av Ezras 2025-10-30 kl. 06:55.
Citera
2025-10-30, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Håller med dig. Det verkar ju som att MUF-barnen uppfört sig bättre än SSU som halvt rev ner stället när Anna Sjödin härjade som värst. Ja ni minns Anna Sjödin som åkte dit för misshandel av en dörrvakt som nekade henne inträde för att hon var aprak plus att hon kallade dörrvakten för neger och svartskalle. Hon var det som hade röjfest på Harpsund med SSU. Kanske nazisten (S) Ida Karkiainen varit där och heilat också?

Anna Sjödin har levt ett tragiskt liv. Dels detta på crazy horse. Senare dog hennes lilla 1 åriga son då han själv gick ner och drunknade i älven under förberedelserna till en fest. Hemskt
Senast redigerad av grobiankungen 2025-10-30 kl. 07:00.
Citera
2025-10-30, 06:57
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Hur kan någon bry sig om detta, det är obegripligt. Höj nivån Aftonbladet!

Jag bryr mig. Varför ska mina skattepengar gå till någon unge och sedan någon rik tant ska festa lyxigt på min bekostnad?

Jag vill också ordna min födelsedagsfest på Harpsund.
Citera
2025-10-30, 07:01
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hur många (S)-ministrar har firat bröllop och privata högtider på Harpsund? Björn Rosengren, Göran Persson, Anna Lind, Mona Sahlin, Thomas Östros, Per Nuder, Morgan Johansson, Annika Strandhäll - du kan börja med dem.... samtliga har haft storvulna PRIVATA fester på Harpsund som skattebetalarna tagit notan för.

Alla dessa du nämner har suttit i regeringen när dom festat. Men Kristersson dotter och svägerska är inte en del av regeringen och har därmed inte rätt till det.

Dom är privatpersoner som mig. Därför vill jag också ha mitt kalas på Harpsund
Citera
2025-10-30, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag bryr mig. Varför ska mina skattepengar gå till någon unge och sedan någon rik tant ska festa lyxigt på min bekostnad?

Jag vill också ordna min födelsedagsfest på Harpsund.

Dessa fester har inte bekostas av skattepengar.

För övrigt har sossarna också lånat ut huset i privata ändamål så det är någon sorts praxis sen tidigare.

Detta är ren svartmålning av Aftonbladet, värdigt någon rysk propagandatidning.
Citera
2025-10-30, 07:05
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Dessa fester har inte bekostas av skattepengar.

För övrigt har sossarna också lånat ut huset i privata ändamål så det är någon sorts praxis sen tidigare.

Detta är ren svartmålning av Aftonbladet, värdigt någon rysk propagandatidning.

Harpsund underhålls med våra skattepengar.

Ge mig länk eller liknande som visar sossarna lånat ut huset till släktingars fester. För det är inte okej oavsett vem som gör det.
Citera
2025-10-30, 07:05
Medlem
Citat:
Alla dessa du nämner har suttit i regeringen när dom festat. Men Kristersson dotter och svägerska är inte en del av regeringen och har därmed inte rätt till det.

Dom är privatpersoner som mig. Därför vill jag också ha mitt kalas på Harpsund

Nej detta stämmer inte att de suttit i regering. Sosseadeln har fått lån stället privat till sig själv och anhöriga efter avslutad politisk karriär. Det är ju i så fall ännu värre korruption, att rika och fullvuxna avdankade politiker ska nyttja stället, än att våra unga studenter kan få ha en middag där.
Citera
2025-10-30, 07:07
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Nej detta stämmer inte att de suttit i regering. Sosseadeln har fått lån stället privat till sig själv och anhöriga efter avslutad politisk karriär. Det är ju i så fall ännu värre korruption, att rika och fullvuxna avdankade politiker ska nyttja stället, än att våra unga studenter kan få ha en middag där.

Unga studenter och gamla tanter får du inte glömma. Svägerskan får inte glömmas, ingen åldersdiskriminering tack
Citera
2025-10-30, 07:07
Medlem
Citat:
Harpsund underhålls med våra skattepengar.

Ge mig länk eller liknande som visar sossarna lånat ut huset till släktingars fester. För det är inte okej oavsett vem som gör det.

Vad sägs om ett helt bröllop? Höjden av korruption då enligt dig, tänk på allt slitage!

Detta var långt efter Rosengren lämnat politiken och börjat jobba i olika styrelser i näringslivet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ig-hos-persson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in