2025-10-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Att media rapporterar om korruption hos statsministern är inte förtal och def inte mobbning hahaha

Inte första gången Uffe gör såhär, redan som kommunpolitiker berikade han sig genom att mygla till sig en lägenhet avsedd för misshandlade kvinnor.

Han har aldrig haft ett riktigt jobb, det märks.

Arrangerar sin 60-årsfest i regeringskansliet med uppåt 400 gäster. Skattebetalarna får notan.

Anställer sina kompisar som dräller papper och äventyrar rikets säkerhet.
Ger dom nya låtsasjobb. Skattebetalarna får notan.

Anna Kinnber-Batra anställer sina kompisar för skattebetalarnas pengar. Uffe räddar henne med ett nytt låtsasjobb som hon fortfarande plockar ut miljoner för, utan motkrav.

Nu låter han sina familjemedlemmar festa på statens egendom. Skattebetalarna får notan.

Ser du mönstret?

Det enda mönster jag kan se är att sossarna försöker vina valet på det här hycklande sättet trots att de är värre själva.

Vi borde vara enade om att det kommer att bli värre om hycklande Arga Andersson får komma tillbaka.
Citera
2025-10-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
I det här fallet är det fråga om ren politiskt propaganda när de faktiskt tar upp en bagatell samtidigt som de inte granskar sina egna.

Det är fortfarande sanningen.

Inte en bagatell då det inte är första gången Uffe gör såhär, redan som kommunpolitiker berikade han sig genom att mygla till sig en lägenhet avsedd för misshandlade kvinnor.

Han hade sin privata 60-årsfest i regeringskansliet med uppåt 400 gäster. Skattebetalarna får notan.

Anna Kinnberg-Batra anställer sina kompisar för skattebetalarnas pengar. Uffe räddar henne med ett nytt låtsasjobb som hon fortfarande plockar ut miljoner för, utan motkrav.

Nu låter han sina familjemedlemmar festa på statens egendom. Skattebetalarna får notan.

Ser illa ut när statsministern höjer sin egen lön flera gånger under mandatperioden och säger åt folket att snåla. Och sen låter befolkningen betala för, inte bara hans egna fester, utan för hans familjemedlemmar.
Citera
2025-10-29, 22:05
Medlem
Bomullsvantens avatar
Hur fan kan detta äns vara i TV. Vad är det för losers som bölar över något sådant här.
Citera
2025-10-29, 22:06
Medlem
Har varit moderat i mer än 20 år. För första gången kan jag säga att jag aldrig kommer rösta på moderaterna så länge de samarbetar med SD & clownen Ebba.

Det är inte pga den här petitessen. Det är pga att han generellt är en inkompetent cirkusledare. Han är Jimmi Åkessons knähund och Ebba Buschs tränare. De tre har varit en skam och skadat Sveriges rykte nästan så att det är omöjligt att åtgärda. Alltså katastrof.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur menar du? Statens fastighetsverk äger sommarstugan Harpsund. Kristersson äger naturligtvis inte mindre andelar än nån annan. Dessutom har statsministern dispositionrätten, vilket knappast diverse löst folk på flashback har.

Precis. Statsministern har rätt. Inte Ulf. Skilj på folk och roll. Vi bör hålla våra folkvalda till högre standard. Därför är det olyckligt att det är just statsministern som åstadkommit detta. Och inte Jöns från Byxelkrok. Det hade varit mycket bättre.

Det här kommer moderaterna få höra om i ett år. 🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Absolut, men jag fattar inte att dom fortsätter krypa för M.
Absolut att Kristersson fick använda dom som fotpall när han satt i partistyrelsen under Reinfeldt och Åkesson bara hade 6 % i ryggen, men nu är SD större och det är fortfarande lojalitet bland trollarmén.

Aja, är väl inte förvånad. Makt korrumperar och nu får toppskitet ändå lukta på köttgrytorna.

Va vanligt folk tycker om dom spelar ingen roll längre.

Så länge alternativet är mycket värre spelar det kanske ingen roll vad vanligt folk tycker. Men om vanligt folk vill slippa detta borde de sluta rösta vänster.

Problemet är kanske att vanligt folk inte förstår hu korrumperad vänstern är och hur lömsk Arga Andersson är.

Vanligt folk förstår inte att de utsätts för propaganda från SVT varje dag.
Citera
2025-10-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Har varit moderat i mer än 20 år. För första gången kan jag säga att jag aldrig kommer rösta på moderaterna så länge de samarbetar med SD & clownen Ebba.

Det är inte pga den här petitessen. Det är pga att han generellt är en inkompetent cirkusledare. Han är Jimmi Åkessons knähund och Ebba Buschs tränare. De tre har varit en skam och skadat Sveriges rykte nästan så att det är omöjligt att åtgärda. Alltså katastrof.

Så du röstar för korumperade och hycklande lögnere istället! Det är knappast smart.
Citera
2025-10-29, 22:10
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
"Herrgården Harpsund donerades till staten som statsministerns hedersbostad och representationsplats.

Ulf Kristersson har där låtit sin dotter festa privat med sin studentförening.

– Det är ett uttryck för statsministerns omdöme. Det verkar inte som att han har några jättespärrar, säger korruptionsexperten Olle Lundin vid Uppsala universitet".

Nå, vad tycker oppositionen om detta? Och vad tycker moderaterna internt? Vi har ju tidigare skandaler med AKB och diverse säkerhetsrådgivare i färskt minne.

För egen del så anser jag att Kristersson verkar ha låtit makten stiga honom rejält åt huvudet. Han verkar resonera ungefär så här: "Är jag statsminister så kan jag göra precis det jag känner för. Gillar inte andra det så struntar jag fullständigt i det!"

Känner du förtroende för statsministern eller inte?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-pa-harpsund

Är hans bostad under hans tid som stadsminister.
Har du ej fest / tillställning i din bostad?

Detta är så löjligt så klockorna stannar
Han ska väl göra vad han vill förutom att sälja bostaden
Citera
2025-10-29, 22:10
Medlem
Citat:
Det är fortfarande sanningen.

Inte en bagatell då det inte är första gången Uffe gör såhär, redan som kommunpolitiker berikade han sig genom att mygla till sig en lägenhet avsedd för misshandlade kvinnor.

Han hade sin privata 60-årsfest i regeringskansliet med uppåt 400 gäster. Skattebetalarna får notan.

Anna Kinnberg-Batra anställer sina kompisar för skattebetalarnas pengar. Uffe räddar henne med ett nytt låtsasjobb som hon fortfarande plockar ut miljoner för, utan motkrav.

Ser illa ut när statsministern höjer sin egen lön flera gånger under mandatperioden och säger åt folket att snåla. Och sen låter befolkningen betala för, inte bara hans egna fester, utan för hans familjemedlemmar.

Problemet är att vi inte kan göra något åt detta. Politikerna är sådana och sossarna är tio ggr värre. Vad skall man då göra?
Citera
2025-10-29, 22:11
Medlem
Citat:
Så länge alternativet är mycket värre spelar det kanske ingen roll vad vanligt folk tycker. Men om vanligt folk vill slippa detta borde de sluta rösta vänster.

Problemet är kanske att vanligt folk inte förstår hu korrumperad vänstern är och hur lömsk Arga Andersson är.

Vanligt folk förstår inte att de utsätts för propaganda från SVT varje dag.

SVT har väl en adlig dam som chef, tillsatt av borgarna? Även chefen innan var borgeligt tillsatt.

Det är bra att denna regerings korruption granskas, media borde göra det mer.

Uffes tidigare kompisrekryteringar och fester betalade av skattepengar borde belysas mer, både här och kändisfesten han åkte ner till Israel för att gå på, istället för att ta ansvar för landet.
Citera
Medlem
Citat:
Så du röstar för korumperade och hycklande lögnere istället! Det är knappast smart.

Vad snackar du om, hur drog du den slutsatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Hur fan kan detta äns vara i TV. Vad är det för losers som bölar över något sådant här.

ens*, den som är riktig höger skulle bli upprörd. Ligger någonstans i området kring statlig avreglering och självreglering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in