Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstarrr
Låt honom låna ut stugan till familj så länge han är statsminister.

Case Solved, Case Closed.
Om du säger det så brosan.
Citera
2025-10-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Du kan intala dig att du inte är sosse, men färgerna går sällan ur. En riktig högerperson bör bli upprörd, men som du skrev så tillhör du whitetrashhögern, aka SD.

Det är ok att kalla mig det. Jag gav upp M för längesen. Och det ser ju faktiskt rätt pinsamt ut i opinionssiffrorna för M också så fler har nog tänkt till än mig.
Citera
2025-10-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Vänster klarar bara av att förtala. Det är vidrigt. Nu vill de att vi skall mobba uffe pga en bagatell. Det är vidrigt.

Att media rapporterar om korruption hos statsministern är inte förtal och def inte mobbning hahaha

Inte första gången Uffe gör såhär, redan som kommunpolitiker berikade han sig genom att mygla till sig en lägenhet avsedd för misshandlade kvinnor.

Han har aldrig haft ett riktigt jobb, det märks.

Arrangerar sin 60-årsfest i regeringskansliet med uppåt 400 gäster. Skattebetalarna får notan.

Anställer sina kompisar som dräller papper och äventyrar rikets säkerhet.
Ger dom nya låtsasjobb. Skattebetalarna får notan.

Anna Kinnber-Batra anställer sina kompisar för skattebetalarnas pengar. Uffe räddar henne med ett nytt låtsasjobb som hon fortfarande plockar ut miljoner för, utan motkrav.

Nu låter han sina familjemedlemmar festa på statens egendom. Skattebetalarna får notan.

Ser du mönstret?
Citera
2025-10-29, 21:53
Medlem
pestloppans avatar
Egentligen är detta mycket enkelt: Om Kristersson hade bokat en neutral festlokal åt dottern, t.ex en "fin" restaurang i Stockholm, eller en annan lämplig lokal (t.ex en som ägs av M själva). då hade det inte funnits något att slå ner på. Det hade inte blivit någon artikel i media och denna tråd hade inte existerat!

Men nu valde Kristersson att göra på annat sätt, och som man sår får man skörda...
Citera
2025-10-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Det är ok att kalla mig det. Jag gav upp M för längesen. Och det ser ju faktiskt rätt pinsamt ut i opinionssiffrorna för M också så fler har nog tänkt till än mig.
Svenskar är såssar, vare sig de vill det eller ej. Det finns väldigt få som är höger. Hela tidö är som en ren S regering.
Citera
2025-10-29, 21:55
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Det är väl bättre att lokalerna på Harpsund kommer till användning istället för att de ska damma igen när ingen är där?

Att döma av nyhetsinslagen så är det gediget ställe som säkert skulle inbringa en rejäl slant om det såldes till högstbjudande.

Om statsministerns dotters privatfest främjar demokratin kan diskuteras, men det kan även vad som faktiskt främjar demokratin göras.
Citera
Medlem
Citat:
Svenskar är såssar, vare sig de vill det eller ej. Det finns väldigt få som är höger. Hela tidö är som en ren S regering.

Nej, ni må klaga på SD hur mycket ni vill men de har gjort både MP och C och V helt utan makt sen senaste valet. Bara det är hedervärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Att media rapporterar om korruption hos statsministern är inte förtal och def inte mobbning hahaha

Inte första gången Uffe gör såhär, redan som kommunpolitiker berikade han sig genom att mygla till sig en lägenhet avsedd för misshandlade kvinnor.

Han har aldrig haft ett riktigt jobb, det märks.

Arrangerar sin 60-årsfest i regeringskansliet med uppåt 400 gäster. Skattebetalarna får notan.

Anställer sina kompisar som dräller papper och äventyrar rikets säkerhet.
Ger dom nya låtsasjobb. Skattebetalarna får notan.

Anna Kinnber-Batra anställer sina kompisar för skattebetalarnas pengar. Uffe räddar henne med ett nytt låtsasjobb som hon fortfarande plockar ut miljoner för, utan motkrav.

Nu låter han sina familjemedlemmar festa på statens egendom. Skattebetalarna får notan.

Ser du mönstret?

De fattar ju inte bättre för de är SD-pack hela bunten. Jag är höger... hö hö hö... De fattar ju inte bättre.
Citera
2025-10-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Misstänker? Göran Persson hade sitt bröllop där. Det finns flertalet fester som S-ledare hållit på Harpsund. Bara att googla.

Precis som Harpsund är tänkt att användas till: rekreationsbostad för statsministern. Det är inte tänkt att användas av vuxna släktingar till statsministern att anordna privata fester på.
Citera
2025-10-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf

I det här fallet är det fråga om ren politiskt propaganda när de faktiskt tar upp en bagatell samtidigt som de inte granskar sina egna.
Citera
2025-10-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Nej, ni må klaga på SD hur mycket ni vill men de har gjort både MP och C och V helt utan makt sen senaste valet. Bara det är hedervärt.
Jag klagar inte, jag bara konstaterar. Jag är glad för tidö, den ger mig exakt det jag vill ha. Mellanmjölk M, mellanmjölk L, lite KD och SD som får sina frågor. Win fucking win.
Citera
2025-10-29, 22:00
Medlem
Citat:
De fattar ju inte bättre för de är SD-pack hela bunten. Jag är höger... hö hö hö... De fattar ju inte bättre.

Absolut, men jag fattar inte att dom fortsätter krypa för M.
Absolut att Kristersson fick använda dom som fotpall när han satt i partistyrelsen under Reinfeldt och Åkesson bara hade 6 % i ryggen, men nu är SD större och det är fortfarande lojalitet bland trollarmén.

Aja, är väl inte förvånad. Makt korrumperar och nu får toppskitet ändå lukta på köttgrytorna.

Va vanligt folk tycker om dom spelar ingen roll längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in