2006-09-05, 13:26
Medlem
Alladins avatar
Gör de klart för henne vad som gäller så kan de funka...
Citera
2006-09-05, 13:55
Bannlyst
Hur kan man se om någon läst SMS i sin mobil?
Citera
2006-09-05, 14:05
Medlem
Blå Rutas avatar
Hade nog själv kunnat snoka i nån annans telefon om man hade chansen (om den låg på ett bord och hon gick ut en stund eller nåt, men jag skulle inte aktivt leta reda på telefonen så fort hon går ut. Och om jag nu läste sms i den så skulle jag hålla käften om det som fan!
Citera
2006-09-05, 16:47
Medlem
Miless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDOE
Hur kan man se om någon läst SMS i sin mobil?

Jadu, det går till på så sätt att man får ett sms som man inte har läst också så står det som läst ändå
Sedan efter lånet så kom hon ju faktiskt ut och började gagga om några sms som jag sedan tidigare på mobilen.
Citera
2006-09-05, 17:11
Medlem
TSs avatar
Att tjuvläsa någon annans sms är inget gott tecken. Men om du för övrigt gillar tjejen så tycker jag att du bör prata med henne om det. Säg att om hon nu är så intresserad av dig så skulle du uppskatta det mera om hon sa det i ord till dig. Det som dock gör att det inte verkar helt friskt är att hon tydligen kan med att ta upp dina sms med dig och inte bryr sig om att det kan avslöja hennes tilltag. Det luktar väldigt mycket svartsjuka så är du redan tveksam så dumpa henne, men gillar du henne så prata om det med henne som sagt, det kan det ju vara värt.
Citera
2006-09-05, 18:07
Medlem
Just av denna anledning så anammar jag "säkerhetslåst knapplås" på min nokiamodell, så jävla klockrent.
För att ens komma in i telefonen när den är påslagen måste jag ange säkerhetskoden, gör detta så slipper du alla problem, om du nu har en nokia-lur vill säga.
Citera
2006-09-05, 18:10
Medlem
Blixtfold, givetvis.
Citera
2006-09-05, 19:09
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Jag vet inte om jag skulle tycka det var skäl att göra slut för, men jag skulle defininitivt ta ett allvarligt snack med min partner. Om man inte kan lita på varandra så pass mkt att man inte behöver snoka så kanske man inte bör vara tillsammans, och din tjej behöver fundera på sina osäkerhetsproblem.

Jag har aldrig läst min sambos sms eller mejl. Finns ingen anledning för jag litar på honom. Jag skulle ta väldigt illa upp om han läste min mejl eller mina sms, det kan ju t ex vara så att mina väninnor har berättat nått för mig i förtroende.

Nej, det var riktigt dåligt gjort av henne!!
Citera
2006-09-05, 19:19
Medlem
Minimonstrets avatar
Kanske lite väl magstarkt att dumpa henne för att hon läst dina sms. Jag tycker att det är personligt att läsa någon annans sms, post, mail osv. Det är upp till var och en att ha vad den vill. Kan hon inte lita på dig är det en annan sak, men varför tvivlar hon efter så kort tid? Fick hon se ngt som hon inte borde i mobilen?
Det är ju upp till dig själv att göra som du vill, men jag hade nog prata med henne om det hela och sagt att du inte gillar att hon snokar bland dina saker- hon får lära sig att du har ett privatliv också. Har hon problem med detta så kanske inte du borde inleda ngt mer- låter som ett problem som kan komma upp på tapeten om och om igen?
Citera
2006-09-05, 19:27
Medlem
Men sen kan man ju undra varför vissa överreagerar när dom läser deras mobil, jag menar om jag inte har nåt att dölja så är det ju lugnt att hon rotar på? Det är lögnaktiga typer som behöver hålla en massa hemligt för sin partner, och såna beteende bör man göra sig av med omgående. Sen kan givetvis hennes svartsjuka vara överdriven, men sen hitta hon ju också nån tjej som skrivit till dig i mobilen och då är det ju bara för dig att svara för då kanske där är nåt lurt på gång.

Jag menar människor är inte dumma, och om inte nån litar på en så brukar dom faktiskt ha rätt, oftast så är man en lögnare och det känns i hela ens varelse, ens vibrationer ändras när man ljuger. Man får en magkänsla, men man behöver bevis, så då rotar man.

Det är faktiskt så att alla här lever på en begränsad tid så man bör se upp med att stjäla nån annans tid om man inte har tänkt ge den sin fulla uppmärksamhet. Du vill ju får ut maximalt av ditt liv, inte bli lurad, bedragen osv. Detsamma gäller alla som du träffar så om du har nåt fuffens för dig gör det rätta och ge henne en chans att dra vidare annars är du ju en stor egoist, men sen är ju 99% av befolkningen det så du är inte ensam.
Citera
2006-09-05, 20:05
Medlem
Ligg med henne några extra ggr innan du dumpar henne!

Och framförallt se till att få ta henne i krysset innan du avslutar...
Citera
2006-09-05, 20:16
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Men sen kan man ju undra varför vissa överreagerar när dom läser deras mobil, jag menar om jag inte har nåt att dölja så är det ju lugnt att hon rotar på? Det är lögnaktiga typer som behöver hålla en massa hemligt för sin partner, och såna beteende bör man göra sig av med omgående. Sen kan givetvis hennes svartsjuka vara överdriven, men sen hitta hon ju också nån tjej som skrivit till dig i mobilen och då är det ju bara för dig att svara för då kanske där är nåt lurt på gång. .

Är du på riktigt? Så menar du verkigen att om man är i et parförhållande så delar man allt? Sina innersta tankar, relationer osv. Man får alltså inte ha något privatliv öht. Och vill man ha det är det något misstänkt. Får han inte ha kkontakt med en annan tjej utan att hans dejt som han träffat 10 ggr skall ha rätt att få reda på det?!

Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Jag menar människor är inte dumma, och om inte nån litar på en så brukar dom faktiskt ha rätt, oftast så är man en lögnare och det känns i hela ens varelse, ens vibrationer ändras när man ljuger. Man får en magkänsla, men man behöver bevis, så då rotar man.

Sorgligt nog har du fel. Du resonerar som en person som lider av paranoda vanföreställningar. "eftersom jag har en känsla av att något är fel så ÄR det fel". Existerar inte svartsjuka enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in