• 4
  • 5
2006-09-06, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Men sen kan man ju undra varför vissa överreagerar när dom läser deras mobil, jag menar om jag inte har nåt att dölja så är det ju lugnt att hon rotar på? Det är lögnaktiga typer som behöver hålla en massa hemligt för sin partner, och såna beteende bör man göra sig av med omgående. Sen kan givetvis hennes svartsjuka vara överdriven, men sen hitta hon ju också nån tjej som skrivit till dig i mobilen och då är det ju bara för dig att svara för då kanske där är nåt lurt på gång.

Jag menar människor är inte dumma, och om inte nån litar på en så brukar dom faktiskt ha rätt, oftast så är man en lögnare och det känns i hela ens varelse, ens vibrationer ändras när man ljuger. Man får en magkänsla, men man behöver bevis, så då rotar man.

Det är faktiskt så att alla här lever på en begränsad tid så man bör se upp med att stjäla nån annans tid om man inte har tänkt ge den sin fulla uppmärksamhet. Du vill ju får ut maximalt av ditt liv, inte bli lurad, bedragen osv. Detsamma gäller alla som du träffar så om du har nåt fuffens för dig gör det rätta och ge henne en chans att dra vidare annars är du ju en stor egoist, men sen är ju 99% av befolkningen det så du är inte ensam.

Det är en relation med mänskliga känslor inblandade i, som det handlar om, inte en statisk och mekanisk affärsuppgörelse. Det går inte att VDN- märka levande väsen såsom människor, ser du
Dessutom är det en kränkande handling att snoka i andras privata angelägenheter. Men det tycks ju vara helt okej att bete sig så mot sina medmänniskor nuförtiden.
Heder, moral och respekt, ord du(och fler med dig) kanske borde lära dig innebörden utav?
Och att som du, dessutom, vända skuldfrågan mot offret i detta fallet..........jaa, det ger då mig lite krypningar längs ryggraden.
Citera
2006-09-06, 10:16
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Ja det menar jag nog, om man är i ett riktigt parförhållande så har man inte en massa hemlisar och det sitter inte en massa respektlösa killar och messar min tjej. Sen existerar svartsjuka, men oftast för att den ena parten faktiskt tar den andra lite för givet så än en gång i en riktig par relation där man delar alla känslor och tankar så finns där en respekt för varandra så svartsjuka inte uppstår. Så att hon snokar är förmodligen för att han slösar bort halva sin energi på andra tjejer och det har hon på känn. Vi är mer synska än vi tror människor, det gäller att lära sig lita på dom. Varför håller aldrig såna här relationer med sånt här trams, jo för att där finns inte tillräckligt mycket kärlek utan det är bara en massa lek där man tar varandra för givet.

Jag vill min tjej ska veta allt om mig, alla hemligheter all innersta längtan och känslor, och är det saker som jag inte vågar berätta så bör jag ändra på mitt beteende så jag inte gör saker jag inte kan prata om, så enkelt är det.

Du ger mig obehagliga vibbar. Ett kontrollfreak som måste ha koll på allt som rör sig i sin partners skalle och liv. Du läser förmodligen hennes post, dagbok, kräver att få veta vem hon umgås med och när.

Dessutom vänder du på skuldfrågan precis som misshandlande män gör; "hade du inte betett dig si och så, hade jag inte behövt slå dig...". Exakt samma resonemang som du för när det gäller svartsjuka.
Citera
2006-09-06, 10:19
Medlem
totikkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miles
Har träffat en tjej ca 10 gånger nu och det har väl fungerat rätt ok.. är väl inte perfekt men det har varit rätt trevligt
Nu i helgen så hade hon inga pengar på sin mobil så hon frågade om hon fick låna min när hon skulle ringa.. det fick hon, senare upptäckte jag att hon hade "rotat" i mobilen och läst en massa sms som fanns i den... och hon började fråga en massa, vem är hon ect.. misstänksamheten och svartsjukan lyste i ögonen Hon har ingen anledning att misstänka något, och ska heller inte rota i min mobil oavsett vad som finns i den... Vad säger ni, dags att avsluta? Det lär ju inte bli bättre...

nej, avsluta inte. diskutera det med HENNE istället. *sucka*
det tror jag hon hade uppsakattat.
detta visar ju att hon är rädd att förlora dig.. och om du känner att det är en tjej som du skulle kunna leva med en längre tid, så tycker jag att du ska ta upp detta med henne istället

*talar för tjejjerna där ute*
Citera
2006-09-06, 10:23
Medlem
Sun Rulers avatar
Att läsa mina sms vore som att rota igenom mina lådor och saker, dvs. ett helt oacceptabelt beteende. Hade ni varit tillsammans en längre tid hade jag kanske kunnat förlika mig med hennes agerande men inte efter så kort tid, vad kommer härnäst, korsförhör när du ska ut på krogen m.m.?
Citera
2006-09-06, 11:45
Medlem
polvos avatar
Integritetsbrott.
Det är fan bland värsta sort av brott man kan ställa till med på yttepyttenivå, jag hatar när folk ska snoka runt, jag har inte mycket att DÖLJA men jag har en hel del som jag för den sakens skull vill ha för mig själv.

(Fast när jag är i en relation är jag som en öppen jävla bok ändå, jag kan inte ens ljuga eller hålla käften om jag verkligen, verkligen vill. Jag får sanningsneuros, inga tvivel får finnas, aaa, aaaaa, aa)

Jag tycker inte det är stort nog för att göra slut dock... Det var väl en grej som hade gjort att ni lärt känna varandra bättre, typ "det här är mina gränser", eftersom det i alla fall hade kräfts ett prat. Men näh, du verkar inte så förtjust i henne ändå, så gör slut, av den anledningen då.
Citera
2006-09-06, 13:41
Medlem
Miless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag instämmer sluta upp att frotera dig med människor som inte har folkvett.

Det försöker jag faktiskt att undvika... men hon var tydligen en brax bland laxarna men bra att hon visade detta innan man alde ner för mycket energi på henne
Citera
2006-09-06, 14:53
Medlem
Slemrottas avatar
Impa - Pimpa - Pumpa - Dumpa :P
Citera
2006-09-06, 16:10
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totikki
nej, avsluta inte. diskutera det med HENNE istället. *sucka*
det tror jag hon hade uppsakattat.
detta visar ju att hon är rädd att förlora dig.. och om du känner att det är en tjej som du skulle kunna leva med en längre tid, så tycker jag att du ska ta upp detta med henne istället

*talar för tjejjerna där ute*

Du talar definitivt inte för mig iaf när du säger sådär Jag är inte av samma åsikt!

Det visar inte att hon är rädd att förlora honom, det visar att hon är berädd att snoka och agera svartsjukt vilket inte är ett så jättetrevligt beteende
Men vill du fortfarande träffa henne så gör klart för henne att du inte accepterar sådant beteende.
Citera
2006-09-09, 03:22
Medlem
Blarggs avatar
Mitt EX gjorde detsamma. Gick jag och duschade när hon var här o jag inte loggade ur datorn gick hon tom igenom mina konversationsloggar på MSN osv?
Lika var det med mobilen.. så fort hon fick chansen var hon på den. O det är f-n big NO NO!
OK om jag gjort ngt för att förtjäna en sån behandling, men aldrig något... Men så tog det slut rätt snabbt också.
Citera
2006-09-09, 15:14
Medlem
Notts Countys avatar
Jag blev faktiskt utsatt för denna tortyr nyligen. Hade glömt min telefon hos en kvinnlig "bekant" och när jag hämtade telefonen fann jag till min stora förskräckelse att hon inte bara läst de gamla SMSen utan även helt ogenerat öppnat och läste två stycken nyinkommna SMS. Jag börjar tappa tron på mänskligheten.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in