Citat:
Ursprungligen postat av Curik
Tycker inte heller det är så farligt.
Varför är det så illa att läsa partnerns SMS? Man kan tycka att är man tillsammans så har ens partner inget att dölja som kan vara till skada.
Har man något att dölja får man tusan i mej göra allt i sin makt för att den andre inte ska få tag i telefonen.
Ganska enkelt.
För mig är det inte den eventuella faran i att någon läser mina sms/mail/brev och avslöjar något, som gör mig orolig. Det är snarare så att handladet att vilja läsa mina sms/mail/brev ger mig varningssignaler, alltså signalerna hon sänder genom att läsa det som jag lika gärna hade kunnat visa henne. Varför vill hon ha den kontrollen över mig? Litar hon inte på mig? Vilken respekt (eller i det här fallet brist på respekt) kommer hon visa för mig? O.s.v.
Det kan naturligtvis finnas mer eller mindre extrema undantag då det kan vara berättigat att läsa ens parterns sms. Men det finns inga sådana undantag när man har träffat en person 10 ggr.
Hade själv en flickvän som gärna snokade i mina sms, samtalslistor m.m. Det blev inte ohållbart enbart p.g.a. det men det var en bidragande del, och det var inte för att jag hade suttit och ringt "Malenas linje" hela natten eller fick massa porriga sms från tjejer utan det blev obehagligt helt enkelt när hon klampade in på områden dit jag inte hade bjudit in henne.