2006-09-05, 20:30
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Just av denna anledning så anammar jag "säkerhetslåst knapplås" på min nokiamodell, så jävla klockrent.
För att ens komma in i telefonen när den är påslagen måste jag ange säkerhetskoden, gör detta så slipper du alla problem, om du nu har en nokia-lur vill säga.

Hon fick ju låna den för att ringa med, alltså redan inne i den och rotar.
Citera
2006-09-05, 20:36
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miles
Har träffat en tjej ca 10 gånger nu och det har väl fungerat rätt ok.. är väl inte perfekt men det har varit rätt trevligt
Nu i helgen så hade hon inga pengar på sin mobil så hon frågade om hon fick låna min när hon skulle ringa.. det fick hon, senare upptäckte jag att hon hade "rotat" i mobilen och läst en massa sms som fanns i den... och hon började fråga en massa, vem är hon ect.. misstänksamheten och svartsjukan lyste i ögonen Hon har ingen anledning att misstänka något, och ska heller inte rota i min mobil oavsett vad som finns i den... Vad säger ni, dags att avsluta? Det lär ju inte bli bättre...

Att rota bland någons sms eller e-mail är no-no för mig, det är privat, jag skulle verkligen fundera på att gå vidare med en person som gör det så tidigt i bekantskapen.

Jag hatar när min man gör det, trots att jag inte har nåt hemligt för honom det är mer principen, mina mail och sms är mina, jag kan visa dem om det är viktigt för dig men jag gillar det inte.
Integritet är väldigt viktigt för mig i allafall.
Citera
2006-09-05, 20:53
Medlem
Daineas avatar
Jag tycker inte det är så farligt: med datalagringen så är min privata korrespondens inte så värst privat längre ändå, om polisen, FRA eller tjejen är inne och snokar spelar väl ingen större roll.... Däremot svartsjukan kommer att bli ett helvete, tro mig, så dumpning är det enda rätta.
Citera
2006-09-05, 20:56
Medlem
Curiks avatar
Tycker inte heller det är så farligt.

Varför är det så illa att läsa partnerns SMS? Man kan tycka att är man tillsammans så har ens partner inget att dölja som kan vara till skada.
Har man något att dölja får man tusan i mej göra allt i sin makt för att den andre inte ska få tag i telefonen.

Ganska enkelt.
Citera
2006-09-05, 21:04
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curik

Varför är det så illa att läsa partnerns SMS? Man kan tycka att är man tillsammans så har ens partner inget att dölja som kan vara till skada.
Har man något att dölja får man tusan i mej göra allt i sin makt för att den andre inte ska få tag i telefonen.

Ganska enkelt.
Det behöver ju inte vara så att man har nått att dölja, men t ex kan en väninna ha skrivit ett mejl om privata saker som rör henne, och om jag då låter min sambo läsa detta så bryter jag hennes förtroende.
Man behöver inte dela allt bara för att man är tillsammans. Det handlar om respekt.
Citera
2006-09-05, 21:13
Bannlyst
Dumpa!
Citera
2006-09-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
Hon fick ju låna den för att ringa med, alltså redan inne i den och rotar.

aha, my bad!
Citera
2006-09-05, 21:38
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curik

Ganska enkelt.

För mig är det inte den eventuella faran i att någon läser mina sms/mail/brev och avslöjar något, som gör mig orolig. Det är snarare så att handladet att vilja läsa mina sms/mail/brev ger mig varningssignaler, alltså signalerna hon sänder genom att läsa det som jag lika gärna hade kunnat visa henne. Varför vill hon ha den kontrollen över mig? Litar hon inte på mig? Vilken respekt (eller i det här fallet brist på respekt) kommer hon visa för mig? O.s.v.

Det kan naturligtvis finnas mer eller mindre extrema undantag då det kan vara berättigat att läsa ens parterns sms. Men det finns inga sådana undantag när man har träffat en person 10 ggr.

Hade själv en flickvän som gärna snokade i mina sms, samtalslistor m.m. Det blev inte ohållbart enbart p.g.a. det men det var en bidragande del, och det var inte för att jag hade suttit och ringt "Malenas linje" hela natten eller fick massa porriga sms från tjejer utan det blev obehagligt helt enkelt när hon klampade in på områden dit jag inte hade bjudit in henne.
Citera
2006-09-05, 21:48
Medlem
Cruella de Vils avatar
Hmm

Citat:
Ursprungligen postat av TS
För mig är det inte den eventuella faran i att någon läser mina sms/mail/brev och avslöjar något, som gör mig orolig. Det är snarare så att handladet att vilja läsa mina sms/mail/brev ger mig varningssignaler, alltså signalerna hon sänder genom att läsa det som jag lika gärna hade kunnat visa henne. Varför vill hon ha den kontrollen över mig? Litar hon inte på mig? Vilken respekt (eller i det här fallet brist på respekt) kommer hon visa för mig? O.s.v.

Det kan naturligtvis finnas mer eller mindre extrema undantag då det kan vara berättigat att läsa ens parterns sms. Men det finns inga sådana undantag när man har träffat en person 10 ggr.

Hade själv en flickvän som gärna snokade i mina sms, samtalslistor m.m. Det blev inte ohållbart enbart p.g.a. det men det var en bidragande del, och det var inte för att jag hade suttit och ringt "Malenas linje" hela natten eller fick massa porriga sms från tjejer utan det blev obehagligt helt enkelt när hon klampade in på områden dit jag inte hade bjudit in henne.

Den sista meningen var så sann. Så är det verkligen, de klampar in på områden dit de inte är inbjudna. Riktigt bra sagt Sen är det väl inte så enormt jättestor grej för mig men jag är av den åsikten att man rotar inte i andras telefonlistor, sms, mail etc överhuvudtaget då det är respektlöst att göra det. Har man någonting man undrar/funderar över kan man ställa frågan istället för att snoka!
Citera
2006-09-05, 22:59
Medlem
aceaceaceaces avatar
Get Out !

spelar inge roll hur stora sillisar hon har eller hur bra hon än suger, tro mig jag har haft min andel med psyko brudar och det är bara inte värt det..
detta låter väldigt liknade de symptomer som jag har sett ibörjan
Citera
2006-09-05, 23:01
Medlem
Resistances avatar
Sådant patrask skall du undvika så fort du kan. Man vet aldrig vad hon kan ställa till med i framtiden.
Citera
2006-09-05, 23:36
Medlem
Schaffers avatar
Såhär ser mina sms ofta ut:

Ok

Ja

Nej

Kl 17

Hennes kanske brukar se likadana ut...

Ett litet snack med henne om att visa respekt för den andres privatliv borde räcka om du tycker om henne i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in