2025-10-29, 10:03
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Det räcker inte med att hålla i en bok, du lär kunna föra dig och samtala om böcker också, föra ett intellektuellt samtal. Så, no pussy for u. No pussy at all.
Du menar att vänstern kan det :P?

ge mig ett enda exempel
Citera
2025-10-29, 10:06
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du menar att vänstern kan det :P?

ge mig ett enda exempel

Du undrar om vänstermänniskor läser böcker? Om de kan föra intellektuella konversationer? Om de kan samtala om litteratur? Svar ja, som regel. Exempel? Vad tjänar det till att jag namndroppar människor du inte känner och som inte är offentliga?
Citera
2025-10-29, 10:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du undrar om vänstermänniskor läser böcker? Om de kan föra intellektuella konversationer? Om de kan samtala om litteratur? Svar ja, som regel. Exempel? Vad tjänar det till att jag namndroppar människor du inte känner och som inte är offentliga?
Jaha du tror man kan föra intellektuella diskussioner bara för man ordbajsar?
Citera
2025-10-29, 10:24
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Jaha du tror man kan föra intellektuella diskussioner bara för man ordbajsar?

Du verkar vara en riktig Einstein du, ordbajsa med någon annan.
Citera
2025-10-29, 10:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du verkar vara en riktig Einstein du, ordbajsa med någon annan.
Jag startade den här tråden för folk som undviker diskussion som dig.

(FB) Har någon någonsin övertygat en annan i en politisk eller vetenskaplig diskussion?
Citera
2025-10-29, 10:29
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Jag startade den här tråden för folk som undviker diskussion som dig.

(FB) Har någon någonsin övertygat en annan i en politisk eller vetenskaplig diskussion?

Finns som sagt inget att diskutera, du ställde en urbota korkad fråga. Jag diskuterar mer än gärna, om det görs på ett vuxet och intellektuellt hederlig vis. Du har bevisat att du är oförmögen till detta. Beklagar. Ordbajsa med någon annan.
Citera
2025-10-29, 10:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
"vänstertjejer" läser inte böcker längre. De kollar på "serier".
Citera
2025-10-29, 10:57
Medlem
Attackcykelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
"vänstertjejer" läser inte böcker längre. De kollar på "serier".

Detta stämmer med mina erfarenheter. På 1990-talet läste vänstertjejerna Nina Björk, på 2000-talet Judith Butler, på 2010-talet bell hooks (ja, hon skriver sitt namn utan versaler) och på 2020-talet tittar de på tv-serier. Teori och fördjupning behövs inte längre nu när allt elände - från gängkriminalitet till köttätande - kan skyllas på Israel, SD och Trump.

Själv manar jag TS att följa Carl-Anders Dexters kloka ord.
Citera
2025-10-29, 11:05
Medlem
SmarterThanYous avatar
Tycker man kan hoppa över alla steg och fråga om de vill bli våldtagna med en gång.

Jag frågade en brud det en gång för hon verkade ha fått för lite, hon grinade i åratal som om jag tryckt henne i pruppan.

Skit i böckerna.
Citera
2025-10-29, 11:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackcykeln
Detta stämmer med mina erfarenheter. På 1990-talet läste vänstertjejerna Nina Björk, på 2000-talet Judith Butler, på 2010-talet bell hooks (ja, hon skriver sitt namn utan versaler) och på 2020-talet tittar de på tv-serier. Teori och fördjupning behövs inte längre nu när allt elände - från gängkriminalitet till köttätande - kan skyllas på Israel, SD och Trump.

Själv manar jag TS att följa Carl-Anders Dexters kloka ord.

Jag brukar driva tesen att vänstern blivit dum, och du är det alltid någon som svara "det har den alltid vanligt". Men den har blivit mycket, mycket dummare de senaste tio åren. Och det har gått fort.

Allmänbildning, klassisk litteratur, idédebatt och filosofi anses numer - utan omsvep - vara "höger". Du kan bli en fullfjädrad vänsterdebattör på en förmiddag. Lär dig bara vad du ska "stå upp" för (utsatta grupper och minoriteter), vem som är "fienden" (högerpopulisterna). Du behöver inte kunna de utsatta gruppernas historia, eller vad "högerpopulismen" egentligen står för. Om någon börjar ifrågasätta dig, så ifrågasätter du bara den personens motiv, så är saken ur världen.

Den finns absolut NOLL intellektuell nyfikenhet inom vänstern nu. Det är bara en stor hjärndöd, progressiv grupprunk. Man sitter och ojar sig över nedskärningar som aldrig skett, och oroar sig över "stängda gränser" som aldrig stängts. Man tuggar fradga över rasism i världens mest tillåtande land. Inte ett uns av tvivel tillåts - inte förrän den store ledaren så påbjuder. Då ångrar man sig, och då är det "vi såg det inte komma". Och då har man ett manus.
Det har skapats en kultur inom vänstern, där "svår" litteratur anses suspekt, där Svenne Banan ska lära sig precis lagom mycket ("folkbildning" kallas det). Men Svenne ska aldrig blir så smart att han sticker upp mot skola, socialtjänst eller regionen.

Det har uppstått en anti-intellektuellt klimat inom vänstern. Högern har Tom Sowell. Vänstern har Bamse och Grynet.
Citera
2025-10-29, 11:32
Medlem
Queutards avatar
Fear of flying och annan clit lit får fukten att dras till pålen.
Citera
2025-10-29, 12:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Varför tror högermän att gräset är grönare på andra sidan staketet?

Men han svarade och sade: »Haven I icke läst att Skaparen redan i begynnelsen 'gjorde dem till man och kvinna' och sade: 'Fördenskull skall en man övergiva sin fader och sin moder och hålla sig till sin hustru, och de tu skola varda ett kött'? Så äro de icke mer två, utan ett kött. Vad nu Gud har sammanfogat, det må människan icke åtskilja.» — Matteus 19:4-6

Eller det kanske handlar om att de vill skända och våldta fienden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in