Igår, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kan även fastna i spam-filter om man har otur.
Då borde bokningsbekräftelsen gjort det också.

Herr Elektriker har tre år på sig att fakturera, inget ts behöver påskynda.
Citera
Igår, 19:59
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Då borde bokningsbekräftelsen gjort det också.
Inte nödvändigtvis. Det är till exempel inte givet att bokningsbekräftelsen och fakturan skickades från samma adress, även om de skickades till samma adress. Och ibland gör spam-filtret fel. Det kan vara att mejlet med fakturan bara innehåller en pdf men ingen text, och då får spamfiltret för sig att det är spam.

Jag råkade ut för att en och annan av Klarnas fakturor hamnade i spamkorgen, trots att de flesta kom fram.

Men nu hade TS kollat sin spamkorg, så det borde inte gälla honom ändå.
Citera
Igår, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Inte nödvändigtvis. Det är till exempel inte givet att bokningsbekräftelsen och fakturan skickades från samma adress, även om de skickades till samma adress. Och ibland gör spam-filtret fel. Det kan vara att mejlet med fakturan bara innehåller en pdf men ingen text, och då får spamfiltret för sig att det är spam.

Jag råkade ut för att en och annan av Klarnas fakturor hamnade i spamkorgen, trots att de flesta kom fram.

Men nu hade TS kollat sin spamkorg, så det borde inte gälla honom ändå.
Så kan det givetvis vara, faktureringen kan exempelvis ske från något externt företag.
Hur som helst ingen anledning att efterlysa fakturan.
Citera
Igår, 20:11
Medlem
Tjoflos avatar
Jag brukar samla på mig ett antal jobb och sen sätter jag mig och skriver fakturorna. Ibland i slutet av varje vecka, nu blev det två veckor med jobb som faktureras.
Citera
Igår, 20:11
Medlem
Sitt ner i båten, som många andra nämnt.
Är det mindre företag så kan det ibland (har hänt för mig) ta 2-3 månader innan någon faktura kommer.
Så räkna allt mellan 2v till 3 månader. Dom flesta vill väl fakturera så snabbt som möjligt, men det är det där att sätta sig ner å ta sig tiden att göra det.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
Jiiimboohs avatar
En del företagare är slöa på att fakturera, MEN jag har också varit med om att legitima mejl spärrats (alltså inte ens hamnat i skräpmappen) så om du är orolig kan du kontakta honom. Du kanske inte behöver drabbas av panik riktigt än dock.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
vissa fakturerar sent, min rörmokare brukar skicka faktura efter 4 månader.
Citera
Igår, 21:32
Medlem
IanMcEwans avatar
Kan funka att ignorera det.

Minns att jag ringde hyresvärden om att jag ville att de skulle se om strykjärnet var utdraget en gång när jag var på väg till annan ort. De skulle fakturera 400 kr tror jag.

Någon faktura kom aldrig, kan dock bero på att jag var väldigt trevlig och tillmötesgående i svaret tillbaka där jag verkligen gav uppskattning för jobbet.
Citera
Igår, 21:41
Medlem
NewDawnFadess avatar
Fick vänta nästan ett år på faktura från två olika hantverkare och en gång kom inte elräkningen på knappt tre år, trots att jag kontaktade kundtjänst både per telefon och mejl. Fick faktura till slut, på knappt halva beloppet, med deras motivering att de hade strulat. Så där sparade jag en slant, även om det blev en rejäl klumpsumma då. Vilket jag iofs hade tagit höjd för.

Så TS, din faktura lär dyka upp så småningom.
Citera
Igår, 21:46
Medlem
bithaxs avatar
Den går direkt till inkasso sen.
Citera
Igår, 22:25
Medlem
Hantverkare fakturerar ofta månader efter utfört jobb.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Är det ett mindre företag så kanske han sköter faktureringen en gång i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in