• 1
  • 2
Igår, 17:43
Medlem
Fick hjälp av en elektriker för ungefär två veckor sedan för att koppla in en diskmaskin. 1750 kr skulle det kosta, och jag skulle få fakturan till samma e-postadress som jag fick bokningen på.

Två veckor senare, och jag har fortfarande inte fått någon faktura. Sökt igenom min mail, inklusive skräpposten.

Vad gör man egentligen? Hoppas att de kanske har glömt bort en? För egen vinning vill man ju inte riktigt väcka den björn som sover.
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReadyPlayerTwo
Fick hjälp av en elektriker för ungefär två veckor sedan för att koppla in en diskmaskin. 1750 kr skulle det kosta, och jag skulle få fakturan till samma e-postadress som jag fick bokningen på.

Två veckor senare, och jag har fortfarande inte fått någon faktura. Sökt igenom min mail, inklusive skräpposten.

Vad gör man egentligen? Hoppas att de kanske har glömt bort en? För egen vinning vill man ju inte riktigt väcka den björn som sover.

Kontakta elektrikern, att du inte fått fakturan betyder tyvärr inte att du kan strunta i att betala.
Citera
Igår, 17:56
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kontakta elektrikern, att du inte fått fakturan betyder tyvärr inte att du kan strunta i att betala.

Om den ska komma på mail så är det svårt att hävda retroaktivt att den är skickad av firman.

Dessutom kanske man fakturerar en gång i månaden så att för jobb som var i september ska betalas nu i oktober.

Så TS kan sitta lugnt i båten.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
Bassplays avatar
Är ju bara vänta och se. Kommer den så betalar man bara. Mest troligt att den kommer nu i slutet på månaden, jag skulle iallafall inte höra av mig.

Du kan ju hävda att du glömt av det i vardagsstressen , men ultimat är det ju deras ansvar att skicka den.
Citera
Igår, 18:01
Medlem
StorFetAnkas avatar
Är din inbox full kan det bli en bounce när de skickar fakturan, eller så har de bara glömt. I vilket fall så är det dumt att anta att de glömt bort den, för om de har skickat och du inte lyckats ta emot den så är du fortfarande betalningsskyldig.

Å även om det fortsätter att strula, så är det viktigt att du kan bevisa att du försökt nå dem för att begära fakturan samt meddelar att du inte fått den. Det gör du bäst med skickad e-post för då har du skriftlig dokumentation på att du gjort vad du kan.
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Det är nästan omöjligt att hitta en bra rörmokare.

Blev jobbet bra utfört ungefär vid den tidpunkt som var utlovad och till ett rimligt pris så ska du hålla dig väl med honom och skickar ett vänligt mail och frågar.
Citera
Igår, 18:17
Medlem
Citat:

Oroa dig inte det kommer en faktura kan ta 1 månad du vill väl också använda ditt rotavdrag!
Citera
Igår, 18:19
Medlem
Citat:

Två veckor är inte lång tid. Många fakturerar en gång i månaden. Jag har fått fakturor efter tre månader.
Citera
Igår, 18:24
Medlem
exoticspices avatar
Ring elektrikern och fråga.
Citera
Igår, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Det är nästan omöjligt att hitta en bra rörmokare.

Säkert, men det var en elektriker det gällde. (Men.är ju liknande där så fattar inte varför man ska smita undan, blir ju bara pinsamt nästa gång man behöver dem)
Citera
Igår, 18:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Två veckor är ingenting. Han kanske fakturerar månad för månad.
Citera
Igår, 18:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Är din inbox full kan det bli en bounce när de skickar fakturan, eller så har de bara glömt. I vilket fall så är det dumt att anta att de glömt bort den, för om de har skickat och du inte lyckats ta emot den så är du fortfarande betalningsskyldig.

Å även om det fortsätter att strula, så är det viktigt att du kan bevisa att du försökt nå dem för att begära fakturan samt meddelar att du inte fått den. Det gör du bäst med skickad e-post för då har du skriftlig dokumentation på att du gjort vad du kan.

Kan även fastna i spam-filter om man har otur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in