• 3
  • 4
2025-10-23, 16:20
Medlem
Kundalinis avatar
En gång i tiden kallade polisen kriminella för bus / buset.

Är detta en kränkande benämning?

Överflödet av underutbildade, omvärldsokunniga vänsterlutande journalister är uppenbarligen enormt. Varför skulle man annars se artiklar som denna och gårdagens (?) som handlade om hur synd det var om kriminella tjejer som inte fick fräcka smeknamn som Räven och Jordgubben och som i lägre grad än icke-kriminella tjejer polisanmälde sina misshandlande pojkvänner.
Citera
2025-10-23, 16:21
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Enda skälet att poliser använder ett dåligt språk är för att de innerst inne alltid velat tillhöra värstingarna och bli en av dem. Att anamma samma språk blir en självklarhet för dem. Problemet är att de bemöter människor illa som redan lever i en hård värld och blir således en del av samhällsproblemens orsaker.

Psykoanalytisk marxism? Vilken totalsmörja.
Citera
2025-10-23, 18:08
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Känns lite hyckleri när polisen inte ville bli kallad skäggia glasögonfitta.
Skäggig glasögonfitta var det

Nej jag håller med , antingen så får båda parter säga vad fan dom vill eller så får ingen göra det.
Citera
2025-10-23, 19:06
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Psykoanalytisk marxism? Vilken totalsmörja.
Varifrån kommer språket?

Saken är att ju hårdare liv och omgivning du har, ju hårdare språk får du eftersom du passar in i det. Om polisen använder samma språk så beror det helt enkelt på att de är maktmissbrukare och endast använder det som koder för att skapa stigma.

Eller menar du att det är ett normalt språk för hela samhället? Inte ens jag som känt en mängd människor med olika sorters missbruk och då många amfetaminister, haft otalt med flertalet, använder ordet när jag pratar om andra människor.

Jag förväntar mig att yrkespersoner ska hålla en högre nivå än vad jag själv gör, inte lägre.
Citera
2025-10-23, 21:03
Medlem
Vilken ironi...

Gängkriminella som begår brott gråter ut i media för att polisen är hårda mot dom?
Media ger på riktigt dessa kriminella utrymme att gråta ut!?

Är ju helt jävla stört, vafan...haha
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in