• 1
  • 2
2025-10-21, 17:37
Medlem
Som rubriken har jag minsta skyldighet ett halvår efter att RoM är avlutat skicka uppgifter till dem.

Fick ett samtal nu om att företaget vill ha in underlag som skall skickas till AF. Citat: dom är på oss med blåslampa nu, vilket jag bara känner skadeglädje över. mitt svar : jaha du kan söka andra jobb som alla andra. Det finns mycket annat man kan arbeta med, det finns många oseriösa aktörer sa jag Gud så jag mådde inombords. oj så skönt att säga detta, sån skadeglädje över att nu sitter deras jobb löst

Nu är det så att jag sökte utbildning efter att jag avslutat RoM och ser därför absolut ingen anledning till varför jag skall skicka in något till det här privata bolaget.

Frågan är om jag har den mista skyldighet att skicka in "Bevis på mina studier". Kan AF ställa till det för mig om jag bara skiter i detta.
Citera
2025-10-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
"rösta o M"? Vad är det?
Mmm det är planlagt att folk som inte vet vad RoM är inte skall svara. Du befinner dig i Arbetsliv och arbetsmarknad trotts allt
Citera
2025-10-21, 18:44
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2025-10-21, 18:56
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Om du skickar in bevis på att du fått jobb eller studier så får jobbcoachen 5000 kr i bonus. Så funkade det i alla fall när jag var i det forna helvetet ”fas 3” som fanns förr i tiden.
Skicka ingenting.
Citera
2025-10-21, 21:18
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Som rubriken har jag minsta skyldighet ett halvår efter att RoM är avlutat skicka uppgifter till dem.

Fick ett samtal nu om att företaget vill ha in underlag som skall skickas till AF. Citat: dom är på oss med blåslampa nu, vilket jag bara känner skadeglädje över. mitt svar : jaha du kan söka andra jobb som alla andra. Det finns mycket annat man kan arbeta med, det finns många oseriösa aktörer sa jag Gud så jag mådde inombords. oj så skönt att säga detta, sån skadeglädje över att nu sitter deras jobb löst

Nu är det så att jag sökte utbildning efter att jag avslutat RoM och ser därför absolut ingen anledning till varför jag skall skicka in något till det här privata bolaget.

Frågan är om jag har den mista skyldighet att skicka in "Bevis på mina studier". Kan AF ställa till det för mig om jag bara skiter i detta.

Nej arbetsförmedlingen kommer inte ställa till något för dig. Arbetsförmedlingen finns nästan inte ens kvar ju.
Citera
2025-10-21, 23:12
Medlem
RoM coachen vill ha cred för att ha lyckats med dig. Har varit med om exakt samma sak. Men jag var lite bekant med han och han frågade om det var okej att han "tog på sig" att ha fixat jobbet åt mig. Vilket givetvis inte var fallet. Men what ever tänkte jag gör som du vill. Men du kan be dom fara å flyga också du har ingen skyldighet att bidra till att RoM verkar bra när det egentligen är skit.
Citera
2025-10-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Nej arbetsförmedlingen kommer inte ställa till något för dig. Arbetsförmedlingen finns nästan inte ens kvar ju.
Eh du är ju totalt okunnig, AF kan ställa till det sjukt mycket nuförtiden
Citera
2025-10-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Om du skickar in bevis på att du fått jobb eller studier så får jobbcoachen 5000 kr i bonus. Så funkade det i alla fall när jag var i det forna helvetet ”fas 3” som fanns förr i tiden.
Skicka ingenting.
Nä men frågan är ju om det är ett krav att jag skickar in uppgifterna. Eftersom att FK och Af är ena rediga rövhål nuförtiden så måste man vara safe.

Nu är det ju så att jag har för mig att alla ansökningar gjordes efter att jag slutade hos den här aktören

Det låter verkligen desperat och det glädjer ju mig.
Citera
2025-10-22, 10:41
Medlem
Citat:

Lär dig grammatik människa, det är nätt och jämnt att man förstår vad du skriver!!!

OnT: nej, du har ingen skyldighet att i efterhand skicka in uppgifter till den leverantör inom R&M som du gick hos.
Det är bara en grej de har eftersom de vill veta om du nu har ett jobb och/eller går en utbildning för att deras uppdragsgivare, dvs AF, kräver det från dem.
Citera
2025-10-22, 10:45
Medlem
vichy6s avatar
Aktörerna får ersättning för deltagare som kommer ut i arbete eller utbildning inom 6 mån? efter avlutat RoM. Du har ingen skyldighet att skicka in underlag och inget kommer att hända.
Citera
2025-10-22, 10:46
Medlem
Citat:
Nä men frågan är ju om det är ett krav att jag skickar in uppgifterna. Eftersom att FK och Af är ena rediga rövhål nuförtiden så måste man vara safe.

Nu är det ju så att jag har för mig att alla ansökningar gjordes efter att jag slutade hos den här aktören

Det låter verkligen desperat och det glädjer ju mig.

För övrigt behöver du inte "skicka" någonting, säg bara till din fd coach att du nu ska gå på utbildning, du behöver inte bevisa det.
Citera
2025-10-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KosmisktAllvetande
För övrigt behöver du inte "skicka" någonting, säg bara till din fd coach att du nu ska gå på utbildning, du behöver inte bevisa det.

Kan väl inte stämma? Då kan coacherna ljuga bäst dom vill för få sin bonus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in