2025-10-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Kan väl inte stämma? Då kan coacherna ljuga bäst dom vill för få sin bonus.

Vilken bonus?
Citera
2025-10-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KosmisktAllvetande
Vilken bonus?

Detta som Kaerringbenzo skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Om du skickar in bevis på att du fått jobb eller studier så får jobbcoachen 5000 kr i bonus. Så funkade det i alla fall när jag var i det forna helvetet ”fas 3” som fanns förr i tiden.
Skicka ingenting.
Citera
2025-10-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Detta som Kaerringbenzo skrev.

Nej. det är ingen "bonus", slura knarka så ska du nog se att det blir bra.
Citera
2025-10-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KosmisktAllvetande
Nej. det är ingen "bonus", slura knarka så ska du nog se att det blir bra.

Aha du är månadens arga kille ser jag.
Man kan kalla det vad man vill men de får tydligen 5000kr per person som går till arbete eller studier. Knark tror jag inte att de får.

Därför känns det konstigt att de inte behöver bevisa något för att få pengarna.
Om de inte får pengar för det ser jag inte riktigt varför de skulle jaga ts så lång tid efteråt.
Citera
2025-10-22, 13:22
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Som rubriken har jag minsta skyldighet ett halvår efter att RoM är avlutat skicka uppgifter till dem.

Fick ett samtal nu om att företaget vill ha in underlag som skall skickas till AF. Citat: dom är på oss med blåslampa nu, vilket jag bara känner skadeglädje över. mitt svar : jaha du kan söka andra jobb som alla andra. Det finns mycket annat man kan arbeta med, det finns många oseriösa aktörer sa jag Gud så jag mådde inombords. oj så skönt att säga detta, sån skadeglädje över att nu sitter deras jobb löst

Nu är det så att jag sökte utbildning efter att jag avslutat RoM och ser därför absolut ingen anledning till varför jag skall skicka in något till det här privata bolaget.

Frågan är om jag har den mista skyldighet att skicka in "Bevis på mina studier". Kan AF ställa till det för mig om jag bara skiter i detta.

Svara ärligt och säg jamenvisst, det är bifogat i detta mejl. Så bifogar du en dör man inte ser detaljerna eftersom du torkat dig i smetröven med hela pappret innan du scannade.
Citera
2025-10-22, 13:29
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Eh du är ju totalt okunnig, AF kan ställa till det sjukt mycket nuförtiden

Nej tvärtom är jag ganska kunnig. Ja absolut dom kan ställa till det men du hade ju inget med insatsen RM eller med AF att göra när du fick sysselsättning och idag har du ju en sysselsättning så vad ska dom ställa till?
Citera
2025-10-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Nej tvärtom är jag ganska kunnig. Ja absolut dom kan ställa till det men du hade ju inget med insatsen RM eller med AF att göra när du fick sysselsättning och idag har du ju en sysselsättning så vad ska dom ställa till?
Eftersom att jag är i det systemet vi snackar om så är jag ju beroende av AF, FK.

Hur är du kunnig förresten ? Du borde ju veta att det är samma pengar med samma namn.
Citera
2025-10-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Svara ärligt och säg jamenvisst, det är bifogat i detta mejl. Så bifogar du en dör man inte ser detaljerna eftersom du torkat dig i smetröven med hela pappret innan du scannade.
Nä jag ghostar den här gången.
Citera
2025-10-22, 15:01
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Nä jag ghostar den här gången.

Aa det kanske är bättre ändå. Bra, skit i snubben.
Citera
2025-10-22, 15:10
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Eftersom att jag är i det systemet vi snackar om så är jag ju beroende av AF, FK.

Hur är du kunnig förresten ? Du borde ju veta att det är samma pengar med samma namn.

Nog kunnig. Har varit en en drös sådana insatser själv.

Vad för pengar? Du skrev inget om pengar i trådstart och jag har ej skrivit något om pengar.

Du sa själv att du ej hade med RoM att göra när du sökte en utbildning. Du går en utbildning så varför har du med arbetsförmedlingen att göra?

Om du tycker jag är okunnig kanske det är för att du är otydlig. Och ska jag vara riktigt tydlig så nej arbetsförmedlingen kommer ej fucka med dig för att du sköter en sysselsättning som RoM inte hjälpt dig med.
Citera
2025-10-22, 22:16
Medlem
NoTruces avatar
Hela grejen med att en RoM-aktör ska ta åt sig äran för ett jobb en deltagare "fått" under tiden denne gått där är skum. På vilket sätt kan det eventuella jobbet kopplas till något konkret som RoM-aktören gjort? Tänk om jag blivit haffad på stan och erbjuden ett jobb under tiden jag går i RoM, ska det ändå räknas som deras förtjänst?

Jag har för närvarande den här insatsen, och reglerna och rutinerna är minst sagt krångliga. Inte ens min coach verkar förstå dem. Med det sagt är jag mycket nöjd med denne och den utförare jag valt (hittills). Dock tycker jag inte TS ska skicka in ett skit, om inte annat för att "reglerna" är så jävla muppiga och ologiska att AF förtjänar verbalt pisk enbart därför.
Citera
2025-10-23, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hela grejen med att en RoM-aktör ska ta åt sig äran för ett jobb en deltagare "fått" under tiden denne gått där är skum. På vilket sätt kan det eventuella jobbet kopplas till något konkret som RoM-aktören gjort? Tänk om jag blivit haffad på stan och erbjuden ett jobb under tiden jag går i RoM, ska det ändå räknas som deras förtjänst?

....

AF vill ha statistik från deras leverantörer, är det verkligen så svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in