2026-09-09, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapayaCubana
Prisläget är skrattretande lågt på Cuba, varför skulle han ha dyra levnadsomkostnader?
mötesbokaren jobbar med negativa levnadsomkostnader på cuba. kostnadsläget är lågt som all inclusive-boende och hans mötesbokeri ger passiva inkomster som du bara kan dröma om!
Citera
2026-09-10, 14:47
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajochslips
Nä, livet i fängelset kostar nog inte så mycket, men jag skrev: "Inga inkomster och dyra levnadsomkostnader under flera år är ingen bra privatekonomisk combo!" Han har väl knappast haft någon fast inkomst sedan han slutade hos Penser, men det dyrbara livet har rullat på detta till trots. Jag tänker att de eventuella tillgångarna nog började sina redan innan han reste till Cuba.

Tror du det är därför som Axelina inte kommit med sin årsredovisning för 2025?
Senast redigerad av PapayaCubana 2026-09-10 kl. 15:21.
Citera
2026-09-10, 16:09
Medlem
Citat:
Nu är du så oseriös att jag inte ens vill citera inlägget.

Bättre att du tar reda på om det stämmer att hummerkvinnan har släktingar i cubanska statsledningen.

Jag behöver mer info om hummerkvinnans tänkbara finansiella anspråk på finansmannen innan jag sätter en av bankens analysts på att ta fram en presentation om cubanska trust funds. Nu ska vi alla hjälpa till!

På Penser brukade han skämtsamt skryta om att han hade trademarkregistrerat "Chilf", skulle inte förvåna mig ett dugg om Kubanerna är ute efter hans immateriella rättigheter.
Citera
2026-09-10, 16:20
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goront
På Penser brukade han skämtsamt skryta om att han hade trademarkregistrerat "Chilf", skulle inte förvåna mig ett dugg om Kubanerna är ute efter hans immateriella rättigheter.

Cuban Hermanos I Like to Fuck eller vad ska det betyda? Allvarlig deep value att investera i cubansk porr, han har säkert fått med Carl-Jan på ett JV. Men svårt att tro att hummerkvinnans släktingar skulle vara ute efter en sån grej.
Senast redigerad av PapayaCubana 2026-09-10 kl. 16:33.
Citera
2026-09-10, 16:37
Medlem
Citat:
Tror du det är därför som Axelina inte kommit med sin årsredovisning för 2025?
det kommer nog konkursansökan inom kort
Citera
2026-09-10, 16:40
Medlem
Citat:
Nu är du så oseriös att jag inte ens vill citera inlägget.

Bättre att du tar reda på om det stämmer att hummerkvinnan har släktingar i cubanska statsledningen.

Jag behöver mer info om hummerkvinnans tänkbara finansiella anspråk på finansmannen innan jag sätter en av bankens analysts på att ta fram en presentation om cubanska trust funds. Nu ska vi alla hjälpa till!
ryktet jag hörde är 1 MILJON cubanska pesos/rubel, från trovärdig källa i fiannsbranschen
Citera
2026-09-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goront
Nej, det finns inget registrerat varumärke med namnet "Chilf" i varken de svenska, cubanska eller europeiska officiella databaserna. Om du, eller någon annan cuban, planerar att använda namnet innebär detta att det i dagsläget är fritt fram att söka skydd för det
Citera
2026-09-10, 17:49
Medlem
Citat:
Cuban Hermanos I Like to Fuck eller vad ska det betyda? Allvarlig deep value att investera i cubansk porr, han har säkert fått med Carl-Jan på ett JV. Men svårt att tro att hummerkvinnans släktingar skulle vara ute efter en sån grej.

Nej, det här var några år innan Kuba var på tapeten. Byt ut Cuban Hermanos mot Child så är du rätt ute. Riktigt ofräscht om du frågar mig.
Citera
2026-09-10, 20:05
Medlem
Citat:
Allvarligt talat Goront. Ena stunden säger du att A**reas brukade springa runt på Penser med armarna längs kroppen och brände tungan på sina matlådor (vilken private banker äter matlåda?). Nu påstår du på fullaste allvar att han ska ha registrerat ett trademark för barnporr?

Låter helt oseriöst, du får komma med lite substans.
Mötesbokare äter bara matlådor, för att mer effektivt kunna boka möten. AL har aldrig varit private banker
Citera
2026-09-10, 22:38
Medlem
PapayaCubanas avatar
BREAKING!

Finansmannen säljer våningen i Gamla stan!

https://hildingssons.se/objekt/lilla-nygatan-11-gamla-stan-5/

Utgångspris 3,9 MKR (277 MCUP)

Finansmannen har påbörjat aktiveringen av sitt cash flow! Lägenheten ska säljas, skogen ska avverkas, Erik Pensers möbler ska gå på auktion. Det kan bara finnas ett enda syfte bakom finansmannens aktioner och det är att möta Cubas girighet och opportunism med US Dollars!
Citera
2026-09-11, 09:36
Medlem
Citat:
BREAKING!

Finansmannen säljer våningen i Gamla stan!

https://hildingssons.se/objekt/lilla-nygatan-11-gamla-stan-5/

Utgångspris 3,9 MKR (277 MCUP)

Finansmannen har påbörjat aktiveringen av sitt cash flow! Lägenheten ska säljas, skogen ska avverkas, Erik Pensers möbler ska gå på auktion. Det kan bara finnas ett enda syfte bakom finansmannens aktioner och det är att möta Cubas girighet och opportunism med US Dollars!
En annan analys gör gällande att det nu står bortom allt tvivel att mötesbokaren någonsin kommer hem igen. Det är en ganska sorglig "våning"
Citera
2026-09-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabozys
En annan analys gör gällande att det nu står bortom allt tvivel att mötesbokaren någonsin kommer hem igen. Det är en ganska sorglig "våning"

Borde kunna tolkas som att dom nu har fallit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in