2026-08-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapayaCubana
A**reas måste få mer än 353 kalorier per dygn, annars hade han inte överlevt.
Man kan överleva i flera månade på 353 kalorier per dygn, givet att han har tillgång till vatten och tillräckliga kroppsfettreserver. Eftersom denna diet är ett extremt underskott förbränner kroppen sina egna fett- och muskelreservdelar för att täcka resten av energibehovet. Lyckligtvis lämnade AL sverige med enorma muskler som följd av hans intensiva 100hävningsprogram. Vidare sjunker basalmetabolismen och kroppen anpassar sig till den låga energinivån genom att dra ner på ämnesomsättningen och spara på krafterna. En stor del av hans energi har tidigare gått åt till mötesbokningar. Om dessa inte längre sker, kanske på grund av språket, kan han spara energi även på detta.
Citera
2026-08-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlammableEspresso
Han är offer för ett korrupt rättsystem och tvingas kämpa varje dag för sin överlevnad och sexuella integritet. Det är ovärdigt att regeringen inte får ut honom medan han fortfarande är i livet.
Det är inte helt säkert, och ställt bortom all rimlig tvivel, att hans sexuella integritet är kränkt i den grad jag tror ni fantiserad om. Istället kan det mycket väl förhålla sig så att han har lyckats hålla potentiella intressenter på stången
Citera
2026-08-16, 19:10
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabozys
hans umgänge är nästan uteslutande sverigedemokrater, även om han tidigare var aktiv i MUF

Alldeles nyss påstod goront att hans umgänge var unga invandrarkillar, hur ska ni ha det?
Citera
2026-08-16, 19:13
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
ett underårigt barn = olagligt i nästan hela världen, inklusiva sverige och cuba

Enligt min uppgiftslämnare (högt informerad om Cuba) är age of consent på Cuba 12 år om det inte är tvång eller sexköp. Påstår du fortfarande att finansmannen är arresterad för att ha låtit ett underårigt barn smaka på hummern? Ditt oseriösa hat mot A**reas går djupare än jag trodde.
Citera
2026-08-16, 19:39
Medlem
Citat:
Enligt min uppgiftslämnare (högt informerad om Cuba) är age of consent på Cuba 12 år om det inte är tvång eller sexköp. Påstår du fortfarande att finansmannen är arresterad för att ha låtit ett underårigt barn smaka på hummern? Ditt oseriösa hat mot A**reas går djupare än jag trodde.

Om du funderar ett varv till så förstår du säkert att ingen sitter och svälter i La Condesa i över ett år enbart för att ha haft sexuellt umgänge med samtycke – även om personen skulle vara så ung som 12 år. Om det var med samtycke skulle vederbörande givetvis ha intygat detta för polisen vid det här laget. Självklart måste det röra sig om tvång, sexköp eller någon annan omständighet som utgör ett allvarligt brott.

Vad din uppgiftslämnare inte nämnde är att Kuba har ett mycket strängt skydd för personer under 18 år. Den kubanska strafflagen (Ley 151/2022) anger i artikel 402 att den som köper sex av en en person under 18 år kan dömas till 7–15 års fängelse. Under vissa försvårande omständigheter höjs straffet kraftigt.
Citera
2026-08-16, 19:45
Medlem
Citat:
Det stämmer inte, 18 år är gränsen: https://ecpat.org/country/cuba/ - varför normaliserar du pedofili?
Citera
2026-08-16, 19:46
Medlem
Citat:
Alldeles nyss påstod goront att hans umgänge var unga invandrarkillar, hur ska ni ha det?
jättemånga SDare umgåns med invandrare
Citera
2026-08-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AeroFlux
Om du funderar ett varv till så förstår du säkert att ingen sitter och svälter i La Condesa i över ett år enbart för att ha haft sexuellt umgänge med samtycke – även om personen skulle vara så ung som 12 år. Om det var med samtycke skulle vederbörande givetvis ha intygat detta för polisen vid det här laget. Självklart måste det röra sig om tvång, sexköp eller någon annan omständighet som utgör ett allvarligt brott.

Vad din uppgiftslämnare inte nämnde är att Kuba har ett mycket strängt skydd för personer under 18 år. Den kubanska strafflagen (Ley 151/2022) anger i artikel 402 att den som köper sex av en en person under 18 år kan dömas till 7–15 års fängelse. Under vissa försvårande omständigheter höjs straffet kraftigt.
jag tror många här förväntar sig 20 år vilket inte är orimligt
Citera
2026-08-16, 21:14
Medlem
Citat:
jag tror många här förväntar sig 20 år vilket inte är orimligt

Så länge överlever ingen förhållandena i la Condesa. Om han döms måste Sverige se till att han överförs till Sverige så fort som möjligt så han får träffa läkare, psykologer, tandläkare och fysioterapeuter.
Citera
2026-08-16, 21:45
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Det stämmer inte, 18 år är gränsen: https://ecpat.org/country/cuba/ - varför normaliserar du pedofili?

Citat: "Cuba’s Penal Code, updated in 2022, officially sets the age of consent at 16, but criminalizes sex with minors 12 to 16 only if coercion, abuse of authority or deception is involved"
Citera
2026-08-16, 21:48
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AeroFlux

Jag har sagt det förr. Ingen vet vad affärsmannen är misstänkt för eller om han alls är misstänkt. Hittills är tråden bara full med spekulationer. Det enda som är bekräftat är att A**reas är fängslad i ett land som är känt för att fängsla folk oskyldigt. Din grova anklagelse är oseriös.
Senast redigerad av PapayaCubana 2026-08-16 kl. 22:07.
Citera
2026-08-16, 22:08
Medlem
Citat:
Oseriöst att anklaga en svensk affärsman för tvång eller sexköp utan bevis.

Jag anklagade honom inte specifikt för tvång eller sexköp, det håller jag med om att man ska vara försiktig med att göra. Som jag skrev kan det röra sig om någon annan omständighet, men att han gjort sig skyldig till brott är inte längre bara något rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in