2025-10-20, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Bla bla bla. DU sa att ett val endast är fritt när svenskar och de som bär samhället röstar. Nu säger du att detta endast gäller vid nån form av vag point of no return på ett sluttande plan. Kan du berätta vad denna punkt är? Hur mäter du den? Eller är allt det du skriver bara otydligt pladder?
Detta är inte en vetenskaplig avhandling. Detta är ett diskussionsforum. Men visst, du kan lämna denna tråd så slipper jag dig och ditt ordbajseri.
Citera
2025-10-20, 08:19
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
(Mp) gör en hård vänstersväng för att de lyckligt upplever att Den Välbeställda Medelklassen i storstäderna är fortsatt lojalt med på deras bandvagn.

Vänsterns oräkneliga manipulatörer inom media och kultur har skickligt övertygat en majoritet svenskar att rösta rött kommande höst.

Svensken i gemen är idag övertygad om att Tidö är skräck värre än Helloween och stuprakt Sveriges undergång. Det har varit en demonisering av Guds Nåde. Jimpan och väna Ebba har utmålats som Djäfvulen i (o-)männschklig skrud och statsminister Uffe som den dummaste i klassen. Oförskämt!

Men det är sådan smuts som de röda vinner riksdagsval på. Nu har Mp kraftig medvind i seglen och dess värsta vänsterideologer andas morgonluft och driver på. Kongressen får glädjefnatt. Vem vill inte förbjuda Lyx-yachter? Alla bio-besökande svenskar har i kamrat regissör Rubel Öst Lunds filmer fått itutat sig att en man med stor båt har liten brun marsipandolk i brallan.

Mp:s opinionssiffror, kan till hösten lätt bli 10 procent. Luft? Tja, de är fortsatt urstarka i storstäderna.

Detta kommer driva Landsmutter Magdalena (s) att avträda ännu fler ministerposter till Mp. Men glöm inte att Nooshi (v) vill ha minst lika många ministrar.

Konkret politik att vänta: Kommer blyfri bensin av nya röda regeringen beskattats till pump-pris 30:- per liter redan om typ 24 månader?
Citera
2025-10-20, 08:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Stämmer att det var ett tag sedan jag hade genomgång av detta i skolan. %
De två saker jag tycker detta, tyder på är att MP vill ha erfarna personer på plats om det blir hårda förhandlingar i veckor innan Regering 2026 är på plats.

De har svag återväxt i "rotsakslandet" då yngre vuxna och nyligen intervjuade 15 åringar inte sätter miljö högt längre.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-inte-trendigt
Tjejerna. 2019: 51 %. 2025: 15 %
Å helvete vilket tapp, häpnadsväckande. Att det gått ner visste jag men inte till den graden. Intressant också att sjukvården låg högst, det hade jag aldrig kunnat gissa. Undrar varför?
Citera
2025-10-20, 08:39
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Mats Knutsson påpekar att S kommer att få svårt att antingen hålla Tidös lagstiftning intakt eller att säga att de är minst lika tuffa när Mp nu kräver att:

1. Öppna portarna för asylturister till Sverige
2. Säger nej till ny kärnkraft och riva upp existerande nyinsatt lagstiftning
3. Vill riva upp skärpningarna i kriminalpolitiken och asylrätten samt blattars möjlighet att parasitera på den offentliga ekonomin.
4. Vill höja skatter på flera områden och omöjliggöra för friskolor att ha vinst. Skatterna ökas dels p.g.a. miljöskäl och dels p.g.a. av att de vill muta blattarna och ge blatten pengar innan de skär halsen av svenskarna.

"MP vill bland annat se en mer generös flyktingpolitik och säger nej till både kärnkraft och flera av skärpningarna i kriminalpolitiken. Frågan som nu ställs är hur mycket S-ledaren Magdalena Andersson är beredd att kompromissa för att få stöd från Miljöpartiet om det blir en valseger nästa år, menar Knutson."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...-s-maskineriet

https://www.sydsvenskan.se/sverige/s...t-allt-rodare/

1. OM S tillsammans med C, V och Mp går till val med helt rakt igenom heltokiga förslag och SVT i debatt och artiklar tvingas påpeka detta, kommer oppositionspartiernas opinionsläge att bestå om de i ord och handling säger att allt som har gjorts ska rivas upp och svenskar ska få det sämre och att de tänker återföra Sverige till 2015 med massinvandring och nedlagda reaktorer?

2. Riskerar detta att bli det sista fria valet för svenskar OM oppositionen lyckas ta sig till Rosenbad? Trots allt, tvångsblandningen och öppna portar in i landet som El-Haj kräver och som S tänker genomföra tillsammans med Mp och de två andra kommer ju till slut att kantra landet?

Oberoende av vilket parti det är fråga om är det förstås klokt att granska förslagen de kommer med, ett i taget.

MP är ett tudelat parti, till hälften "klimat & natur" och till hälften "humanism & invandring". Jag köper personligen det första paketet, också om det kostar, men jag köper inte det andra paketet ens om det var gratis.

Så också om punkt 1. & 3. på riktigt är betydligt mildare än TS formuleringar så utgör de ett "nej, ingen röst".

Medan punkt 2. & 4. är motsatsen, ett "ja". Att säga nej till Tidös idiotiska energipolitik är i det närmaste en dygd, men att principiellt säga nej till kärnkraft är korkat. Sverige har i dagsläget den sämsta och omsvängigaste energipolitiken i hela EU, så det är avgörande kritiskt att få en bred och långsiktig energiuppgörelse på plats. Som innehåller alla energislag.

Friskolor är en styggelse och borde förbjudas. Att tillåta vinstuttag samtidigt som man ger dem statligt stöd är en total idioti. Sveriges undermåliga och ojämlika skolssystem förstör landet mer än alla bidragstagande invandrare tillsammans.

Hur som helst så har MPs försök att reparera splittringen efter Märta Stenevi (som försökte öka partiets "humanistiska" engagemang på bekostnad av klimat & Natur) lett fram till en politik som är för mycket "meh" och för mycket utflippade ställningstaganden. Det är en salig och inkonsekvent blandning av vetenskap, fakta, principer, flum och ideologi, och det håller inte för ett parti att behandla en fråga sakligt och utgående från fakta och sen plötsligt nästa fråga helt enligt flummiga ideologiska principer. Det är i själva verket helt huvudlöst.
Citera
2025-10-20, 08:44
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
S måste göra slut med MP om de ska ha trovärdigheten i behåll.

Problemet är att väldigt få som röstar rött har den minsta intresse för politik eller ens vad den innebär. Så deras väljare välkomnar nog MP med öppna armar, då de har noll koll på vad det innebär.

Ställer man frågor rakt ut utan att berätta partitillhörighet eller vinkla frågorna så blir nog 70% SD.
Citera
2025-10-20, 08:51
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Problemet är att väldigt få som röstar rött har den minsta intresse för politik eller ens vad den innebär. Så deras väljare välkomnar nog MP med öppna armar, då de har noll koll på vad det innebär.

Ställer man frågor rakt ut utan att berätta partitillhörighet eller vinkla frågorna så blir nog 70% SD.

Det är sant, således Norrland behöver mer kommunism då de inte har fattat på hundra år.

Det är väl all surströmming och palt som får dem att rösta på upprepade anala våldtäkter på sig själva hela tiden.

Har du sett vindkraftverken som står still längs E4, det är nog bra pga sprider microplaster över hela Härnösand.

Ta ett par djupa andetag när du väntar in gångtrafikanterna över E4an med 50-fart och 6 fartkameror på raken

Fatta U-land de gjorde Norrland till.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-20 kl. 08:53.
Citera
2025-10-20, 08:53
Medlem
grungewhores avatar
Man fiskar efter V-röster. Såg att man presenterat något man kallar "Das Kapital" på sin stämma. Klassisk "beskatta de rika för deras arrogans att ha pengar"-vänsterblivenhet.

De är väl i grunden lika desperata som andra marginalpartier, som C och L. Vänsterpartiet har redan en kärnväljargrupp och ett program som fokuserar på miljön, ytterpartiet till höger, KD, har också en kärnväljargrupp. Men dessa mellanpartier ägnar sig mest åt att hitta sig själva.

Egentligen är det inget märkligt program, Per Garthon var i grunden liberal, och genom en gränslöshet markerar man en mer tydlig ideologisk vänsterliberalism som är mer i linje med miljörörelsen i stort idag. Global kommunism är målet.

Många av deras väljare är elallergiker och rättshaverister, medborgarlön kommer säkert upp snart på agendan, vänta bara.
Citera
2025-10-20, 08:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Det är sant, således Norrland behöver mer kommunism då de inte har fattat på hundra år.

Det är väl all surströmming och palt som får dem att rösta på upprepade anala våldtäkter på sig själva hela tiden.

Har du sett vindkraftverken som står still längs E4, det är nog bra pga sprider microplaster över hela Härnösand.

Ta ett par djupa andetag när du väntar in gångtrafikanterna över E4an med 50-fart och 6 fartkameror på raken

Jag fattar inte riktigt heller.
Dom klagar även på alla de sakerna dom röstat för. Det är som något form av självskadebeteende
Citera
2025-10-20, 08:55
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag fattar inte riktigt heller.
Dom klagar även på alla de sakerna dom röstat för. Det är som något form av självskadebeteende

Norrlännigar får f-n skylla sig själva. Jag tyckte synd om dem i början men, nä.

Det är något fel i huvudet. Sågverken försvann för bra länge sen.
Citera
2025-10-20, 08:55
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
En gång i tiden röstade jag på MP. The horror, the horror. Till mitt försvar var de inte då som de är nu. Plus att miljöfrågan hade en annan inriktning. Men vill du ha ett genomfeminiserat parti som accepterar alla dekadenta avarter, som det postmodernistiska samhället har resulterat i, är det partiet för dig.

Ja alltså jag förstår att man röstar MP för miljögrejen. PFAS, mikroplaster och nedskitandet av Östersjön är riktigt allvarliga problem.
Citera
2025-10-20, 09:20
Medlem
Kan inte förstå hur Mp tänker, alla vet att
arbetslösheten är mycket stor bland invandrare
från Syrien,Irak, Afghanistan och alla de länderna. Och många svenskar skräms av utanförskap områden som växer. Med all den
utslagning och sociala problem som följer

Men det kan finnas många som tycker miljöpolitik är viktigt, men skräms bort av deras syn på migrationen.

Alltså jag tror Mp ser globalt på allt, då blir
migrationen vänster. Men att låg och medelinkomstagare vill ha fördelningspolitik med hela världen känns utopiska drömmar
Citera
2025-10-20, 09:23
Medlem
Karmans avatar
Det är helt klart att en röst på något i partierna i den rödgröna röran (inklusive C), är en röst på att sänka Sverige ned i dyn för gott. Givetvis måste detta budskap hamras in i väljarna inför valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in