2025-10-20, 07:30
Medlem
Problemet för Mp:s mer orerande politiker är väl att de närmar sig gränsen för hur länge de får sitta i riksdagen enligt sina egna regler, varvid de helt plötsligt vill ändra dem, och lets face it, hur ofta får en outbildad Mp-mupp en betald position på 78 500 kr/månad av egen kraft och förmåga?

Dock, Mp:s hårdare vänstersväng är väl främst till för att "motivera" höjda skatter så att de kan kasta dem på blattarna. S vill ha höjd bankskatt vilket i sin tur leder till sämre villkor för bankkunderna och det är inte blattarna som står för dem intäkterna. Det blir en överföring av svenskars bankmedel till blattar!

Friskolornas vinster skiter jag i, då kombinationen av försämrad skola i och med kommunaliseringen och privataskolesystemet har lett till en konstant utarmning av utbildningsväsendet. Det enda som återstår med friskolorna är möjligheten att fly blattarna i de kommunala skolorna.

Dock, upprivningen av Tidös lagar kommer att vara det som ger dödsstöten åt landet, för nu finns åtminstone en chans i helvetet att vända situationen, men med tvångsblandningen och upprivning av lagar blir det kört.
Citera
2025-10-20, 07:30
Medlem
Svavelbryggas avatar
Hade de gått åt vänster hade det väl funkat, problemet är inte om de är vänster eller inte, problemet är att de är muppar. Borgare med elcyklar.

Min gissning är att vi får en repris av januariavtalet. Sossarna får sitta i regering och administrera borgerlig politik med stöd från diverse borgerliga partier. Vänstern går med på det eftersom de är dörrmattor.
Citera
2025-10-20, 07:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
2. Riskerar detta att bli det sista fria valet för svenskar OM oppositionen lyckas ta sig till Rosenbad? Trots allt, tvångsblandningen och öppna portar in i landet som El-Haj kräver och som S tänker genomföra tillsammans med Mp och de två andra kommer ju till slut att kantra landet?

Nyfiken, kan du måla upp ett scenario som du föreställer dig leder till att det inte blir ett fritt val 2030?
Citera
2025-10-20, 07:49
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Stämmer att det var ett tag sedan jag hade genomgång av detta i skolan. %
De två saker jag tycker detta, tyder på är att MP vill ha erfarna personer på plats om det blir hårda förhandlingar i veckor innan Regering 2026 är på plats.

De har svag återväxt i "rotsakslandet" då yngre vuxna och nyligen intervjuade 15 åringar inte sätter miljö högt längre.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-inte-trendigt
Tjejerna. 2019: 51 %. 2025: 15 %

Jag tror du har helt rätt i bägge sakerna.
Citera
2025-10-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nyfiken, kan du måla upp ett scenario som du föreställer dig leder till att det inte blir ett fritt val 2030?
OM ett parti använder t.ex. Gazakonflikten med motiveringen att vi ska "hjälpa" sårade palestinska barn, men sedan dyker 15 000 Hamas medlemmar upp istället och deras 5-6 anhöriga, min poäng är att börja man rucka på lagarna och släppa in samma skräp som vi gjorde 2015 så kommer det att sluta illa.

Det andra problemet är att demografin riskerar att ändra landet oåterkallerligen. Du ser ju själv hur blatteförorterna röstar 75-80% på S, övriga på V och Mp. Om S lyckas sprida denna smitthärd till alla kommuner leder det också till att övriga partier till slut blir "överkörda".

Ett fritt val i mina ögon är enbart för svenskar och de som bär upp landet, inte asylturister som parasiterar och begår brott och som sedan förväntas få en dusör för att rösta på S. Jag vill inte att mina medel ska gå till muslimska blattar eller de företrädare som de lägger sin röst på.

Har SVT/SR någonsin varit fria i sin rapportering och varit ärliga? Du vet ju redan svaret här. Sverige styrs inte med en batong, men genom "värdegrunden" och risken att förlora ditt arbete om du inte rapporterar väl om blattarna och S.
Citera
2025-10-20, 07:51
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Hade de gått åt vänster hade det väl funkat, problemet är inte om de är vänster eller inte, problemet är att de är muppar. Borgare med elcyklar.

Yepp. Det är endast och endast de absolut rikaste 1% i Sverige som tjänar på invandring.

Pro invandring = kapitalism.

Kör S + SD 2026, de skulle ha egen majoritet.

Edit: Har läst på lite om det här. Så överklasskräken i miljöpartiet vill alltså ha fri invandring, rulla tillbaka alla hårdare lager + S som samtidigt vill ösa in dem i bostadsrättsområden? Jag förstår att borgarkräk som ändå bor på södermalm och bromma tycker det här är ok, men för resten av oss som är arbetarsvenskar i förorten? Hur kommer vi få det bättre av det här? Genom att de dessutom höjer bensinen? De ända som inte kommer påverkas är rikemanskräken. Fan vad jag hatar MP.
Senast redigerad av PungiMunninen 2025-10-20 kl. 08:09.
Citera
2025-10-20, 07:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ett fritt val i mina ögon är enbart för svenskar och de som bär upp landet,

För helvete. Enligt den definitionen så har vi ju redan nu inga fria val. Så varför pratar du om att 2026 kan bli sista fria valet? Du säger emot dig själv något enormt din jävla clown
Citera
2025-10-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
För helvete. Enligt den definitionen så har vi ju redan nu inga fria val. Så varför pratar du om att 2026 kan bli sista fria valet? Du säger emot dig själv något enormt din jävla clown
Allt är relativt, men vi befinner oss på ett sluttande plan. Det Tidö har gjort är att reducera lutningen och det krävs flera mandatperioder till OM man ens ska ha en chans. Om oppositionen återställer det till 2015, så blir det det sista "fria" valet då S kommer att sprida cancern och öka skatterna för att finansera blatteriet. Så ja, nästa val blir förmodligen det sista OM det vill sig illa.

Därefter om man öppnar porten igen, blir det omöjligt att stänga den, kasta ut dem och föra en rimlig finansiell politik.
Citera
2025-10-20, 08:09
Medlem
RFTs avatar
Citat:
en outbildad Mp-mupp

Du har fel.
Gå in på riksdagens hemsida och kolla på ledamöterna från MP.
Här är några exempel:
Annika Hirvonen är universitetsutbildad inom juridik.
Amanda Lind är leg psykolog.
Mats Berglund är filosofie doktor i Historia
Rebecka Le Moine är biolog
Camilla Hansen är fil mag

Med detta sagt så ska du inte tolka mitt inlägg som att jag är miljöpolitiker.

Men rätt ska vara rätt. Frapperande många flashbackare är väldigt okunniga när det kommer till hur det fungerar inom politiken, de häver ofta ur sig något som de inte har något belägg för.
Så som du gjorde i ditt inlägg.
Mitt uppmaning till dig blir därför: kolla fakta innan du uttalar dig.
Citera
2025-10-20, 08:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Allt är relativt, men vi befinner oss på ett sluttande plan. Det Tidö har gjort är att reducera lutningen och det krävs flera mandatperioder till OM man ens ska ha en chans. Om oppositionen återställer det till 2015, så blir det det sista "fria" valet då S kommer att sprida cancern och öka skatterna för att finansera blatteriet. Så ja, nästa val blir förmodligen det sista OM det vill sig illa.

Därefter om man öppnar porten igen, blir det omöjligt att stänga den, kasta ut dem och föra en rimlig finansiell politik.

Bla bla bla. DU sa att ett val endast är fritt när svenskar och de som bär samhället röstar. Nu säger du att detta endast gäller vid nån form av vag point of no return på ett sluttande plan. Kan du berätta vad denna punkt är? Hur mäter du den? Eller är allt det du skriver bara otydligt pladder?
Citera
2025-10-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Du har fel.
Gå in på riksdagens hemsida och kolla på ledamöterna från MP.
Här är några exempel:
Annika Hirvonen är universitetsutbildad inom juridik.
Amanda Lind är leg psykolog.
Mats Berglund är filosofie doktor i Historia
Rebecka Le Moine är biolog
Camilla Hansen är fil mag

Med detta sagt så ska du inte tolka mitt inlägg som att jag är miljöpolitiker.

Men rätt ska vara rätt. Frapperande många flashbackare är väldigt okunniga när det kommer till hur det fungerar inom politiken, de häver ofta ur sig något som de inte har något belägg för.
Så som du gjorde i ditt inlägg.
Mitt uppmaning till dig blir därför: kolla fakta innan du uttalar dig.
Visst rätt ska vara rätt. Vad har deras titlar gett för politik och uttalanden från dem som motiverar att kalla dem för "utbildade"? Inte mycket! Problemet med dig är att i dagens samhälle har många människor samlat på sig titlar, men utan mycket innehåll till det.

Hade de varit "vetenskapliga" så hade de a) kunnat se vilka problem som finns i samtiden och b) finna rimliga och kostnadseffektiva lösningar. Istället har de ägnat sig åt ren ideologi och önsketänkande och vill nu enligt beslut i kongressen gå tillbaka till 2015. Har deras utbildning givit dem någon högre tankeförmåga?
Citera
2025-10-20, 08:14
Medlem
Mittokrats avatar
En gång i tiden röstade jag på MP. The horror, the horror. Till mitt försvar var de inte då som de är nu. Plus att miljöfrågan hade en annan inriktning. Men vill du ha ett genomfeminiserat parti som accepterar alla dekadenta avarter, som det postmodernistiska samhället har resulterat i, är det partiet för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in