Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-20, 19:46
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Så säger alla som inte har barn - Att vara hemma med barnen är skönt.

Jag har tre barn, tackar som frågar. Har inte varit hemma och vabbat i onödan med dessa.
Citera
2025-10-20, 20:06
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har tre barn, tackar som frågar. Har inte varit hemma och vabbat i onödan med dessa.
Tycker synd om barnen som har en förälder som tycker det är jobbigt att vara hemma med dom...
Citera
2025-10-20, 20:54
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Tycker synd om barnen som har en förälder som tycker det är jobbigt att vara hemma med dom...

Jo, du tycker väldigt mycket och det är fullständigt ointressant.
Citera
2025-10-20, 21:22
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Så säger alla som inte har barn - Att vara hemma med barnen är skönt.
Är hellre på jobbet än vara hemma med min sjuka 3-åring, 10 av 10 gånger.
Citera
2025-10-20, 22:15
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil.H
Är hellre på jobbet än vara hemma med min sjuka 3-åring, 10 av 10 gånger.
Ja alla ska ju inte skaffa barn så är det ju
Citera
2025-10-21, 11:37
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Å andra sidan tycker jag synd om arbetsplatser som har vuxna som hellre stannar hemma med sina barn.

Men man kan ha två tankar i luften samtidigt. Små barn är absolut bäst i lagom dos. Ett bra arbete kan man däremot aldrig få nog av och jag jobbar 7 dagar i veckan sedan många år. Om jag tyckt samma om mina 5 barn så hade det nog inte varit nyttigt för dem. Man ska växa upp lite självständigt i Sverige, vi svenskar är gjorda för det.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-21 kl. 11:41.
Citera
2025-10-21, 12:13
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Å andra sidan tycker jag synd om arbetsplatser som har vuxna som hellre stannar hemma med sina barn.

Men man kan ha två tankar i luften samtidigt. Små barn är absolut bäst i lagom dos. Ett bra arbete kan man däremot aldrig få nog av och jag jobbar 7 dagar i veckan sedan många år. Om jag tyckt samma om mina 5 barn så hade det nog inte varit nyttigt för dem. Man ska växa upp lite självständigt i Sverige, vi svenskar är gjorda för det.
Sen finns ju en del som undgår sina barn för sitt arbete det är ju inte heller bra men det är en annan fråga
Citera
2025-10-21, 13:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Sen finns ju en del som undgår sina barn för sitt arbete det är ju inte heller bra men det är en annan fråga
Sett ur mitt perspektiv var det fel med första 2 barnen att jobba till kl 18 på kontor varje dag och komma hem trött och bara orka äta middag och se TV. Å andra sidan gjorde min mamma likadant och inte något allvarligt fel. Men det var roligare att ta de tre sista till dagis i 5-6 år och hämta varje dag, hjälpa till på dagis, leka i parker en stund, laga middag som daglig rutin.
Citera
2025-10-21, 14:13
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Sett ur mitt perspektiv var det fel med första 2 barnen att jobba till kl 18 på kontor varje dag och komma hem trött och bara orka äta middag och se TV. Å andra sidan gjorde min mamma likadant och inte något allvarligt fel. Men det var roligare att ta de tre sista till dagis i 5-6 år och hämta varje dag, hjälpa till på dagis, leka i parker en stund, laga middag som daglig rutin.
Kanske skulle sett över dina rutiner om du var trött kl 18…. Men jag vet inte kanske du tog skada av din mamma som du säger
Citera
2025-10-21, 14:18
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Kanske skulle sett över dina rutiner om du var trött kl 18…. Men jag vet inte kanske du tog skada av din mamma som du säger
Enda skadan från min mammas frånvaro dagtid är att jag antagligen omedvetet gjorde exakt som hon, gillar att arbeta. Och nu gillar alla mina barn att arbeta...
Citera
2025-10-21, 14:25
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Enda skadan från min mammas frånvaro dagtid är att jag antagligen omedvetet gjorde exakt som hon, gillar att arbeta. Och nu gillar alla mina barn att arbeta...
Ja man kan tycka vad man vill om det men prioritera jobbet för sina barn är inte bra.

Alla passar inte till avel så är det vet många som har flera barn dom inte borde haft heller.

Var enklare förr då kunde man sätta dom på hem om man inte ville ha dom men idag måste man ju lida med skiten.
Citera
2025-10-22, 08:36
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Du har inte bara rättigheter i samhället utan även skyldigheter. En skyldighet är att göra rätt för sig.
Snälla. Dom arbetstimmar som jag har fått ställa upp för ständigt vabbande kollegor (ofta på fredagar och måndagar märkligt nog) är helt omöjligt för mig att komma upp i oavsett hur mycket jag stannar hemma med ett barn som är frisk som en nötkärna.
Hade jag velat gå plus minus noll på alla arbetsdagar när jag fått ta kollegors skit så hade det inte räckt om jag så vabbade resten av året.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-10-22 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in