2025-10-20, 09:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du kan ju inte heller veta hur livet är utan barn så kanske bör du också vara tyst.

Det vet vi väl? Vi vet ju hur livet var innan vi fick våra barn!
Citera
2025-10-20, 09:09
Medlem
Cameltotems avatar
Syfte med livet.

När du jobbat ett par år in i karriären inser du att livet är ganska monotont och "Klart"

Skaffa barn är lite reset. Det är otroligt jobbigt och utmanande men så värt det.

Du kommer få vänner för livet och ett större syfte än jobba.
Citera
2025-10-20, 09:10
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vi ser hur livet som förälder är för många andra och det räcker för att veta att vi tagit rätt beslut. Vi vill göra annat än att stå i hockeyrinkar, fotbollsplaner eller ridhus på helgerna och i veckorna.

Vi bor nästan två timmar bort från våra föräldrar då vi lämnade orten vi är uppväxta i. Glad för det även om det inte är något dåligt ställe men trevligt att se något annat.

Jag räknade upp några saker tidigare och det finns många fler men givetvis finns det säkerligen positiva saker med barn också.

Ah men det är de du inte kan förstå. Man vill vara med barnen, att se lyckan genom deras ögon är något riktigt och stort.

Men du kommer ju inte förstå det om du inte har barn.
Citera
2025-10-20, 09:30
Medlem
Svensson500s avatar
Kanske för kvinnor så att de omskär sin man, kultiverar hans judiska polisonger och skriker "Jävla pedofil!" efter varje kvart passerad genom sitt fönster som riktiga judisk-kristna fanatiker som skulle nog ha bränt häxor om det inte vore för att motståndet mot semit-religionen växte till ordentligt i den frågan.
Citera
2025-10-20, 09:49
Medlem
Svensson500s avatar
Vissa äckliga personer kanske tänker att om dom skaffar barn så har dem ett perfekt läge sen att försöka döda andra svenskar med pedofil-kortet. För då kan dom spela att dom bryr sig om Sverige och har några att beskydda som är barn, helt falskt, medan de i själva verket p.g.a. sin korrupta och vidriga natur bara dras som magneter till det största tabu-ämnet i Sverige, pedofili, för de vill döda sina grannar med ett leende. Ungefär som den där ungen på skolgården som inte kan sluta döda kryp med ett leende p.g.a. sin vidriga natur trots att det ser hemskt ut.
Citera
2025-10-20, 10:01
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Meningen med existensen är:
1. Överleva (äta, dricka, skita)
2. Skaffa barn
3. Ackumulera kapital (i syfte att säkra 1 och 2 samt 1 för 2)

Frågan jag ställer mig är varför barnlösa ens har rösträtt. De är inte en del av det framtida samhället och kommer snart ruttna bort på ett ålderdomshem utan några efterlevande.

Varför har vi anti-virus program? "Varje kultur som misslyckas med att reproducera kommer alltid att ersättas med en annan kultur som är villig att reproducera", dvs om man inte motsätter sig det på en kulturell nivå så innebär det ett slut för kulturen. Man skulle lika gärna kunna fråga "varför vill du inte att Putin tar över Sverige?". När en djurart slutar reproducera så börjar man genast söka efter en orsak, man ser det som ett sjukdomssymptom.

Alla har sin mening med livet, vissa ser ingen mening. Det är upp till var och en... För mig så är meningen med livet frihet från lidandet och då faller punkt 2 och 3.
Citera
2025-10-20, 10:31
Medlem
Timoteuss avatar
Själv har jag inte barn och är glad för det.

Redan i unga år såg jag på nära håll hur jävligt livet blir när man får svårt störda barn.

Tjusningen är nog måttlig för tex den där mamman i Västerås vars dotter tränger sig in i grannars lägenheter och tar saker i deras kylskåp, slår och hånar andra barn såpass att familjen nu vräks.

Einars mamma är nog inte heller så munter.
Citera
2025-10-20, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Själv har jag inte barn och är glad för det.

Redan i unga år såg jag på nära håll hur jävligt livet blir när man får svårt störda barn.

Tjusningen är nog måttlig för tex den där mamman i Västerås vars dotter tränger sig in i grannars lägenheter och tar saker i deras kylskåp, slår och hånar andra barn såpass att familjen nu vräks.

Einars mamma är nog inte heller så munter.
Det tillhör väl ändå ovanligheterna? 😂
Citera
2025-10-20, 11:13
Medlem
Att få barn är underbart
Det är det andra som är jobbigt och som får en att ifrågasätta. Tex skolorna idag är dysfunktionella och fullt av skumma personer och många invandrade som inkvoteras att jobba där.( se tex idrottsläraren som smygfilmade o ingen gjorde nåt)
Det är då man upptäcker hur landet blivit och man får panik
Så att få barn i Sverige är förenat med ångest pga det
Men själva barnen i sig är underbara man känner bara
Hur f-n ska de växa upp och utveckla det samhälle vi gjort?!
Citera
2025-10-20, 12:04
Bannlyst
I andra trådar berättar du om din svåra psykiska ohälsa. Bra om man inte skaffar barn om man har det
Citera
2025-10-20, 12:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson500
Vissa äckliga personer kanske tänker att om dom skaffar barn så har dem ett perfekt läge sen att försöka döda andra svenskar med pedofil-kortet. För då kan dom spela att dom bryr sig om Sverige och har några att beskydda som är barn, helt falskt, medan de i själva verket p.g.a. sin korrupta och vidriga natur bara dras som magneter till det största tabu-ämnet i Sverige, pedofili, för de vill döda sina grannar med ett leende. Ungefär som den där ungen på skolgården som inte kan sluta döda kryp med ett leende p.g.a. sin vidriga natur trots att det ser hemskt ut.

WTF!

Men liksom här TS bevis på att vissa inte ska ha ungar...
Citera
2025-10-20, 12:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Syfte med livet.

När du jobbat ett par år in i karriären inser du att livet är ganska monotont och "Klart"

Skaffa barn är lite reset. Det är otroligt jobbigt och utmanande men så värt det.

Du kommer få vänner för livet och ett större syfte än jobba.

Jo börjar bli gammal men barn vill man fortsatt ja. Jag menar Gundes pappa var 54 när han blev pappa till Gunde så tid finns fortsatt. Det är inte kört innan den feta kvinnan sjunger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in