Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om man föredrar att sminka sig och sitta på café och tjattra med vänninor istället att fundera på politik så kanske man inte ska rösta heller.

Det gäller för övrigt inte bara kvinnor utan liknande manliga motsvarigheter också.
Jaha är det det män gör på dagarna, sitter och funderar på politik? Jag har alltid undrat.
Citera
2025-10-19, 08:45
Bannlyst
Om dom slutar med instagram och fota sig själv som en narcissist kanske dom hänger med i tiden. Hemmafruar är klockrent, vi skall inte plåga tjejer med arbetsmarknaden. Och Irena är en invandrare som inte har talan för Sverige.
Citera
2025-10-19, 08:51
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Fast å andra sidan är kvinnor inte intresserade av sin omgivning ÖVERHUVUDTAGET. Kanske därför de är kvar i grottanstadiet.

Då umgås du med fel sorts kvinnor.
Citera
2025-10-19, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Då umgås du med fel sorts kvinnor.
Nej, jag umgås med alla typer av kvinnor och som kollektiv är de helt ointresserade av sin omgivning.
Citera
2025-10-19, 08:56
Medlem
Det som gammelmedia har uppmålat länge är väl att vi män hänger mest på forum som FB för att vi anser att media bara sprider sitt vänsternarrivitet och nu har vi då den där som säger att det är mest män på media och de vill "dumma ner" för att nå kvinnorna!
Citera
2025-10-19, 08:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Nej, jag umgås med alla typer av kvinnor och som kollektiv är de helt ointresserade av sin omgivning.

Oavsett får du ju leta upp guldkornen då.
Om vi ser hälften av jordens befolkning som ett kollektiv, så blir det ju samma sak som med ”alla män är våldsamma mot kvinnor” och dylikt.
Citera
2025-10-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jaha är det det män gör på dagarna, sitter och funderar på politik? Jag har alltid undrat.
Enligt media så var det väl romarriket "alla" män tänkte på varje dag?
Citera
2025-10-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag tror de prioriterar sin tid annorlunda och söker sig till saker de föredrar snarare än saker de hatar eller argumentera mot.

Som kontrast så dominerar kvinnor läsningen av noveller och böcker.

Så är det helt klart! Unga män drivs ofta av hat och testosteron som gör att de lockas till sociala medier där man kan hata och hota fritt. Kvinnor är mer moderna i sitt beteende generellt sett. Individuella egenskaper finns ju såklart alltid
Citera
2025-10-19, 09:22
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Så är det helt klart! Unga män drivs ofta av hat och testosteron som gör att de lockas till sociala medier där man kan hata och hota fritt. Kvinnor är mer moderna i sitt beteende generellt sett. Individuella egenskaper finns ju såklart alltid
Nja men de svarar iaf annorlunda på provokation av typen som Irena Pozar försöker med.

Sen behöver inte nyheter enbart komma ifrån ett nyhetsflöde av typen Aftonbladet. Kvinnor är betydligt mer aktiva på sociala medier där det också förekommer ett nyhetsflöde.

Stereotypen brukar väl annars vara att kvinnor älskar skvaller och intriger som har en sorts socialt värde. Männen söker sig stereotypt mot att objektifiera saker till fakta. Självfallet finns individer. Men det är nog inte en slump att artiklar om andra världskrigets hemliga vapen blir en korvfest medans true crime artiklar om en person som styckmördar sin faster och katt för att dölja en otrohetsaffär med grannen blir en ladies night.

Det går snarare att vända på Irena Pozars argument och hävda att nyheter många gånger är för okomplicerade för att kvinnor ska vara intresserade.
Citera
2025-10-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så om man inte agerar (alltså struntar i) på en nyhet, så gör det en till en idiot?

Nyhet A:
”Tyskland Rustar” du agerar på nyheten, investerar i Rheinmetall.

Nyhet B:
”Bianca Ingrossos klädval i rätten”
…..?

Vad är det man skall reagera på, och på vilket sätt anser du?
Jag menade att män i min erfarenhet kan höra en nyhet och sen inte bry sig och agera.
Citera
2025-10-19, 09:41
Medlem
Kvinnor har sällan speciellt bra koll på omvärlden och vad som sker, däremot har de starka åsikter om allt och det är alltid känslostyrt.

Min erfarenhet.
Citera
2025-10-19, 09:42
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Ja, det kan man väl säga.

Män ser sig omkring, tar konstant in intryck.
Är nyfikna på varför det är si eller så.

Och gör ofta en politisk koppling till orsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in