Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Oavsett får du ju leta upp guldkornen då.
Om vi ser hälften av jordens befolkning som ett kollektiv, så blir det ju samma sak som med ”alla män är våldsamma mot kvinnor” och dylikt.
Kan inte du berätta var guldkornen finns? Jag har möt enstaka begåvade kompetenta kvinnor i många olika sammanhang men aldrig två samtidigt. Så var finns dom? Kan du nämna två nuvarande riksdagskvinnor som är kompetenta?
Man behöver bara titta på reklamen som vänder sig till kvinnor för att förstå hur det ser ut i verkligheten.
Under min livstid har det i princip endast varit två kvinnor i riksdagen som bidragit med något och som omnämnts i någon form av respekt. Anne Wibble och Maria Wetterstrand. Och det skriver jag som aldrig sympatiserat med MP eller folkpartiet. Och även om wibble omnämns som kunnig så var hon inte precis höjden av kvinnlighet.
Man kan vilja att världen skall se ut på ett visst sätt. Men man måste också befinna sig i verkligheten och inse att den egna idealbilden inte stämmer.
Jag började min resa övertygad om att vi var jämställda men livet har fått mig att allt mer ifrågasätta kvinnors rösträtt.