2025-10-19, 09:48
Medlem
För tjugo eller bara tio år sedan hade jag tyckt att det jag tänker skriva nu vore helknäppt men nu har jag börjat ifrågasätta om kvinnor ska ha rösträtt.
Citera
2025-10-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Nja men de svarar iaf annorlunda på provokation av typen som Irena Pozar försöker med.

Sen behöver inte nyheter enbart komma ifrån ett nyhetsflöde av typen Aftonbladet. Kvinnor är betydligt mer aktiva på sociala medier där det också förekommer ett nyhetsflöde.

Stereotypen brukar väl annars vara att kvinnor älskar skvaller och intriger som har en sorts socialt värde. Männen söker sig stereotypt mot att objektifiera saker till fakta. Självfallet finns individer. Men det är nog inte en slump att artiklar om andra världskrigets hemliga vapen blir en korvfest medans true crime artiklar om en person som styckmördar sin faster och katt för att dölja en otrohetsaffär med grannen blir en ladies night.

Det går snarare att vända på Irena Pozars argument och hävda att nyheter många gånger är för okomplicerade för att kvinnor ska vara intresserade.

Så är det! Kvinnor väldigt intresserade av att snacka bakom ryggen på varandra. Men oftast inte via medier eller så utan mer socialt mellan varandra.

Men som du skriver så har det nog att göra med att män intresserar sig för saker och kvinnor intresserar sig för människor. Men just hatet och hoten är väldigt vanligt förekommande och hade varit intressant att faktiskt undersöka vad exakt det beror på
Citera
2025-10-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Hon har alltså inga högre tankar om sig själv, med egna ord. Vad är det med dessa kvinnors dåliga självförtroende och att dra med sig alla kvinnor ned i fördärvet

Son man själv, är det intressant att just män har så mycket åsikter om kvinnor generellt. Allt från utseende till vad dom ska tycka. Tycker dom inte som oss, då är det fel etc. En hel del män har enorma kontroll behov, det är ju helt uppenbart.

Så undrar många män varför det är så svårt med få kvinnor. Varför födelse talen sjunker, och det blir allt mer polariserat emellan män och kvinnor. Fröjden har väl hittills uppstått, tack vare att kvinnor har fått vika ned sig för män och tvingats hålla med dom i det mesta.

Sedan är det väl högst individuellt och inte beroende av kön. Tala om dum förklara sig själv och sitt eget kön. Kvinnorna som kom innan, vänder sig i sina gravar.
Säg aldrig upp ditt hyll-staplar jobb på Ica, din analytiska förmåga är riktigt usel haha. 😆

Det var bland de mest pinsamma jag läst på länge och jag förstår du försökte dig på en intelligent analys här för att på nåt sätt försöka verka smart och hävda dig, men fan va pinigt alltså 🤣

Du vet vad dom säger, en vis person vet sina begränsningar. Dags för dig att ta till dig den insikten och hålla dig till lättare saker än tex beteende analyser mellan könen lol.

Alltså det som är problematiskt med er lite korkade, ni är för dumma för att inse ni är dumma och gör konstant bort er när korrekt beslut hade vart att bara hålla tyst. 🤷

🤭
Citera
2025-10-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Säg aldrig upp ditt hyll-staplar jobb på Ica, din analytiska förmåga är riktigt usel haha. 😆

Det var bland de mest pinsamma jag läst på länge och jag förstår du försökte dig på en intelligent analys här för att på nåt sätt försöka verka smart och hävda dig, men fan va pinigt alltså 🤣

Du vet vad dom säger, en vis person vet sina begränsningar. Dags för dig att ta till dig den insikten och hålla dig till lättare saker än tex beteende analyser mellan könen lol.

Alltså det som är problematiskt med er lite korkade, ni är för dumma för att inse ni är dumma och gör konstant bort er när korrekt beslut hade vart att bara hålla tyst. 🤷

🤭
Det är väl bara att scrolla trådstarter på flashback för att ge den du citerar rätt. Sida upp och sida ner med trådar om allt som är fel med kvinnor. Och i och med denna en till.
Citera
2025-10-19, 10:48
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Oavsett får du ju leta upp guldkornen då.
Om vi ser hälften av jordens befolkning som ett kollektiv, så blir det ju samma sak som med ”alla män är våldsamma mot kvinnor” och dylikt.
Kan inte du berätta var guldkornen finns? Jag har möt enstaka begåvade kompetenta kvinnor i många olika sammanhang men aldrig två samtidigt. Så var finns dom? Kan du nämna två nuvarande riksdagskvinnor som är kompetenta?

Man behöver bara titta på reklamen som vänder sig till kvinnor för att förstå hur det ser ut i verkligheten.

Under min livstid har det i princip endast varit två kvinnor i riksdagen som bidragit med något och som omnämnts i någon form av respekt. Anne Wibble och Maria Wetterstrand. Och det skriver jag som aldrig sympatiserat med MP eller folkpartiet. Och även om wibble omnämns som kunnig så var hon inte precis höjden av kvinnlighet.

Man kan vilja att världen skall se ut på ett visst sätt. Men man måste också befinna sig i verkligheten och inse att den egna idealbilden inte stämmer.

Jag började min resa övertygad om att vi var jämställda men livet har fått mig att allt mer ifrågasätta kvinnors rösträtt.
Senast redigerad av kyrkstocken 2025-10-19 kl. 10:51.
Citera
2025-10-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Kan inte du berätta var guldkornen finns? Jag har möt enstaka begåvade kompetenta kvinnor i många olika sammanhang men aldrig två samtidigt. Så var finns dom? Kan du nämna två nuvarande riksdagskvinnor som är kompetenta?

Man behöver bara titta på reklamen som vänder sig till kvinnor för att förstå hur det ser ut i verkligheten.

Under min livstid har det i princip endast varit två kvinnor i riksdagen som bidragit med något och som omnämnts i någon form av respekt. Anne Wibble och Maria Wetterstrand. Och det skriver jag som aldrig sympatiserat med MP eller folkpartiet. Och även om wibble omnämns som kunnig så var hon inte precis höjden av kvinnlighet.

Man kan vilja att världen skall se ut på ett visst sätt. Men man måste också befinna sig i verkligheten och inse att den egna idealbilden inte stämmer.
Så det räcker inte för dig att en kvinna är kompetent, hon måste dessutom vara skön att vila ögonen på?
Citera
2025-10-19, 10:52
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Riksdagen?
Är man tvungen att hitta sin fru bland riksdagsledamöterna?
Citera
2025-10-19, 10:53
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så det räcker inte för dig att en kvinna är kompetent, hon måste dessutom vara skön att vila ögonen på?
Det har jag aldrig påstått. Det var nog manhaftigheten många fokuserade på med wibble.

Kan inte du länka ett enda inlägg du gjort där du tycker att dina kunskaper och din intelligens lyfts fram. Där en enda flashbackare berömt dit inlägg som tänkvärt.
Citera
2025-10-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
https://www.dn.se/kultur/irena-pozar...nnor-i-atanke/

Stämmer det att kvinnor har svårt att följa nyhetsrapporteringen? Man hör ju ofta nuförtiden att kvinnor är så mycket bättre än män på allt, men hur kan de då ha problem med att följa det som sker i omvärlden? Journalister gör ju sitt yttersta numera för att fördumma och relativisera all form av samhällsdebatt vilket således borde passsa kvinnor enligt Pozars logik. De journalistiska satsningarna på "influerare" är både omfattande och bred. Det går väl inte att läsa en nyhetstidning längre utan att se rubriker om vad någon Youtuber haft för sig nyligen.

Krävs det för mycket förkunskaper för att kunna ta till sig nyheter? Det brukar vara en fördel om man kan läsa och förstå grundläggande svenska. Sen kan det vara bra om man ser på läsandet som ett sätt för att lära sig nya saker, och inte som ett sätt att bekräfta sin redan existerande världsbild.

Det är verkligen viktigt att man har någon smart person i bekantskapskretsen som kan förklara om det pågår krig eller inte.

https://www.reddit.com/r/Sverige/com...te_gjorda_med/

Har Irena Pozar rätt? Har kvinnor för dåliga förkunskaper för att kunna ta till sig nyheter? Är det ett problem att nyhetsrapporteringen får kvinnor att må dåligt? Varför är det inte någon slump att nyhetsjournalistiken lockar fler män än kvinnor?
Hahahha! Vänta så hon erkänner att kvinnor är korkade och inte klarar av att vara pålästa? Feminister håller alltså på med låga förväntningarnas rasism fast sexism i det här fallet. De erkänner att kvinnor bryr sig mer om social status och att tiktoka än att bli pålästa. Väldigt kul, och nu är kvinnor förstås offer som måste tas hand om. Vilken sjuk ideologi.
Citera
2025-10-19, 10:57
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Riksdagen?
Är man tvungen att hitta sin fru bland riksdagsledamöterna?
Jag ber dig nämna var dessa fantastiska guldkorn finns så att det går att verifiera eller ens förstå din definition.

Det är väldigt lätt att som en femåring påstå att "hemma på vår gata i stan, där är många kvinnor minst lika kompetenta som män".

Din fru kan säkert var ett guldkorn men det är inte det du påstår. Du påstår att det finns flera. Jag vet inte heller vad som gör henne till ett guldkorn.
Citera
2025-10-19, 10:58
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Det var nog manhaftigheten många fokuserade på med wibble.

Kan inte du länka ett enda inlägg du gjort där du tycker att dina kunskaper och din intelligens lyfts fram. Där en enda flashbackare berömt dit inlägg som tänkvärt.
Så en kvinna måste vara kompetent och inte manhaftig?
Citera
2025-10-19, 10:59
Bannlyst
Invandrare har ingen talan i Sverige. Vår nation är vårt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in