2009-08-06, 20:27
Medlem
Simpson78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CordobaCordoba
Jag vet hur det ligger till med dig Peter_UU, simpson78, och bunt andra assyrier/syrianer här på FB!
Ni är uppväxta i era hem och kyrkan med ett hat mot alla människor, ni hatar judar för att de korsfäste Jesus, och ni hatar muslimer för att de följer den sista och sanna religionen medan hävdar att ni har rätt, och allt det här är inte ert fel. sedan ni var som barn har ni aldrig fått tänka till själva, och ifall ni hade några åsikter som inte var lik föräldrarna så fick ni säkert rejäl med stryk hemma, och detta har påverkat ert mentalitet ordentligt vilket märks klart och tydligt på era inlägg, och skulle jag börja citera så är det lika bra att citera allt.

Ni kan aldrig och kommer aldrig kunna uppnå ert mål nämligen "Stoppa Islam", då Allah har lovat att denna religion kommer segra med rättvisan och det bästa för mänskligheten, medan ni tillbringar hela eran dag på FB och sliter arslet av er för att hitta skit snack om Islam så jobbar vi muslimer på fältet, och vi uppnår mer resultat än vad ni kan drömma om, och allt det här är med Allahs hjälp och inte vårt.
Så fortsätt med ert smutskastande, och jag lovar dig att vi kommer fortsätta sprida ljuset till hela mänskligheten.

Och idag är jag mer än glad, då vi fick en syriansk broder som konverterade till Islam efter ca:20 år som ortodox kristen, och vi tog emot honom med öppna armar, han berättade lite kort om hur jobbigt det var att hitta till islam när man lever som Syrian, och hur hans omgivning såg på Islam!
Och det som är mest roligt av allt är att han hittade till islam på samma sätt som ni kommer göra och upptäcka en vacker dag. han ville smutskasta islam och därför så började han läsa om islam för att veta vad han skall kritisera, och han började med copy past metoden som används här ofta, och han utvecklade sin egna ideer sedan, men till sist kunde han inte bara se sanningen framför sig och inte acceptera det, och jag hoppas från hela mitt hjärta att ni följer hans fotspår!

Hälsningar Cordoba

Det var ju det sjukaste jag läst. Men ska man ljuga så ska man göra det ordentligt. Varför skulle vi hata Judar för? Det är väl ni muslimpack som hatar dom. Och att en Syrian skulle bli muslim finns inte i denna värld. För det första så har kristna människor något som kallas logik. Och en människa med logik kan aldrig tro att en pedofil,mördare,lögnare,våldtäksman,tjuv är en profet. Så sluta med din lögner din hjärntvättade ökenråtta.
Du är en simpel kamelryttare. Kan lova att din pappa köpte din mamma för 3 kameler.
Ni har förpestat Sverige. Ni har tagit med er samhällsgiftet Islam.
Citera
2009-08-06, 22:18
Medlem
flygande mattans avatar
Peter_UU

Citat:
Först och främst, den arabiska "originalkoranen" är i själva verket 1 av minst sju olika koraner, varav de sex övriga vi inte har till förfogande brändes under kalifaternas styre. För det andra, den koranbok som muslimer i världen idag läser är reviderad till 62%. Verser har tagits bort, ändrats och lagts till. Ett litet exempel är versen där det står att en muslim ska be 50 ggr om dagen, men som ändrats till 5 eftersom man - antagligen - ansåg att nästan hela dagen skulle spenderas i bön.
Nope det stämmer inte. Utan att det handlar om sju olika sätt att recitera Koranen och de är alla rätt.

Det stämmer att alla tidigare utgåvor av Koranen förstördes när Koranen skrevs i bokform under Uthmans styre. Det handlade om ofullständiga utgåvor, utgåvor som ägarna hade börjat göra anteckning i osv. Givetvis ett klokt beslut att eliminera att ev felaktigheter skulle smyga sig in. Men allt det här kan du ju läsa om utifall du vill förkovra dig.

Det var en intressant upplysning, var kommer siffran 62 procent ifrån? Var hittade du det någonstans?

Vilka verser har tagits bort och vilka har lagts till efter Koranens slutförande?

Det står inte om 50 böner i Koranen däremot står det i ahadith. Det finns att läsa i samband med profeten Muhammads (fvmh) himmelska resa. Oerhört intressant hur 50 blev 5, vilket framkommer där.

Så det var inte därför antalet blev fem, utan det var för att Moses (fvmh) var en klok man som visste av egen erfarenhet att de troende inte klarar av att be så många gånger per dag, hans folk gjorde det inte.

Citat:
Och nu till min egentliga fråga: hur visste mohammed att det som skrevs ner var korrekt till punkt och pricka?
Det får du ju också reda på om du läser om uppenbarelsen. Ledorden till dig är, recitation och Gabriel. Take it from there.

Citat:
Du menar alltså att en helt vanlig solnedgång - som alla människor med ögon upplever och ser - fick så stor betydelse att man var tvungen att skriva ner det? Trams. Nej flygande_krattan, det som allah beskriver här är en händelse i fantasin, för att imponera på sina anhängare. Tyvärr har vetenskapen fått för sig att det allah beskriver i koranen, att solen går ner i en lerig pöl, är en osanning - liksom allt annat i koranen. Och många exempel finns det.
Nej det har ingen stor betydelse, det är ni missionernade kristna Islam-kritiker som upphöjer det till stor betydelse och det endast för att ni inte förstår att ta till er vad Koranen säger. Det finns olika ting som beskrivs i Koranen, även sådant som skett före Islams tid. Det kan ses betydelselöst, men Allah (swt) ansåg det ändå så pass viktigt så att vi skulle få reda på det. Koranen är inte bara en regelbok, utan innehåller även annan information.

Så återigen så är lerpölen inte ett vetenskapligt faktum som beskrivs av Allah (swt) utan det är något som en person iakttar.
Senast redigerad av flygande mattan 2009-08-06 kl. 22:31.
Citera
2009-08-06, 22:19
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Nej det är inte tydligt alls. Muslimer sjunger också ut sin bön.
Det har inget med sång att göra alls.
Citera
2009-08-06, 22:26
Medlem
flygande mattans avatar
Peter_UU

Citat:
Nja det var ju till och från. Är man ute under ett plundringståg så sover man nog ute ja, men hemma i den erövrade staden sova han på en säng. Det står det mycket om i hadith, tex att han sov med en mugg eller kanna under sängen eftersom han periodvis var sängvätare. Står tydligt i hadith. allah hade en profet som både läckte och var analfabet.
Vilka var då dessa plundringståg som du refererar till?
Ordet som används på arabiska kan inte översättas med erövra utan besegra men det måste man ha ett hum om arabiska för att förstå. Annars kan man slarvigt översätta det med erövra givetvis. Så det stämmer att Islam besegrade över stora områden där människor fick kännedom om dess läror.

Kan du referera till hadithen som du tar upp? Den har jag inte läst.

Citat:
ja det är ju ganska svårt att få till en bok när man själv inte kan skriva. Surornas budskap ändrades efter mohammeds behag och humör, som förändrades med tiden. vissa suror, som mohammed hade kommit med, hade han helt glömt när hans anhängare dagen efter bad att få höra dem igen för att lära sig dem utantill. när mohammed efter många om och men insåg att han helt hade glömt dem så sa han till anhängarna att han hade fått en uppenbarelse från allah att suran i fråga hade förkastats och var icke gällande längre.
Ja om vi talar om vanliga människor så är jag beredd att hålla med. Men nu talar vi om Allahs (swt) utvalde och en gudomlig uppenbarelse, då borde du förstå att du inte kan jämföra rakt av med vem som helst.

Det stämmer att uppenbarelserna handlar om olika ting, givetvis, annars vore det ju besynnerligt. Så många olika ting berör den.

Nu svamlar du återigen om något som inte har någon som helst referens utan som du uppfinner i ditt huvud. Så vill du ha lite mer gehör, ge då lite att gå efter också.
Citera
2009-08-06, 22:28
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Jag har redan visat att koranen uppmanar till våld och mord, som tydligt visas i de verser och käller jag har citerat. Övrig diskussion är bara bonus.
Fast det har du ju inte, för du klarar inte av att läsa verserna i sitt sammanhang och när och var de uppenbarades.

Skulle du misshandla Bibeln på samma sätt så skulle du förstå vad du håller på med, men du är för feg för det och stoppar huvudet i sanden för det är enklare för dig.
Citera
2009-08-06, 22:29
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Jag vet hur det ligger till med dig Peter_UU, simpson78, och bunt andra assyrier/syrianer här på FB!
Ni är uppväxta i era hem och kyrkan med ett hat mot alla människor, ni hatar judar för att de korsfäste Jesus, och ni hatar muslimer för att de följer den sista och sanna religionen medan hävdar att ni har rätt, och allt det här är inte ert fel. sedan ni var som barn har ni aldrig fått tänka till själva, och ifall ni hade några åsikter som inte var lik föräldrarna så fick ni säkert rejäl med stryk hemma, och detta har påverkat ert mentalitet ordentligt vilket märks klart och tydligt på era inlägg, och skulle jag börja citera så är det lika bra att citera allt.

Ni kan aldrig och kommer aldrig kunna uppnå ert mål nämligen "Stoppa Islam", då Allah har lovat att denna religion kommer segra med rättvisan och det bästa för mänskligheten, medan ni tillbringar hela eran dag på FB och sliter arslet av er för att hitta skit snack om Islam så jobbar vi muslimer på fältet, och vi uppnår mer resultat än vad ni kan drömma om, och allt det här är med Allahs hjälp och inte vårt.
Så fortsätt med ert smutskastande, och jag lovar dig att vi kommer fortsätta sprida ljuset till hela mänskligheten.

Och idag är jag mer än glad, då vi fick en syriansk broder som konverterade till Islam efter ca:20 år som ortodox kristen, och vi tog emot honom med öppna armar, han berättade lite kort om hur jobbigt det var att hitta till islam när man lever som Syrian, och hur hans omgivning såg på Islam!
Och det som är mest roligt av allt är att han hittade till islam på samma sätt som ni kommer göra och upptäcka en vacker dag. han ville smutskasta islam och därför så började han läsa om islam för att veta vad han skall kritisera, och han började med copy past metoden som används här ofta, och han utvecklade sin egna ideer sedan, men till sist kunde han inte bara se sanningen framför sig och inte acceptera det, och jag hoppas från hela mitt hjärta att ni följer hans fotspår!

Hälsningar Cordoba
Allahu Akbar!
MashaAllah, må Allah Subhanhu wa Ta'ala göra hans väg rak och ljus och underlätta för honom de svåra stegen han möter utefter vägen, ameen.
Senast redigerad av flygande mattan 2009-08-06 kl. 22:33.
Citera
2009-08-07, 02:34
Medlem
CordobaCordobas avatar
Citat:
........

Att du har fått en så skev bild av islam tyder endast på att du inte lärde känna islam från den rätta källan, och istället har du valt och fråga islam hatare om denna religion!
Och jag tror inte ett dugg på att du ville hitta sanningen, och 99,99% av det du skrev i ditt inlägg är bara lögner och påhitt! Jag är från Syrien och jag vet hur syrianer/assyrier har det i sina hemländer, ni har det mycket bättre än många där borta, så vad gnäller ni över??
Jag som muslim kan inte återvända till hemlandet, medan du kan åka ner dit på semester varje år, jag kan inte äga något i mitt eget hemland, medan ni får köpa mark och hus, min familj trakasseras pågrund av mig, medan era släkt lever som kungar där nere, så vad gnäller ni om??
Citera
2009-08-07, 02:39
Medlem
CordobaCordobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpson78
Det var ju det sjukaste jag läst. Men ska man ljuga så ska man göra det ordentligt. Varför skulle vi hata Judar för? Det är väl ni muslimpack som hatar dom. Och att en Syrian skulle bli muslim finns inte i denna värld. För det första så har kristna människor något som kallas logik. Och en människa med logik kan aldrig tro att en pedofil,mördare,lögnare,våldtäksman,tjuv är en profet. Så sluta med din lögner din hjärntvättade ökenråtta.
Du är en simpel kamelryttare. Kan lova att din pappa köpte din mamma för 3 kameler.
Ni har förpestat Sverige. Ni har tagit med er samhällsgiftet Islam.

Jag känner en del syrianer här, och de pratar då och då om judarna och hur mycket de hatar de, det är ju snarare mer än hitler, och de vågar uttrycka sig öppet om det framför muslimerna för att de vet att de flesta muslimerna ogillar terror staten Israel.
Och om du inte vill tror att en Syrian har blivit muslim så är det upp till dig mannen, men dina ord kommer inte betyda något, för att han är muslim.

Sverige är vårt land så som det är ditt, och du har inte ensam rätt att vara här längre!

Och jag tror inte att du behöver blanda in min far och mor i diskussionen då deras toa tofflor är värda mer än dig!
Citera
2009-08-07, 13:34
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:

Hälsningar Cordoba

Men snälla...och NEJ jag är inte syrian!

Har allah lovat?? wow ringde han dig och berättade din hjärntvättade människa....De flesta muslimska länder är efterblivna...har varit det länge och kommer så förbli!
Väst drar ifrån då vi är sekulariserade, vi kommer fortsätta producera välstånd medans Islam kommer forstätta producera terrorister, fanatiker och terror....
Citera
2009-08-07, 13:37
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Jag känner en del syrianer här, och de pratar då och då om judarna och hur mycket de hatar de, det är ju snarare mer än hitler, och de vågar uttrycka sig öppet om det framför muslimerna för att de vet att de flesta muslimerna ogillar terror staten Israel.
Och om du inte vill tror att en Syrian har blivit muslim så är det upp till dig mannen, men dina ord kommer inte betyda något, för att han är muslim.

Sverige är vårt land så som det är ditt, och du har inte ensam rätt att vara här längre!

Och jag tror inte att du behöver blanda in min far och mor i diskussionen då deras toa tofflor är värda mer än dig!

Sverige är ett land som tyvärr har importerat en jävla massa muslimer som kostar pengar och snyltar på vårat vackra land...! så juridisk kanske dessa har rätt att vara här men ALDRIG moraliskt!
Citera
2009-08-07, 14:02
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
Men snälla...och NEJ jag är inte syrian!

Har allah lovat?? wow ringde han dig och berättade din hjärntvättade människa....De flesta muslimska länder är efterblivna...har varit det länge och kommer så förbli!
Väst drar ifrån då vi är sekulariserade, vi kommer fortsätta producera välstånd medans Islam kommer forstätta producera terrorister, fanatiker och terror....
Du kanske ska ha lite i åtanke hur det fungerar när man valt sin väg som troende. Man litar till Allah (swt) och vad Han säger. Där har du utgångspunkten.

Säkert kommer välståndet att växa, även om det även kan medföra klyftor. Jag tror många av jordens innevånare annars ändå är rätt nöjda med om de mår bra, känner tillfredsstillelse, har friskt vatten att tillgå, mat för dagen osv. Dvs basala behov. Ibland känns onekligen det materialistiska välståndet som om det endast vore till för dem som känner missnöje och måste förgylla tillvaron.
Citera
2009-08-07, 22:03
Medlem
Simpson78s avatar
Citat:

Jo men du ser skillnaden är att ni efterblivna muslimer har stulit mitt land. Det är därför jag är här. För jag har inget land. Men ni muslimpack har ju många egna länder, så vad i helvetet gör ni här. Är ni för efterblivna för att bygga upp ett land?
Titta bara på Libanon. Åk till dom kristna områdern och sedan åker du till dom muslimska. Det är ju som dag och natt. Ni är för dumma för att klara av att bygg upp ett land där människor har det bra.
Det enda ni är bra på är att rida på kameler.

Ni är ett jävla gäng parasiter. En vanlig muslims familj består av 8 barn. Och inte en enda av dessa pack jobbar. Bidra med något istället för att komma hit och ställa krav på att vi vill si och så efter som djävulsboken koranen säger så. Jävla pissfolk.
Senast redigerad av Simpson78 2009-08-07 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in