Citat:
Ursprungligen postat av
hundenmuhammed3
Jag tror detta är en naturlig instinkt hos varje man. I djurvärlden våldtas honorna hela tiden, en del av naturens gång. Tyvärr har vi hittat på en massa onödiga lagar som ger kvinnor bestämmanderätt över sin kropp. Tänk dig en skön värld där man fick knulla vem fan man ville och var som helst.
Även din kille, bror och far drömmer varje dag om att överfalla en tajt liten fjortis

Detta är kanske ett troll-inlägg men jag ska ändå svara...
Det med våldtäkt i djurvärlden är något som ofta hävdas att det finns men gör det verkligen det? Någon skulle säga att man kanske har observerat djur och tillfällen då det ena djuret inte verkar vilja men det andra tvingar sig på.
Problemet med det kan vara att man tolkar in mänskliga beteenden hos djur som kanske inte existerar egentligen...
De flesta djur har också parnings-säsonger och då brukar i stort sett alla djur av en viss art para sig. Det är ju knappast så att t.ex. en hjort tänker "Jag känner inte för att skaffa ungar. Jag är mer intresserad av att studera träd i skogen". Så då kommer frågan i sådana situationer om djur ens kan avstå från att para sig?
Sen är djur också väldigt mycket drivna av starka drifter som de kanske inte kan stå emot. Hundar juckar t.ex. på saker och även människor, tikar juckar på varandra ibland när de löper om inga hanhundar finns tillgängliga. Det utgör nog knappast direkt våldtäkt och indikerar inte att de är "lesbiska" heller...
Katter? Ja, en honkatt som inte är steriliserad kommer om den tvingas vara inomhus, bete sig allt sämre och kommer försöka fly utomhus vid varje möjligt tillfälle.
Sen har vi parningen hos katter som om t.ex. honkatten lyckas fly. Det föregås av slagsmål mellan hankatter och avslutas med ett "gang bang" där alla hankatter i närheten parar sig med honan. Det är också smärtsamt då han katters penisar har "krokar".
Så hela alltet hyfsat brutalt och dessutom smärtsamt för honkatten, men kan trots detta nog inte ses som en våldtäkt. Detta för att det är det sätt katter parar sig på...
Utöver det att djur nog inte känner skam i samband med sex oavsett hur de blivit utsatta för det. Djur har t.ex. sex framför varandra och framför människor. Så man kan anta att ett djur som utsatts för något som kan likna våldtäkt våldtäkt inte känner liknande känslor som en människa som som utsatts för det.
Så möjligen kan våldtäkt bland djur (om det finns) enbart förekomma bland djur som inte har parnings-säsonger. Och även där är det nog svårt att avgöra om det är våldtäkt. Utöver detta så gör människor en massa saker men djur skaffar mestadels föda, parar sig och föder upp ungar, skaffar föda till sig själva och ungarna. Så de har inte så mycket att göra utöver dessa beteenden vilket sätter det i lite annat perspektiv jämfört med människors situation...
Sen resten du skriver tror jag överlag inte stämmer. De flesta män vill inte tvinga sig på en partner.