Det kan man undra... Tror många har svårt att förstå hur någon kan få ut något (eller det får han i för sig...) av att dra in en kvinna i en buske, hota henne och sen spänna på. Speciellt när det är kallt ute... Våldtäkter sker väl även sent på hösten och vintern?
Utöver det själva omoralen... Blottare hävdas ju tro att kvinnorna vill det, men en överfalls-våldtäktsman? Tvivlar på att han tror att kvinnorna gillar det... Han borde väl vara medveten om att han inte bara skadar kvinnan fysiskt, men även psykiskt?
Så tänker han så här?
"Jag är lite kåt och pallar inte ragga eller nåt. Ska ut och se om jag hittar en kvinna jag kan dra in i en buske och köra. Oj, höll på att glömma kniv. Kan vara bra att ha att hota med... Men då så... På med lite eau de cologne så kör vi."
Eller kanske inte... Men hur tänker en sådan våldtäktsman egentligen? Och en annan sak... Kan en överfalls-våldtäktsman vara psykiskt frisk?
Vad tror ni?
Hör detta bättre hemma i annat forum så flytta men detta handlar definitivt om psykologi.
Senast redigerad av Snobird 2025-10-16 kl. 01:33.
Handlar nog folk som går igång på extrem dominans och att kontrollera andra. Liknande lustmördare som får en väldig tillfredställelse av att känna att de kan besluta över andra människors liv.
Det kan man undra... Tror många har svårt att förstå hur någon kan få ut något (eller det får han i för sig...) av att dra in en kvinna i en buske, hota henne och sen spänna på. Speciellt när det är kallt ute... Våldtäkter sker väl även sent på hösten och vintern?
Utöver det själva omoralen... Blottare hävdas ju tro att kvinnorna vill det, men en överfalls-våldtäktsman? Tvivlar på att han tror att kvinnorna gillar det... Han borde väl vara medveten om att han inte bara skadar kvinnan fysiskt, men även psykiskt?
Så tänker han så här?
"Jag är lite kåt och pallar inte ragga eller nåt. Ska ut och se om jag hittar en kvinna jag kan dra in i en buske och köra. Oj, höll på att glömma kniv. Kan vara bra att ha att hota med... Men då så... På med lite eau de cologne så kör vi."
Eller kanske inte... Men hur tänker en sådan våldtäktsman egentligen? Och en annan sak... Kan en överfalls-våldtäktsman vara psykiskt frisk?
Vad tror ni?
Hör detta bättre hemma i annat forum så flytta men detta handlar definitivt om psykologi.
Det handlar om makten över andra inte för att man råkar bli lite kåt!
Jag vet inte då jag inte studerat ämnet men har som ung råkat ut för en hel del trakasserier till mer eller mindre överfallsförsök, till att någon hoppat ur en buske till lite andra grejer och den gemensamma nämnaren är att samtliga haft ett tydligt raseri samt gett tönt/nörd-vibbar.
En blottare jag råkade ut för gav samma slags "harmlösa" till "efterblivna" intryck som den sortens typ ger men, i rätten fanns raseriet där under ytan.
Det är inte män som ger sig på stora starta karlar överlag så det är väl något hos dem som saknar så mycket maskulint att de slutligen anklagar främmande kvinnor som bara råkar komma i deras väg och då oftast mycket unga kvinnor.
Jag tror det finns olika typer av överfallsvåldtäktsmän. Det handlar i slutändan om dominans. Man kanske inte får dominera en kvinna utan känner sig förminskad av kvinnor i verkliga livet och detta blir personens revench.
Jag tror också att många överfallsvåldtäkter sker av ren slump och speciellt på sommaren. Det finns ju män som våldtar för att kvinnan klär sig lättklätt och tycker hon förtjänar det pga klädstil.
Konstigt nog så sker det också överfallsvåldtäkter under vintern också vilket är helt obegripligt.
Dom flesta våldtäkterna sker i hemmet eller inomhus allafall av en förövare som är bekant. Överfaller man ute så saknas det koppling till personen vilket gör att man skulle kunna komma undan. Detta kanske tycker dessa män att detta låter smartare.
Läs först på om sexualdrift, evolutionen och grundläggande biologi.
Läs sedan om dålig impulskontroll hos vissa människor, låg IQ, avsaknad av empatisk förmåga och svårigheter att förstå konsekvenserna av sina handlingar, och hur dessa egenskaper hänger ihop och skiljer extremt mellan olika folkgrupper.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!