• 1
  • 2
2025-10-05, 11:13
Medlem
Cremefraicheds avatar
Hej,

Jag har på senaste tiden svängt över till Kristendomen och jag hade velat gå till kyrkan men fan, alla kyrkor man kollar på har något typ av bullshit i sig. Är det inte bögar och HTBQ så är det sång och annat skit. Det är så jävla cringe när dom står och sjunger "jesus älskar dig" i 10 minuter eller ska ha någon transa på scen med regnbågsflaggan.

Jag är liksom bara ute efter en vanlig jävla kyrka, gå på en söndag där jag kan lyssna på en präst som pratar om bibeln med lite orgelspel ibland. Inte sing a long och tända ljus till.

Tittat lite på ortodoxa kyrkan men verkar ju bara finnas Syrianer eller Ryssar, katolska kyrkan? Mja bra fråga faktiskt,, och Jehovas vittnen - ännu bättre fråga. Förmycket sekt nästan.

Bra fråga faktiskt, jag är rätt försvunnen i en dimma här och alla ljus man ser verkar vara falska på något sätt.
Citera
2025-10-05, 11:18
Medlem
triptykens avatar
Du kan gå med i ett bibelstudiesällskap om du vill?

Problemet är att många är ju liksom inriktade på sin variant av kristendomen och delar du inte den kan det ju bli litet jobbigt. Å andra sidan så tittar du på Rysk-ortodoxa kyrkan (och antar jag Grek-ortodoxa och andra ortodoxa varianter) och katolikerna... och Jehovas... så känns som om vad som helst där nån läser högt i en fin lokal funkar för dig.

Det kanske kan vara bra om du kollar vad du själv tror på först. Dom är ju rätt annorlunda hela gänget.
Citera
2025-10-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Hej,

Jag har på senaste tiden svängt över till Kristendomen och jag hade velat gå till kyrkan men fan, alla kyrkor man kollar på har något typ av bullshit i sig. Är det inte bögar och HTBQ så är det sång och annat skit. Det är så jävla cringe när dom står och sjunger "jesus älskar dig" i 10 minuter eller ska ha någon transa på scen med regnbågsflaggan.

Jag är liksom bara ute efter en vanlig jävla kyrka, gå på en söndag där jag kan lyssna på en präst som pratar om bibeln med lite orgelspel ibland. Inte sing a long och tända ljus till.

Tittat lite på ortodoxa kyrkan men verkar ju bara finnas Syrianer eller Ryssar, katolska kyrkan? Mja bra fråga faktiskt,, och Jehovas vittnen - ännu bättre fråga. Förmycket sekt nästan.

Bra fråga faktiskt, jag är rätt försvunnen i en dimma här och alla ljus man ser verkar vara falska på något sätt.

Nu sysslar inte svenska kyrkan speciellt mycket med det du antyder. Däremot har det gått mycket uppmärksamhet när så sker. Du skapar en bild av några få händelser och dra slutsatser som inte är sanna.

Själv tycker jag dock det är ett ickeproblem då det inte lockar att tro på sagor. Det är väl det som är det stora tramset.
Citera
2025-10-05, 11:28
Medlem
Glostrups avatar
Du kanske först ska förstå att svenska kyrkans (och kristendomens) huvudbudskap är välvilja mot sin nästa? Med din fundamentala intolerans så ska du nog snarare söka dig till någon av de högerkristna sekterna, eller kanske islam.

Eller så rannsakar du ditt inre och funderar på det faktum att en så uttalad homofobi som du verkar känna ofta grundar sig på undertryckt homosexualitet.
Citera
2025-10-05, 11:38
Medlem
https://swedenborgskyrkan.se/enstaka...stjanst-121025

Tacksägelsegudstjänst i Swedenborgskyrkan!
Gudstjänst med pastor Eric Sjödin

Välkommen till tacksägelsegudstjänst i Swedenborgskyrkan. En stund av stillhet, bön och gemenskap där Ordet öppnas och vi söker Herrens närhet. Alla är välkomna.

Hemandakt via nyhetsbrevet.

Swedenborgskyrkan
Tegnérlunden 7
Stockholm

https://roseniuskyrkan.se/gudstjanst/

Välkommen att fira gudstjänst med oss varje söndag kl. 11:00!

Adress: Smala gränd 5
T-bana: Hötorget

https://www.kyrktorget.se/

På Kyrktorget hittar du uppgifter om ca 5 000 församlingar och kyrkor från de kristna samfunden.
Senast redigerad av GudsFarfar 2025-10-05 kl. 12:35.
Citera
2025-10-05, 11:56
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Du kan gå med i ett bibelstudiesällskap om du vill?

Problemet är att många är ju liksom inriktade på sin variant av kristendomen och delar du inte den kan det ju bli litet jobbigt. Å andra sidan så tittar du på Rysk-ortodoxa kyrkan (och antar jag Grek-ortodoxa och andra ortodoxa varianter) och katolikerna... och Jehovas... så känns som om vad som helst där nån läser högt i en fin lokal funkar för dig.

Det kanske kan vara bra om du kollar vad du själv tror på först. Dom är ju rätt annorlunda hela gänget.

Jo det var planen. Men det handar om att gå till rätt sällskap. För mig handlar det här om en form av seriösitet inom tron och jag ser det här med exempelvis HTBQ som en korruption av kyrkan samt tron. Alla som har läst bibeln vet att homosexualitet är fel och jag personligen har inget emot bögar eller liknande så länge det inte är i det publika och pressande på barn/pride tjafs. Jag vet att där jag har en pride-flagga så är det infekterat av antikrists tentakler och står inte för den riktiga kristna tron.

Ja, saker utvecklas men det finns nu präster inom de kretsarna som pratar om att Jesus inte har existerat och gud finns inte. Vilket är en jävligt märklig syn på det hela men dom finns och jag vill inte ha med dom att göra. Falska och lögnare.

Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Buddhism! Rakt och rent sökande efter sanning och sanningen om en själv. Köp lite böcker om buddhism och läs på så förstår du. Sedan - tillämpa!

Nä, fuck Buddhism. Det träsket har jag redan vart inne i och det är inte min grej.

Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Konvertera till Islam kanske, dom håller inte på med bögerier.
Islam står för våld och blod. Det är en religon som inte hör hemma i väst.

Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Nu sysslar inte svenska kyrkan speciellt mycket med det du antyder. Däremot har det gått mycket uppmärksamhet när så sker. Du skapar en bild av några få händelser och dra slutsatser som inte är sanna.

Själv tycker jag dock det är ett ickeproblem då det inte lockar att tro på sagor. Det är väl det som är det stora tramset.

Svenska kyrkan är infekterad med politiskt skit, vänster och sossar som sprider sin propaganda genom kyrkan. Det är inga fåtal händelser utan något som är utbrett inom Svenska kyrkan och vart länge. Jag har redan stött på homosexuella präster, kvinnor som är präster (fast Bibeln och tron inte tillåter kvinnor som präster). Hela skitet bygger på vänster-trams som går bort från ursprungstron.

Nej, du förstår inte ifall du bara tror det är "tro på sagor" och skit. Bibeln är stort sett en historiebok med religöst perspektiv. Sen ifall du nu tror på gamla testamentet, nya testamentet, bla bla alla de olika heliga skrifterna som alla har något att säga och lägga till om. Det är inte att tro på sagor, men tro på något större. Det är inte helt lätt att förstå, speciellt inte som uppväxt sekulär och jag är inte ens helt övertygad för något ljus har jag aldrig sett eller insett. Men av allt skit där ute så har den kristna tron en bra moral och synsätt på saker, det är inte dekadant eller promotar sånt skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du kanske först ska förstå att svenska kyrkans (och kristendomens) huvudbudskap är välvilja mot sin nästa? Med din fundamentala intolerans så ska du nog snarare söka dig till någon av de högerkristna sekterna, eller kanske islam.

Eller så rannsakar du ditt inre och funderar på det faktum att en så uttalad homofobi som du verkar känna ofta grundar sig på undertryckt homosexualitet.

Det handlar inte om homofobi. Jag har faktiskt inget emot homosexuella, det handlar om att Kristendom har aldrig tillåtit homosexualitet, det är väldigt tydligt och klart i Bibeln om det. Har man en kyrka som tillåter homosexuella och viftar med prideflaggan så är det inte en kyrka som sprider riktig Kristendom utan en upp och ner vänd version av den - ve säga en del av antikrist.

Och här handlar det om alla dessa krafter som försöker gräva sig in i varje kyrka och försöker sprida en falsk ideologi. Det är inte olikt Mormonerna med Smith som bara hittade guld plattor från ingenstans och börjar predika det.

Beware of false prophets, who come to you in sheep's clothing but inwardly are ravenous wolves.

Och det är vad det handlar om här. Att tillåter dom inte homosexuella så vet jag att iallafall att det inte är helt infekterat, men det är bara en box som kryssas i av flera som måste uppfyllas i mitt shittest.

Lite om sådär med att se en Mega-church där allt bara handlar om att donera pengar med Kenneth Copeland. Antikrist.
Citera
2025-10-05, 12:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143

Stämmer verkligen det? Tycker det är många tillfällen vid olika kyrkor senaste +20 åren där så kallade präster lägger ut texter om hbqt, invandring, klimat osv. Det är bra att försöka vara lyhörd i sin samtid men när man bedriver propaganda och politik i Guds hus motsätter jag mig det. Vänsteridioten KG Hammar har ju tillstått att han blev präst för att ändra kyrkan inifrån. Stasiagenten Antje Jackileén gjorde sitt. Att man inte vänt upp och ner på varenda sten i Sverige för att röka ut främmande makt och deras förstörande av land, folk, kultur osv är stötande. Svenska folket tillsammans många andra europeiska folk utsätts för ett folkmord.

Skulle gärna se att det fanns möjlighet att få riktiga kyrkor med äkta präster rekommenderade över hela landet, inte bara i Stockholm.
Citera
2025-10-05, 12:03
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Stämmer verkligen det? Tycker det är många tillfällen vid olika kyrkor senaste +20 åren där så kallade präster lägger ut texter om hbqt, invandring, klimat osv. Det är bra att försöka vara lyhörd i sin samtid men när man bedriver propaganda och politik i Guds hus motsätter jag mig det. Vänsteridioten KG Hammar har ju tillstått att han blev präst för att ändra kyrkan inifrån. Stasiagenten Antje Jackileén gjorde sitt. Att man inte vänt upp och ner på varenda sten i Sverige för att röka ut främmande makt och deras förstörande av land, folk, kultur osv är stötande. Svenska folket tillsammans många andra europeiska folk utsätts för ett folkmord.

Skulle gärna se att det fanns möjlighet att få riktiga kyrkor med äkta präster rekommenderade över hela landet, inte bara i Stockholm.

Det stämmer inte. Varje kyrka med koppling till Svenska kyrkan jag har vart i har haft en pride-flagga i fönstret och man stoltserar med homosexuella präster och pride, jo förutom den i Skäggetrop. Där var det ganska tomt på htbq grejer, man kan ju undra varför.

Jobbade till och med ihop med en homosexuell präst i en annan stad.
Citera
2025-10-05, 12:03
Medlem
kyrkstockens avatar
Katolikerna håller på tradition i alla fall. Där skulle jag börja. Större städer har nybörjarkurser/nosa på katolicism.
Citera
2025-10-05, 12:06
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Katolikerna håller på tradition i alla fall. Där skulle jag börja. Större städer har nybörjarkurser/nosa på katolicism.

Nej det gör dom inte. Gott om HTBQ grejer inom Svenska Katolska kyrkan
https://www.hbtqikat.se/

Det enda dom håller sig hyfsat på är abort. Men även det börjar det svänga på i en del katolska kretsar. Infektionen har spridit sig dit med.
Citera
2025-10-05, 12:08
Medlem
Tolvstegsprogram passar dig. Där är folk mer seriösa med livet, rätt och fel och det andliga. Där kommer du kunna släppa dina masker. Kyrkor, synagogor och moskéer är statliga fragment med politiska budskap, finns inget andligt inte en andligt i kombination med politiskt.
Vill du dö ska du engagera dig i kyrkan. Vill du leva sök dig till ditt sanna jag.
Citera
2025-10-05, 12:12
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Tolvstegsprogram passar dig. Där är folk mer seriösa med livet, rätt och fel och det andliga. Där kommer du kunna släppa dina masker. Kyrkor, synagogor och moskéer är statliga fragment med politiska budskap, finns inget andligt inte en andligt i kombination med politiskt.
Vill du dö ska du engagera dig i kyrkan. Vill du leva sök dig till ditt sanna jag.

Jag är inte nykterist och kommer nog aldrig vara det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in