2025-10-05, 20:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Tyvärr används benämningen "rysstroll" på samma sätt som ordet "rasist" för några år sedan.
Om du tror att Ryssland har konton på forumet så borde rimligtvis även andra länder ha detta eller hur?
Ukraina vinner informationskriget stort, se bara på Ukrainakrigtråden, 90% är starkt antirysk information. Alltså är ryssen urusel i informationskriget.
Det finns ett flertal avslöjade namgivna organisationer som sysslar med det här och all som har ögon att se med kan konstatera att det är gott om dem här.
Det främsta problemet är inte vad de säger utan att det helt enkelt är jävligt ointressant att läsa deras ointelligenta tråkiga skit inlägg om ämnen som de inte egentligen vet något om eller bryr sig om eller har mandat att skriva något vettigt om.
Hade det funnits en användbar ignore funktion hade det varit ett mindre problem.
Citera
2025-10-05, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det finns ett flertal avslöjade namgivna organisationer som sysslar med det här och all som har ögon att se med kan konstatera att det är gott om dem här.
Det främsta problemet är inte vad de säger utan att det helt enkelt är jävligt ointressant att läsa deras ointelligenta tråkiga skit inlägg om ämnen som de inte egentligen vet något om eller bryr sig om eller har mandat att skriva något vettigt om.
Hade det funnits en användbar ignore funktion hade det varit ett mindre problem.

En ignorefunktion som visar postaren vem eller hur många som ignorerar?

Har man 100 procent ignore talar man för döva öron, kanske kan få någon att snäppa upp kvaliteten på sina inlägg.
Citera
2025-10-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Det är sjukt tröttsamt att läsa trådar när det ständigt dyker upp klappträn med "Du har en annan åsikt än jag, ryss/ukraina/israel/palestina-troll! Hur mycket får du betalt av Putler/etc.? Skaffa bättre översättare!"

Det har blivit oehört vanligt förekommande sedan 2022. Det reducerar diskussionen till pajkastning istället för saklig debatt och tolereras alldeles för mycket. Det har gjort mig helt ointresserad av att läsa politiktrådar.

Ja jag kan rapportera men jag kollar Flashback kanske en gång om dagen och långt efter att sandlådan är evakuerad igen.

MÅnga flashbackare tolkar åsiktsfrihet inte som rätten att kalla folk för pejorativ, t.ex. idiot, och att kränka både grupper och individer. Vi bör hantera ordet "troll" på samma vis som andra pejorativ. Troll står för att personen försöker provocera, och gör man det borde man tåla att bli kallad det.

På Wikipedia finns en princip att inte mata trollen. Man anklagar ingen för att vara troll och diskutera med dem om de är det, utan man stänger bara av dem rätt av om de inte lyder tillsägelser.
Citera
2025-10-06, 07:35
Medlem
Citat:
Den enorma mängden troll är forum förstorande men flashbacks trötta modertorskara verkar mest tycka att riktiga icke ryska icke automatiserade användare är jobbigare och ni verkar inte bry er om den enorma sänkningen av kvaliteten som sker på grund av de ryska trollen från diverse ryska påverkans byråer.
Nej, det är sådana som du som sänker kvaliteten genom att ständigt grundlöst anklaga era meningsmotståndare för att vara troll (oavsett nationalitet), trollfabriker, AI och fan vet vad. Det spårar bara ur vettiga diskussioner, är inget annat än ad hominem och jävligt tröttsamt att läsa. Ni är inga genier som har genomskådat en stor statlig psyop, ni är OFF TOPIC.
Citera
2025-10-06, 08:21
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

”Har mandat att skriva någonting om”
😁

Tror du det är så jävla underhållande att läsa ZZ, vatnik, rysstroll, och diverse medvetna felstavningar som knappt gör inläggen läsbara i varenda tråd heller?
Citera
2025-10-06, 08:29
Medlem
Utmärkt förslag. Det är alltid sakfrågan i trådstarten som ska diskuteras och kärnan i inlägget man besvarar som ska bemötas.

Det är absolut aldrig relevant huruvida det är ett troll som startat en tråd eller skrivit ett inlägg.

Trollanklagelser är ett ociviliserat sätt att bemöta ett inlägg. I någon mening är det till och med en härskarteknik som oftast syftar till att avväpna och förminska den andres inlägg utan att själv behöva presentera några genomtänkta argument.

Jag förordar totalförbud mot trollanklagelser!
Citera
2025-10-06, 08:29
Medlem
scoremaxs avatar
Det rätta svaret torde vara att ingen borde stängas av av den här anledningen.

”Trollanklagelser” slängs åt alla möjliga håll nuförtiden, och regelverket kan med lätthet hantera varianter redan idag som inte handlar om rena åsikter vem som är troll eller inte.

Shit vad alla tror att just deras åsikt är viktig idag.
Förbjuda åsikter.
Ja jävlar. 😂
Citera
2025-10-06, 08:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Utmärkt förslag. Det är alltid sakfrågan i trådstarten som ska diskuteras och kärnan i inlägget man besvarar som ska bemötas.

Det är absolut aldrig relevant huruvida det är ett troll som startat en tråd eller skrivit ett inlägg.

Trollanklagelser är ett ociviliserat sätt att bemöta ett inlägg. I någon mening är det till och med en härskarteknik som oftast syftar till att avväpna och förminska den andres inlägg utan att själv behöva presentera några genomtänkta argument.

Jag förordar totalförbud mot trollanklagelser!

Låt det vara.
Det är Också en del av yttrande och åsiktsfriheten.
Citera
2025-10-06, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Låt det vara.
Det är Också en del av yttrande och åsiktsfriheten.
Nej, off topic har nada med yttrandefrihet att göra.
Citera
2025-10-06, 09:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Nej, off topic har nada med yttrandefrihet att göra.

Off topic ja.
Och det hanteras redan.

Att sedan moderatorerna inte hittar allt, utan att folk anmäler enskilda inlägg, och andra (icke anmälda) står kvar, är en annan sak.
Jag förstår vad du menar, men som du ser i svaren, kommer ett förbud mot Trollanklagelser dra med sig annat, och hamna i ”åsiktsbrott.”
Citera
2025-10-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag förstår vad du menar, men som du ser i svaren, kommer ett förbud mot Trollanklagelser dra med sig annat, och hamna i ”åsiktsbrott.”
Jag ser inte hur. Det vore en simpel regel. "Att anklaga någon för att vara ett troll är off topic."
Det är på en liknande nivå som att kommentera moderatorsåtgärd eller spekulera i användares identitet.
Citera
2025-10-06, 13:52
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jag ser inte hur. Det vore en simpel regel. "Att anklaga någon för att vara ett troll är off topic."
Det är på en liknande nivå som att kommentera moderatorsåtgärd eller spekulera i användares identitet.

Visst, men du skriver ett inlägg, och 90% av det är ok, det blir ju B att ta bort inlägget för 10%då.
Jag håller med dig i sak, det är förjävla jobbigt att läsa vissa, men vi kan inte cancelera allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in