Citat:
Ursprungligen postat av
HerrManlig
Det är sjukt tröttsamt att läsa trådar när det ständigt dyker upp klappträn med "Du har en annan åsikt än jag, ryss/ukraina/israel/palestina-troll! Hur mycket får du betalt av Putler/etc.? Skaffa bättre översättare!"
Det har blivit oehört vanligt förekommande sedan 2022. Det reducerar diskussionen till pajkastning istället för saklig debatt och tolereras alldeles för mycket. Det har gjort mig helt ointresserad av att läsa politiktrådar.
Ja jag kan rapportera men jag kollar Flashback kanske en gång om dagen och långt efter att sandlådan är evakuerad igen.
MÅnga flashbackare tolkar åsiktsfrihet inte som rätten att kalla folk för pejorativ, t.ex. idiot, och att kränka både grupper och individer. Vi bör hantera ordet "troll" på samma vis som andra pejorativ. Troll står för att personen försöker provocera, och gör man det borde man tåla att bli kallad det.
På Wikipedia finns en princip att inte mata trollen. Man anklagar ingen för att vara troll och diskutera med dem om de är det, utan man stänger bara av dem rätt av om de inte lyder tillsägelser.