2025-10-05, 09:38
Medlem
Det är sjukt tröttsamt att läsa trådar när det ständigt dyker upp klappträn med "Du har en annan åsikt än jag, ryss/ukraina/israel/palestina-troll! Hur mycket får du betalt av Putler/etc.? Skaffa bättre översättare!"

Det har blivit oehört vanligt förekommande sedan 2022. Det reducerar diskussionen till pajkastning istället för saklig debatt och tolereras alldeles för mycket. Det har gjort mig helt ointresserad av att läsa politiktrådar.

Ja jag kan rapportera men jag kollar Flashback kanske en gång om dagen och långt efter att sandlådan är evakuerad igen.
Citera
2025-10-05, 09:57
Medlem
deadprezs avatar
Varför inte föreslå att trollkonton förbjuds istället? Det är väl de (trollkontona) som ökat sedan 2022, och leder till dessa anklagelser. Eller?
Citera
2025-10-05, 10:02
Medlem
bithaxs avatar
Banna alla trollen så vi slipper att trådar kontant förstörs av massa återberättad rysk propaganda.
Senast redigerad av bithax 2025-10-05 kl. 10:06.
Citera
2025-10-05, 10:04
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Banna alla trollen så vi slipper att trådar kontant förstörs av massa återberättad rysk propaganda.
Ja, förbjud oliktänkande. Endast den rätta åsikten ska få höras. Vilken den är för tillfället meddelas från Bryssel.
Citera
2025-10-05, 10:08
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Det är sjukt tröttsamt att läsa trådar när det ständigt dyker upp klappträn med "Du har en annan åsikt än jag, ryss/ukraina/israel/palestina-troll! Hur mycket får du betalt av Putler/etc.? Skaffa bättre översättare!"

Det har blivit oehört vanligt förekommande sedan 2022. Det reducerar diskussionen till pajkastning istället för saklig debatt och tolereras alldeles för mycket. Det har gjort mig helt ointresserad av att läsa politiktrådar.

Ja jag kan rapportera men jag kollar Flashback kanske en gång om dagen och långt efter att sandlådan är evakuerad igen.
Det är den yngre fantasilösa generationen som försöker ta plats. Dom gör avtryck men inte mer med det
Citera
2025-10-05, 10:09
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, förbjud oliktänkande. Endast den rätta åsikten ska få höras. Vilken den är för tillfället meddelas från Bryssel.

Det handlar inte om oliktänkande, utan det handlar om personer som har en helt skev syn på värden och som inte vet något om historien heller. T.ex. partar man om att Polen historiskt skulle ha hotat Ryssland under kalla kriget. Problemet är bara att Polen var med i Warsawapakten. Men det är något dom har fått från jag vet inte var.. chatgpt?
Citera
2025-10-05, 10:12
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Det handlar inte om oliktänkande, utan det handlar om personer som har en helt skev syn på värden och som inte vet något om historien heller. T.ex. partar man om att Polen historiskt skulle ha hotat Ryssland under kalla kriget. Problemet är bara att Polen var med i Warsawapakten. Men det är något dom har fått från jag vet inte var.. chatgpt?
Alltså, oliktänkande. Dvs vad du anser vara ”en skev syn på vär(l)den”. Din tolkning av samtiden är inte facit som alla andra sedan ställer klockan efter, det förstår du va?
Citera
2025-10-05, 10:14
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Alltså, oliktänkande. Dvs vad du anser vara ”en skev syn på vär(l)den”. Din tolkning av samtiden är inte facit som alla andra sedan ställer klockan efter, det förstår du va?

Det finns ju fakta och så finns det konspirationsteorier och historierevisionism.
Och dessa två ämnen har särskilda forum man kan diskutera sådant i, det ska vara i Ukraina eller Rysslands trådarna.
Citera
2025-10-05, 10:18
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig

Hur ska vi veta att du inte är ett "troll"?
Citera
2025-10-05, 10:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Och vem ska bestämma vem som är ett troll? Du?
Citera
2025-10-05, 10:21
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och vem ska bestämma vem som är ett troll? Du?
Nej det ska moderatorerna göra, vilka annars?
Har du problem med det?
Citera
2025-10-05, 10:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej det ska moderatorerna göra, vilka annars?
Har du problem med det?

Och hur ska moderatorerna göra det? Vilka kriterier ska de gå efter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in