2025-10-05, 02:49
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Och suger verkligen getpung! Så kasst! Men var och en får givetvis avgöra själv.

Godapojken har talat - "kasst".
Du genererar humor.
Citera
2025-10-05, 03:49
Medlem
talcsofts avatar
Dricker inte längre men det handlar inte om vad man har i glasen utan om sällskapet och stämningen

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ju fler svar som trillar in i den här tråden, desto mer övertygad blir jag att stora delar av rikets befolkning egentligen bara vill trycka upp tamponger dränkta i Jelzin-vodka i apan, men inte gör det eftersom det är stigmatiserat att ägna sig åt sånt i grupp varje fredag och lördag...

Om det bara är billig fylla man vill åt är det slöseri med pengar att över huvud taget dricka alkoholen.

Om man inte tycker att det är gott att dricka alkohol eller inte bryr sig om smaken är det väl ingen vits med att dricka.

Haha, googla bäst säljande listor på Systembolaget. Svensken vill bli apfull och fort ska det gå. Att 1/3 till 1/2 av försäljningsytan är bag in box säger sitt.
Citera
2025-10-05, 04:40
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag hade en fas när jag var ung där man alltid skulle imponera på sin omgivning, det var dyr bärs, dyra viner, asdyr whiskey osv och allt annat smakade renpiss.
Men nu när jag är vuxen, har familj och barn och hela köret så uppskattar jag mer och mer det enkla i livet.
Numera köper jag aldrig några dyra ipor som smakar gammal hockeystrumpa utan är bara sugen på tex en ey bro, norrlands, prisvärd bag in box osv.
Samma gäller mat. Jag förstår att köpa ett gäng cheeseburgare på mcdonalds är riktigt fjortisbeteende men det är ju för tusan det bästa dom har eller helst bara vill ha en vanlig vesuvio på pizzerian...
Detta är ju egentligen en fördel ekonomiskt, men det känns som att ju äldre man blir desto mer barnsliga blir smaklökarna? Eller så fanns dom alltid där men kommer mer tryggt fram ju äldre man blir?

Tvärtom för mig. Ju närmare jag kommer 50 år ju bättre alkohol super jag. Från öl, till den billigaste vodkan (typ Explorer) när man var tonåring (90-talet). Genom hyfsad Whiskey (alltid irländsk) och Cider som 30-40-åring (2007-2017). Nu dricker jag enbart Gammel Dansk (starksprit) och Guinness (stout). Ibland slinker det ner några Campari och vitt vin med väldigt låg sockerhalt. Finns ett från Sicilien som gör att man inte riskerar D2.
Citera
2025-10-05, 06:35
Medlem
BOMB-CPs avatar
Jag synar all alkohol idag, inte värt att bli full för att sedan få dålig sömn och vara trött en hel dag, oavsett inköpspris.
Citera
2025-10-05, 07:59
Medlem
Dyr öl har aldrig varit min grej, jag är en pilsnerkille som alltid älskat Tuborg Grön (på flaska). Men whiskyn har sin plats och inte fan uppskattar jag en Famous framför en 18+ bara för att jag blivit äldre.

Gällande mat är jag helt klart mer kräsen. Snabbnudlar kontra ryggbiff liksom...
Senast redigerad av Kockumskranen 2025-10-05 kl. 08:04.
Citera
2025-10-05, 09:56
Medlem
PerniWhas avatar
Slutat dricka alkohol sedan nästan ett år tillbaka. Det höll på att gå åt helvete och sista två åren var det absolut jakt på det billigaste bara för att bli i fyllan, smak och dignitet spelade absolut ingen roll.
Var in på boa för ett tag sedan för att handla inför en tillställning, helvete vad dyrt det är.
Citera
2025-10-05, 12:15
Medlem
Trådskaparen beskriver en normal och sund mognadsprocess. Dels gentemot starkvarorna i sig. Med breddad erfarenhet inser man att de där svindyra grejorna i stort sett aldrig är värda sitt pris. Dels gentemot omgivning. Man ska välja efter sina egna preferenser. inte efter omgivningens.

Inget är så värdelöst som att lägga stora belopp på dyrt sprit.
Citera
2025-10-05, 12:59
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Inte ett endaste dugg. Fattar ju att namnet refererar till Åbro, men bara att ge en öl det namnet gör att jag inte köper något från det bryggeriet.
Det var Eminem som gav den namnet Eybro.
När han var på ett svenskt hotellrum fanns det Åbro i kylen och han tog fram den och sa att i Sverige finns en öl som heter Eybro.
Då gjorde Åbro en öl som heter Eybro och det blev en succé och Eybro är näst mest sålda ölen.
Är man för fin för att dricka en Eybro tycker jag man kan dricka nåt annat än bärs för den är helt ok.
Förmodligen bäst "alkohol per krona" på bolaget.

Bara slöseri med cash att köpa öl dyrare än 20 spänn.
Svensk öl är bra för vi har gott vatten.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-10-05 kl. 13:11.
Citera
2025-10-05, 13:05
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Tvärtom för mig. Ju närmare jag kommer 50 år ju bättre alkohol super jag. Från öl, till den billigaste vodkan (typ Explorer) när man var tonåring (90-talet). Genom hyfsad Whiskey (alltid irländsk) och Cider som 30-40-åring (2007-2017). Nu dricker jag enbart Gammel Dansk (starksprit) och Guinness (stout). Ibland slinker det ner några Campari och vitt vin med väldigt låg sockerhalt. Finns ett från Sicilien som gör att man inte riskerar D2.
Det är ingen skillnad på vodka förutom procenten.
Det är destillerat vatten och etanol i samtliga vodka, PUNKT.
Köpa dyr vodka tyder på okunnighet om kemi.
Citera
2025-10-05, 13:52
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det var Eminem som gav den namnet Eybro.
När han var på ett svenskt hotellrum fanns det Åbro i kylen och han tog fram den och sa att i Sverige finns en öl som heter Eybro.
Då gjorde Åbro en öl som heter Eybro och det blev en succé och Eybro är näst mest sålda ölen.
Är man för fin för att dricka en Eybro tycker jag man kan dricka nåt annat än bärs för den är helt ok.
Förmodligen bäst "alkohol per krona" på bolaget.

Bara slöseri med cash att köpa öl dyrare än 20 spänn.
Svensk öl är bra för vi har gott vatten.
Utav de svenska bryggerierna så tycker jag rent generellt att Spendrups är bäst. Mariestads funkar alltid, även Norrlands. Annars köper jag gärna polsk och tjeckisk öl. Zubr kosta 19 för en halvliter och är nog en av mina favoriter blad ljusa öl just nu.
Citera
2025-10-05, 13:56
Medlem
Med åren kommer självsäkerhet, trygghet i sina val, inte samma behov av att varken jämföra sig eller hävda sig.

Jag har nog gått åt motsatt håll från dig. Vad gäller maten är allt idag hemlagat, från råvaror. I stort sett inga halvfabrikat och aldrig någonsin färdigmat. När det gäller det alkoholhaltiga så har jag rätt god koll på vad jag gillar, å det har rätt lite med priset på förpackningen att göra.
Citera
2025-10-05, 14:05
Medlem
Helt rätt ovan angående vodka; den så kallade premium-vodkan i 5-600 kronorsklassen såsom
Belverde, Grey Goose och Stoli Elit är bara marknadsförda för att ge vanlig blanksprit en slags exklusiv lyx-känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in