Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Jag hade en fas när jag var ung där man alltid skulle imponera på sin omgivning, det var dyr bärs, dyra viner, asdyr whiskey osv och allt annat smakade renpiss.
Men nu när jag är vuxen, har familj och barn och hela köret så uppskattar jag mer och mer det enkla i livet.
Numera köper jag aldrig några dyra ipor som smakar gammal hockeystrumpa utan är bara sugen på tex en ey bro, norrlands, prisvärd bag in box osv.
Samma gäller mat. Jag förstår att köpa ett gäng cheeseburgare på mcdonalds är riktigt fjortisbeteende men det är ju för tusan det bästa dom har eller helst bara vill ha en vanlig vesuvio på pizzerian...
Detta är ju egentligen en fördel ekonomiskt, men det känns som att ju äldre man blir desto mer barnsliga blir smaklökarna? Eller så fanns dom alltid där men kommer mer tryggt fram ju äldre man blir?
Aldrig upplevt. Köpte mycket billigt som ung men upplever att åldern snarare kommer med en känsla av att lägga pengarna på dyrare saker än vad man hade gjort som ung.
Går jag in på bolaget kan jag därmed inte hitta mycket som smakar gott eftersom jag bara köpte den billigaste skiten förr och då dricker jag hellre inte alls.
Inte för att imponera på andra men ska jag dricka något så upplever jag att det åtminstone kan smaka anständigt. Kruxet är dock att jag inte riktigt gillar alkoholhaltiga drycker längre men jag lägger hellre några kronor på något som jag faktiskt åtnjuter än köper det billigaste. Man får vara glad att man inte blev blond som tjugoåring för ungefär så är ungdomens smakpreferenser gällande alkohol. Billigt blir bäst