2025-10-04, 16:31
Avslutad
Bärs som bärs, det smakar ju lika
Citera
2025-10-04, 16:45
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Groggar jag på whiskey så köper jag den billigaste men ska jag dricka den rent så finns det bara dyra som faller mig i smaken.

Hade det funnits hade jag självklart köpt billigt.

Samma med öl. Avskyr de här vanliga fulölen. Jag kan uppskatta en hof en varm dag men annars gillar jag lite kärvare smaker vilket oftast betyder att det är dyrare.

Vin köper jag ofta billigt dock men jag har nog aldrig smakat något dyrt så det kanske är därför.
Citera
2025-10-04, 16:48
Medlem
Onanikrems avatar
Föredrar billig lageröl framför IPA och mikrobryggerier. Vin vill jag nog ha de i mellanskiktet eller över.
Sprit har jag nästan slutat dricka. Cognac till kaffet tre -fyra gånger om år, nubbe till julbord, Påsk och Midsommar. Thats it.
Citera
2025-10-04, 16:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Man orkar inte jaga upplevelser i längden, allt blir tråkigt till slut.

När jag inte orkar jaga upplevelser längre så kommer jag lägga mig ner och dö.

Jag har aldrig köpt jättedyr alkohol. Köper ett par finöl eller nån medeldyr sprit då och då men annars håller jag mig till vanlig lager, IPA, stout, vinare runt hunkan, Captain Morgan osv.
Citera
2025-10-04, 16:54
Medlem
ipor som ska smaka "fruktigt" är ju det äckligaste som finns...öl ska smaka öl ingen jävla frukt Norrlands 5,3% för 12,90 ska det vara!
Citera
2025-10-04, 16:57
Medlem
PungiMunninens avatar
Haha JAPP. IPA har coola omslag och namn - men smak bittert piss. Är ärligt med att lager är bäst. Vanlig Carlsberg är suverän.
Citera
2025-10-04, 16:59
Medlem
tomatlarss avatar
Tycker det finns en vättig medelpunkt för priser på alcohol finns ju ingen större anledning tillexsempel att köpa en whisky för 10k men samtidigt är ju inte en bländ för 233kr samma sak som en riktig whisky för runt 1k. Samma med öl gillar man vadragsblasket bör man ta det som är billigast de smakar ungifär lika men går inte att jämföra med en guinness sedan finns det öl som är onödigt dyr och smakar samma som övrigt vadragsblasket.
Citera
2025-10-04, 17:01
Medlem
godboys avatar
Jag har inga problem att betala för god öl, jag gillar olika typer av öl. De där belgiska trapistölerna gillar jag starkt och det kan ju kosta runt 40 kr för en 33.a. Det är helt okej för mig. Jag kan betala mer för en öl men även mindre. EyBro eller vad fan den heter har jag aldrig köpt och kommer aldrig köpa på grund av namnet. Mariestads tycker jag generellt är en mycket bra ljus öl. Men som allt annat är det givetvis en smaksak.

Något jag köper extremt sällan är så kallad svensk hantverksöl, svindyra och dålig kvalitet rent generellt. Bryggs av kommunister.
Citera
2025-10-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag hade en fas när jag var ung där man alltid skulle imponera på sin omgivning, det var dyr bärs, dyra viner, asdyr whiskey osv och allt annat smakade renpiss.
Men nu när jag är vuxen, har familj och barn och hela köret så uppskattar jag mer och mer det enkla i livet.
Numera köper jag aldrig några dyra ipor som smakar gammal hockeystrumpa utan är bara sugen på tex en ey bro, norrlands, prisvärd bag in box osv.
Samma gäller mat. Jag förstår att köpa ett gäng cheeseburgare på mcdonalds är riktigt fjortisbeteende men det är ju för tusan det bästa dom har eller helst bara vill ha en vanlig vesuvio på pizzerian...
Detta är ju egentligen en fördel ekonomiskt, men det känns som att ju äldre man blir desto mer barnsliga blir smaklökarna? Eller så fanns dom alltid där men kommer mer tryggt fram ju äldre man blir?

Dyra viner och whiskey är godare. Nu när man är lite äldre uppskattar jag dessa mer, och nu har man råd med det.
Citera
2025-10-04, 17:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag hade en fas när jag var ung där man alltid skulle imponera på sin omgivning, det var dyr bärs, dyra viner, asdyr whiskey osv och allt annat smakade renpiss.
Men nu när jag är vuxen, har familj och barn och hela köret så uppskattar jag mer och mer det enkla i livet.
Numera köper jag aldrig några dyra ipor som smakar gammal hockeystrumpa utan är bara sugen på tex en ey bro, norrlands, prisvärd bag in box osv.
Samma gäller mat. Jag förstår att köpa ett gäng cheeseburgare på mcdonalds är riktigt fjortisbeteende men det är ju för tusan det bästa dom har eller helst bara vill ha en vanlig vesuvio på pizzerian...
Detta är ju egentligen en fördel ekonomiskt, men det känns som att ju äldre man blir desto mer barnsliga blir smaklökarna? Eller så fanns dom alltid där men kommer mer tryggt fram ju äldre man blir?

Skulle säga att det är tvärt om
Citera
2025-10-04, 17:08
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Något jag köper extremt sällan är så kallad svensk hantverksöl, svindyra och dålig kvalitet rent generellt. Bryggs av kommunister.
Det tycker jag låter sunt.
Det är som att köpa delikateschips.
Dyrare, mindre påsar och smakar sämre...
Citera
2025-10-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitesOfPassage-OF
Bärs som bärs, det smakar ju lika
Nej, nej. Själv dricker jag bara veteöl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in