Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Jag menar inte socialt umgänge utan som jag skrev det sociala nätverket, som man behöver när man blir sjuk, behöver flytthjälp, prata ut med mm. Såna saker. Har man inte ett sådant så får man betala för det man inte löser på egen hand.
Nä, sånt behöver man inte om man har ett umgänge som sänker en. Förra året när jag skulle flytta, så ringde jag taxikurir och undrade om jag kunde få hjälp med att flytta en säng. De gjorde vanligtvis inte såna beställningar, men taxigubben kom och hjälpte mig med en säng. Swishade han 400 kr som tack.
Behöver jag prata ut, så finns forum för att ventilera.
Du måste dra gränser i ditt liv. Vet du hur många människor jag har bett dra åt skogen genom åren? Massvis som har sänkt mig! Jag är 42 och inte 20 år längre där mitt liv definieras av vilka relationer jag har i livet. Jag träffar bara morsan en gång i månaden, sedan är jag själv. Arbetskollegor träffar jag aldrig efter jobbet eller på AW.
Ja, det är en ensamt liv men människor idag är så jäkla jobbiga så jag föredrar hellre att ha lugn och ro istället. Sedan måste du lära dig att, man kan inte gå omkring på jobbet och tycka om alla människor. I skolan funkade detta. Man segregerade sig och umgicks bara med de man ville. På en arbetsplats funkar inte detta. Man måste lära sig att samarbeta med människor man tycker mindre om. Man kan inte byta arbetsplats varje vecka för att man inte tycker om någon på en arbetsplats. Visst, om det växer till vuxenmobbning där flera är inblandade men att gå runt och tycka om alla på en arbetsplats existerar inte.
Kom till jobbet, gör din grej och gå hem igen. Om dina grannar är för besvärliga, flytta. Om ditt privata umgänge, släktingar är jobbiga, be dem dra åt skogen. Du väljer själv vilket liv du vill leva, och jo, du kan skära av kontakten och välja vilket liv du vill leva.