Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Det beror lite på vad det är för jobb. Desto enklare jobb desto lättare att lämna. Men det kan vara så att hela ens karriär raseras med allt vad det kan medfölja privat, ännu värre om man är egenföretagare, då går det ju nästan inte att bara dra. En jag kände som hade en verkstad i ett industriområde fick en riktigt jobbig jävel på halsen som dök upp och tvångsumgängde i verkstan, inte tillräckligt jobbig för att bland in polisen men jobbigt nog att tanken på att göra något helt annat ändå fanns bland tankarna. Folk som iglar sig in kan vara en riktig pest och värsta fall kan de bli hämndbenägna om de känner sig kränkta.
Jo visst är det så med släktingar, det finns alltid nån. Kanske blod inte är tjockare än vatten när allt kommer omkring.
Usch. Låter för jävligt. Man liksom är i sin verkstad och har det lite mysigt. Tiden flyter på. Någon jävel som tror han är ens kompis dyker upp.
Är därför, som jag skrev, det är bra att tidigt vara avvisande och ibland direkt hotfull.
Ibland kan det vara en fördel att ha dold inspelning också. För att undvika ord-mot-ord och ha bevis.
Ja, fy fan, folk som blir kränkta, för att dom i den privata sfären inte får bli ens polare. Uppsökande verksamhet ger mig alltid känslan av att dom kommer ur någon slags kristen miljö eller är frälsta på något sätt.