2025-10-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Jag skulle beskriva mig själv som konservativ och tror att människor mår bäst när vi lever i samklang med vår natur. Med detta menar jag att jag tror att vi mår bra av att ha stabila förhållanden, en kärnfamilj och, i någon mån, mer traditionella könsroller som befriar oss från ensamhet, förgänglighet och (genom barnafödandet) på sätt och vis även dödlighet.

Varje gång jag nämner detta inför självutnämnda vänsterfeminister blir de fullkomligt rabiata och börjar gorma om att jag är en reaktionär könsförrädare som internaliserat patriarkatet. Själva säger de sig vilja fokusera på karriären, hävdar bestämt att äktenskap är ett uttryck för förtryck och menar att barn bara är en belastning. Ändå skulle jag våga påstå att deras till synes patologiska ilska är ett oförtäckt uttryck för en grav psykisk ohälsa som uppenbarligen antyder att deras livsval inte varit så lyckade som de vill låta påskina.

Tror ni att deras ideologi är ett sätt för dem att rättfärdiga sina egna dåliga beslut genom att söka påtvinga andra samma livsval? Hur kommer det sig att de så ofta, ironiskt nog, skuldbelägger konservativa kvinnor i acceptansens namn och likställer oss med terrorister för att vi vill leva ifred med man och barn? Och är det inte konstigt att de anser konservatism vara extremt när konservatismen förespråkar ungefär samma värderingar som hållit ihop samhället i alla tider medan de själva är så långt ifrån detta det bara går?

Säg mig...HUR exakt "befriades" kvinnor från ensamhet via att låsas in i hemmen mellan 4 väggar som gratis arbetskraft och hemmaslavar till män?
Finns drivor att skönlitteratur som avhandlar just den oerhörda frustration och just.....ensamhet som många hemmafruar upplevde och upplever fortsatt i dag i dina "konservativa" länder.
Kvunnor blev tom galna av detta och knaprade piller för att dämpa ångesten , ledan och ensamheten av att tvingas leva sina liv under dessa villkor.

Dina teorier betänker överhuvudtaget inte kvinnans situation i de konservativa idealsamhället....
Och de tär därför som feminister blir vansinniga när de hör dig, för ja, är du en kvinna så är du definitivt en könsförrädare...
Du förstår de flesta kivnnor vill precis som män ha både och...både en karriär, självständighet, egna pengar, kollegor, utmaningar i livet, få lov använda ev. begåvningar...OCH! ha barn och familj....
de vill inte TVINGAS avstå massa saker bara för att få barn, medan fäder mer eller mindre ska fortsätta som innan...
Finns ingen rättvisa eller värdighet i det systemet alls...och det är därför som feminismen uppstod.
Citera
2025-10-04, 12:22
Medlem
Om man bara koncentrerar sig på känslor så visar denna att många feminister försöker försämra kvinnors känslor för män. Här är en kvinna som förklarar:

https://www.youtube.com/watch?v=sdoW4_tO6BM

Till slut blir kvinnors känslor för män av så låg kvalitet att samhället inte fungerar.

De fungerar t.ex inte som mödrar till pojkar eftersom de har en nedvärderande föreställning om det manliga könet.

Alla fall borde man inte rösta på dem varken män eller kvinnor eftersom ju mer makt de får desto sämre blir samhället. MP ,C och V framförallt och även S eftersom man får de andra på köpet om man röstar på dem.
Citera
2025-10-04, 12:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag skulle beskriva mig själv som konservativ och tror att människor mår bäst när vi lever i samklang med vår natur. Med detta menar jag att jag tror att vi mår bra av att ha stabila förhållanden, en kärnfamilj och, i någon mån, mer traditionella könsroller som befriar oss från ensamhet, förgänglighet och (genom barnafödandet) på sätt och vis även dödlighet.

Varje gång jag nämner detta inför självutnämnda vänsterfeminister blir de fullkomligt rabiata och börjar gorma om att jag är en reaktionär könsförrädare som internaliserat patriarkatet. Själva säger de sig vilja fokusera på karriären, hävdar bestämt att äktenskap är ett uttryck för förtryck och menar att barn bara är en belastning. Ändå skulle jag våga påstå att deras till synes patologiska ilska är ett oförtäckt uttryck för en grav psykisk ohälsa som uppenbarligen antyder att deras livsval inte varit så lyckade som de vill låta påskina.

Tror ni att deras ideologi är ett sätt för dem att rättfärdiga sina egna dåliga beslut genom att söka påtvinga andra samma livsval? Hur kommer det sig att de så ofta, ironiskt nog, skuldbelägger konservativa kvinnor i acceptansens namn och likställer oss med terrorister för att vi vill leva ifred med man och barn? Och är det inte konstigt att de anser konservatism vara extremt när konservatismen förespråkar ungefär samma värderingar som hållit ihop samhället i alla tider medan de själva är så långt ifrån detta det bara går?

Tänk att just du av alla som är konservativ och allt har stött på vänsterfeminister som så tydligt och klart lever upp till antifeministernas karikatyr av en "vänsterfeminist".

Jag har faktiskt inte stött på en enda. Däremot har jag stött på massor med kvinnor som är mer åt vänster och i olika grad feministiska och som bara försöker få vardagen med jobb, barn och man gå ihop och som börjar ifrågasätta roller de hamnar i med sina män efterhand.
Citera
2025-10-04, 12:39
Medlem
Fasrands avatar
Så har det alltid varit. Men dessa desperata förvirrade element kommer aldrig att lyckas. De har interna problem. De kommer till korta i sina relationer och blir bittra, det är allt.
Citera
2025-10-04, 13:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tänk att just du av alla som är konservativ och allt har stött på vänsterfeminister som så tydligt och klart lever upp till antifeministernas karikatyr av en "vänsterfeminist".

Jag har faktiskt inte stött på en enda. Däremot har jag stött på massor med kvinnor som är mer åt vänster och i olika grad feministiska och som bara försöker få vardagen med jobb, barn och man gå ihop och som börjar ifrågasätta roller de hamnar i med sina män efterhand.

Med det fetade antar jag att du insinuerar att män inte går att leva ihop med eftersom de genom sin toxiska maskulinitet och patriarkala strukturer försätter kvinnor i roller kvinnorna inte vill ha.

Vad har du för tankar till förklaringar på varför det visar sig att samkönade lesbiska äktenskap verkar vara de som håller allra sämst?
Eftersom kvinnor är så perfekta och tar allt ansvar så borde det ju vara toppen med två kvinnor i ett äktenskap.

Citat:
I två studier, den ena gjord i Storbrittannien och den andra i Holland, framgår det att ungefär 30 procent av samkönade kvinnliga äktenskap slutar i skilsmässa. Till skillnad från samkönade manliga par där endast 15 procent skiljer sig, rapporterar The Economist.
Citera
2025-10-04, 13:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Med det fetade antar jag att du insinuerar att män inte går att leva ihop med eftersom de genom sin toxiska maskulinitet och patriarkala strukturer försätter kvinnor i roller kvinnorna inte vill ha.

Vad har du för tankar till förklaringar på varför det visar sig att samkönade lesbiska äktenskap verkar vara de som håller allra sämst?
Eftersom kvinnor är så perfekta och tar allt ansvar så borde det ju vara toppen med två kvinnor i ett äktenskap.

Nej det är inte alls vad jag insinuerar.
Citera
2025-10-04, 21:09
Medlem
HeyItsJimmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Du tror inte på människors egna önskemål och viljor eftersom du avfärdar dem. Trots att de säger till dit vad de vill.

Du menar att du tror att alla människor fungerar precis likadant som bara är djur som ska föräka sig? Bara för att du har en penis som tekniskt borde kunna användas för att para dig med så kanske den inte ens fungerar. För sån är naturen. Sen har vi just egna viljor. Att kvinnor endast reduceras till livmoderbörare som alla absolut ska vilja va barn är lathet. Du vet att det inte är så. För kvinnor berättar ju det för dig. Du ser det hända i vardagen.

Jag tror att det finns nedärvda, biologiska instinkter och att dessa ibland är oförenliga med vissa ideologier eller samhällsnormer. Jag tror även att denna oförenlighet kan ge uppskov till kognitiv dissonans och psykisk ohälsa hos många.
Citera
2025-10-04, 21:13
Medlem
HeyItsJimmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du skriver att du nämner hur traditionella könsroller är naturliga för feminister. Räknar du inte med mothugg då?

Nu besvarar du ju inte frågorna jag ställde.

Jo, jag räknar med mothugg när jag nämner att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor som bidragit till de könsroller vi haft historiskt sett eftersom att vänsterfeminister vanligtvis förnekar att det finns ett biologisk arv och tror att allt är en social konstruktion.
Citera
2025-10-04, 21:16
Medlem
Citat:

Jo, jag räknar med mothugg när jag nämner att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor som bidragit till de könsroller vi haft historiskt sett eftersom att vänsterfeminister vanligtvis förnekar att det finns ett biologisk arv och tror att allt är en social konstruktion.
Ok så du tyckte en grej och någon annan tyckte en annan grej. Så är det i livet ibland. Get over it.
Citera
2025-10-04, 21:38
Medlem
AndersPersson99s avatar
Vid 40 händer det något. Det går inte att fortsätta leva som om man vore ung, och enbart flänga på aw:s, äta ute, bruncha och shoppa. Vid den åldern lever man ett meningslöst liv ifall man inte har en kärnfamilj.

Många kvinnor inser det, men då är det för sent. De är inte eftertraktade av män. Hittar de en man så får de svårt att bli gravida. Blir de gravida riskerar ungen få kromosomfel eller så blir det missfall. Vissa tar till provrörsbefruktning eller surrugatmödraskap, tämligen i förnekelse eller okunskap om det bistra ödet det är att bli ensamstående mamma.
Citera
2025-10-04, 21:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Du menar könsrollerna som gjort gällande under i stort sett hela mänsklighetens historia att både mannen och kvinnan arbetat och samlat in resurser till avkomman? Förutom i länder/samhällen där kvinnor hindrats från det? 100% onaturligt så.
Citera
2025-10-04, 23:21
Medlem
Citat:

Leva i samklang med naturen är ju att leva i naturen som jägare och samlare och leva tillsammans som en liten "flock" . Eller möjligtvis leva på landet som bönder. Man lever nära varandra och hjälps åt.

Leva i samklang med naturen är ju inte att leva i stan i en kärnfamilj där mannen jobbar och kvinnan tar hand om hushåll och familjen. Det är väldigt långt ifrån att leva i samklang med naturen. Och ska vi leva så: i stan med bullrig biltrafik och förvärvsarbete, så lever vi egentligen onaturligt allihopa. Även män. Så om kvinnor jobbar eller inte, gör varken till eller från. Vi alla lever ändå så långt ifrån vårt ursprung ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in