Citat:
Jag skulle beskriva mig själv som konservativ och tror att människor mår bäst när vi lever i samklang med vår natur. Med detta menar jag att jag tror att vi mår bra av att ha stabila förhållanden, en kärnfamilj och, i någon mån, mer traditionella könsroller som befriar oss från ensamhet, förgänglighet och (genom barnafödandet) på sätt och vis även dödlighet.
Varje gång jag nämner detta inför självutnämnda vänsterfeminister blir de fullkomligt rabiata och börjar gorma om att jag är en reaktionär könsförrädare som internaliserat patriarkatet. Själva säger de sig vilja fokusera på karriären, hävdar bestämt att äktenskap är ett uttryck för förtryck och menar att barn bara är en belastning. Ändå skulle jag våga påstå att deras till synes patologiska ilska är ett oförtäckt uttryck för en grav psykisk ohälsa som uppenbarligen antyder att deras livsval inte varit så lyckade som de vill låta påskina.
Tror ni att deras ideologi är ett sätt för dem att rättfärdiga sina egna dåliga beslut genom att söka påtvinga andra samma livsval? Hur kommer det sig att de så ofta, ironiskt nog, skuldbelägger konservativa kvinnor i acceptansens namn och likställer oss med terrorister för att vi vill leva ifred med man och barn? Och är det inte konstigt att de anser konservatism vara extremt när konservatismen förespråkar ungefär samma värderingar som hållit ihop samhället i alla tider medan de själva är så långt ifrån detta det bara går?
Varje gång jag nämner detta inför självutnämnda vänsterfeminister blir de fullkomligt rabiata och börjar gorma om att jag är en reaktionär könsförrädare som internaliserat patriarkatet. Själva säger de sig vilja fokusera på karriären, hävdar bestämt att äktenskap är ett uttryck för förtryck och menar att barn bara är en belastning. Ändå skulle jag våga påstå att deras till synes patologiska ilska är ett oförtäckt uttryck för en grav psykisk ohälsa som uppenbarligen antyder att deras livsval inte varit så lyckade som de vill låta påskina.
Tror ni att deras ideologi är ett sätt för dem att rättfärdiga sina egna dåliga beslut genom att söka påtvinga andra samma livsval? Hur kommer det sig att de så ofta, ironiskt nog, skuldbelägger konservativa kvinnor i acceptansens namn och likställer oss med terrorister för att vi vill leva ifred med man och barn? Och är det inte konstigt att de anser konservatism vara extremt när konservatismen förespråkar ungefär samma värderingar som hållit ihop samhället i alla tider medan de själva är så långt ifrån detta det bara går?
Säg mig...HUR exakt "befriades" kvinnor från ensamhet via att låsas in i hemmen mellan 4 väggar som gratis arbetskraft och hemmaslavar till män?
Finns drivor att skönlitteratur som avhandlar just den oerhörda frustration och just.....ensamhet som många hemmafruar upplevde och upplever fortsatt i dag i dina "konservativa" länder.
Kvunnor blev tom galna av detta och knaprade piller för att dämpa ångesten , ledan och ensamheten av att tvingas leva sina liv under dessa villkor.
Dina teorier betänker överhuvudtaget inte kvinnans situation i de konservativa idealsamhället....
Och de tär därför som feminister blir vansinniga när de hör dig, för ja, är du en kvinna så är du definitivt en könsförrädare...
Du förstår de flesta kivnnor vill precis som män ha både och...både en karriär, självständighet, egna pengar, kollegor, utmaningar i livet, få lov använda ev. begåvningar...OCH! ha barn och familj....
de vill inte TVINGAS avstå massa saker bara för att få barn, medan fäder mer eller mindre ska fortsätta som innan...
Finns ingen rättvisa eller värdighet i det systemet alls...och det är därför som feminismen uppstod.