2025-10-03, 12:17
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://web.archive.org/web/20251003...en-i-vecka-19/

TS: Vad tycker ni om så här sena aborter?

Skulle inte förvåna mig om det är downs syndrom barn hon fick. Kommer barnet få egen gravplats?

https://www.sverigesradio.se/artikel...skal-for-abort

Vadå "hon och hennes partner Calle fattade beslutet". En man har enligt lag noll procent rättigheter att få fatta egna beslut om huruvida barnet ska få leva eller inte!

Tycker det är tragiskt med aborter men hade nog velat att min tjej gjorde det om barnet var svårt sjukt, fast det hade känts jobbigt. Men vill ha ett friskt barn både för barnets och min egen skull. Calle och tjejen har säkert fattat beslutet gemensamt även ifall det alltid är bruden som har sista ordet enligt svensk lagstiftning.
Citera
2025-10-03, 12:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Vad hade du gjort, handen på hjärtat?

Jag har valt att inte skaffa barn, så det blir en icke-fråga för mig...
Citera
2025-10-03, 12:20
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Barnet hade Trisomi 18 enligt Expressen. Mao så hade barnet ingen möjlighet att överleva meg än några dagar efter födseln.

https://www.socialstyrelsen.se/kunsk...-18-syndromet/

Jag är förvirrad nu. Enligt citat finns det ju inget namn för avvikelsen.
Citera
2025-10-03, 12:29
Bannlyst
Hon har ju redan fyra ungar. Vad är det som får henne att vilja skita ut en femte?
Citera
2025-10-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Den STORA frågan är väl varför i helvete de går ut i media om detta.

Ja, detta är det enda som är intressant i frågan. Det är så jävla äckligt beteende. Finns ingen som helst anledning till att gå ut med detta publikt förutom att tjäna någonting på det. Uppmärksamhet etc etc

Sånt här skall hållas inom familj och närmaste.
Citera
2025-10-03, 12:33
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag har valt att inte skaffa barn, så det blir en icke-fråga för mig...

Jo men om du ska ha så starka åsikter om folk som väljer att skaffa barn så kan du väl åtminstone försöka föreställa dig scenariot och svara vad du själv hade gjort? Jag tror faktiskt att du hade gjort precis samma sak. Minus mediehorandet såklart men det är en annan diskussion.
Citera
2025-10-03, 12:35
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Min morsa var 40 när jag föddes.

Kul för henne och för dig. Det var ingen som sa att alla barn smälter och föds som zombies efter 35 men det är väldigt sent ur ett biologiskt perspektiv och det var min poäng när jag svarade på att hon är ”bara 34”.
Citera
2025-10-03, 12:36
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
De har ju redan gått ut i media och berättat att de väntade ett barn som förmodligen hade vridfot, vilket kan åtgärdas. Sedan visade följande tester att det var värre än så.

Jag är inte för abort, men det här var ett nödvändigt ont. Och om du läser hennes ord om att hon först förnekade allvaret och vägrade låta någon skada barnet kanske du förstår hur hon kände sig.
Hon mår säkert jättedåligt. Men varför flexa om en graviditet i media över huvud taget? Fattiga jävla människor.
Citera
2025-10-03, 12:54
Medlem
mingtians avatar
Den va Mongo men det kan man inte gå ut i massmedia och säga att man avstår, om man är en cuck.
Citera
2025-10-03, 13:00
Medlem
Vilka stjärnor som skriver här inne. Det är som vanligt när oinsatta har en stark åsikt och försöker låtsas som att de kan något (typiska abortmotståndare dvs).

KUB test kan vara fel men har ett snävt fönster runt v12 om jag minns rätt. Det betyder att de sannolikt tagit ytterligare prover för att bekräfta innan aborten i v18 och inte utgått från KUBtestet. Man får då anta att de gjort ett fostervattenprov då NIPT, precis som KUB är screeningtest och ger sannolikheter och inte definitiv diagnos.

Fostervattenprov tsm med moderkaksbiopsi får betecknas som gold standard där den förstnämnda sannolikt går med lägre risk för komplikation.
Citera
2025-10-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Den STORA frågan är väl varför i helvete de går ut i media om detta
En mycket berättigad fråga. Gränslösheten bland s.k. kändisar har inga gränser.
Noll nyhetsvärde för andra än närmast sörjande.
Citera
2025-10-03, 13:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://web.archive.org/web/20251003...en-i-vecka-19/

TS: Vad tycker ni om så här sena aborter?

Skulle inte förvåna mig om det är downs syndrom barn hon fick. Kommer barnet få egen gravplats?

https://www.sverigesradio.se/artikel...skal-for-abort

Vadå "hon och hennes partner Calle fattade beslutet". En man har enligt lag noll procent rättigheter att få fatta egna beslut om huruvida barnet ska få leva eller inte!

Alltså, du hittar ju på en massa. Dels fetar du 34, som om det var i vecka 34, det är tjejens ålder. Och sedan säger du downs trots att det inte var det och inte heller trisomi 18, för det står att avvikelsen inte hade något namn.

Och du får det att låta som det är olagligt att rådfråga sin man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in